در حال بارگذاری
در گفتگو با عصراترک مطرح شد؛

حرف دل بجنوردی‌ها در سوگ شهید جمهور

مردم خراسان‌شمالی پس از شنیدن خبر شهادت رئیس‌جمهور مردمی خود و همراهانش در بهت و شوکی عمیق فرو رفتند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی«عصراترک»، خراسان شمالی را سکوتی عجیب فراگرفته ‌و اشک و بغض، مردم را امان نمی‌دهد‌؛ حال غریبی که نتیجه فوت و فقدان غیرمنتظره رئیس‌جمهور مردمی است و داغ سنگینی که شاید فقط در کنار شهدا کمی سبک‌تر شود.

در مصلی امام خمینی(ره) بجنورد، بین مردم که راه می‌روی زنان، مردان، پیران و جوانانی را می‌بینی که در گوشه‌ای با یکدیگر نشسته و اشک می‌ریزند و باهم نجوا و زمزمه می‌کنند.

روز سی ویکم اردیبهشت‌ماه بعد از اعلام خبر شهادت آیت‌الله رئیسی مردم خراسان شمالی برای شرکت در مراسم عزاداری شهید خدمت و همراهانشان درمصلی امام خمینی(ره) گرد هم آمدند تا همانطور که شهیدآیت‌الله رئیسی برای مردم در طول خدمت سه ساله ریاست جمهوری‌اش سنگ تمام گذاشت، مردم خراسان شمالی نیز سنگ تمام بگذارند.

حرف دل بجنوردی‌ها در سوگ شهید جمهور

یکی از مسئولین پای کار کشور را از دست دادیم

پیرزن ۸۰ ساله با حالتی بغض گرفته و ماتم زده در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک» گفت: از لحظه‌ای که خبر مفقود شدن بالگرد را شنیدم تا نماز صبح دعا، زیارت عاشورا و صلوات برای سالم پیدا شدن آیت‌الله رئیسی و همراهانشان قرائت کردم.


وی افزود: اما وقتی خبر شهادت رئیس جمهور، کسی که خادم مردم بود را شنیدم احساس کردم پشتم خالی شده است و یکی از مسئولین پای کار کشور را از دست دادم.

 

ما دانشگاهیان راه ایشان را حفظ می‌کنیم 

در گوشه دیگر مصلی امام خمینی(ره) دانشجو جوانی که با تکیه بر ستون مصلی اشک می ریخت و گریه می کرد در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی«عصراترک» گفت: قطعا غم بزرگی است که بر دل همه ما نشسته است، ایشان به رفیق شهیدش حاج قاسم پیوست.

وی افزود: نکته‌ای که وجود دارد این است که شهید رئیسی از بین ما رفت اما ما دانشگاهیان راه ایشان را حفظ می‌کنیم و در مسیر شهدا برای آبادی کشور سعی می کنیم قدم برداریم.

حرف دل بجنوردی‌ها در سوگ شهید جمهور

صبح روز بعد مردم مشکی پوش بجنورد  از ساعت هشت صبح برای مراسم عزاداری در مسجد انقلاب  حاضر شدند جمعی از مسئولین استانی نیز در این مراسم شرکت کردند.


 یکی از اهالی ترکمن در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی«عصراترک» گفت:  از ته دل عزادار از دست دادن رئیس جمهور عزیزمان هستم. 


وی افزود: آقای رئیسی به ما اهل تسنن خیلی احترام می‌گذاشت و برای ما  ارزش زیادی قائل بود و برای زیرساخت‌های روستای ما تلاش‌های زیادی کرد.


شهید آیت‌الله رئیسی منجی کشور بود

یک دانشجو دانشگاه علوم پزشکی بجنورد نیز که  در این مراسم شرکت کرده بود در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی«عصراترک» گفت: دلمان پر از غصه شده است، اصلا قابل باور نیست، کسی که برای ما مثل منجی بود حالا از بین ما رفته است، این داغ حالا حالاها سرد نمی‌شود.


وی ادامه داد: همانطور که همه دیدیم آیت‌الله رئیسی در مسیر خدمت به مردم شهید شد امیدوارم مسئولین فعلی و در آینده نیز جوانانی که مسئول می شوند بتوانند به درستی راه ایشان را ادامه دهند.


این دانشجو دانشگاه علوم پزشکی اضافه کرد: از یک طرف دیگر نیز خوشحال هستم که این مرد پاداش کارهایش را با شهادت گرفت.

حرف دل بجنوردی‌ها در سوگ شهید جمهور

روز دوم خردادماه، روز تعطیل برای عزاداری رئیس جمهور شهید، در مصلی امام خمینی(ره) بجنورد بانوان فرهیخته این شهرستان گردهمایی تبیینی برگزار کردند که  دو بانوی خواهر خوشنویس نیز به صورت رایگان برای هر فردی که آنجا بود، جملات آیت‌الله رئیسی را با خطی خوش و زیبا هنر آفرینی می کردند.

رئیس جمهور شهید به فرهنگ و هنر توجه خاصی می‌کرد

شادی ریحانی، عضو انجمن خوشنویسان ایران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی«عصراترک» اظهار کرد: توجه خاص شهید جمهور به موضوع فرهنگ و هنر آنقدر زیاد بود که می‌توان به جرأت گفت یکی از دوران‌ طلایی حکومت جمهوری اسلامی در رابطه با اشاعه و انتشار فرهنگ و هنر اسلامی بود. 


وی افزود: ازین بابت بر خودمان می‌بالیم‌ که چنین رئیس‌جمهور اهل ادب و هنر داشتیم، داغشان غمی سنگین به دل جامعه فرهنگ و ادب گذاشت.

حرف دل بجنوردی‌ها در سوگ شهید جمهور

توجه ویژه به محرومان

مریم ریحانی، عضو انجمن خوشنویسان ایران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی«عصراترک» گفت: سید محرومان واقعا به طبقه پایین خیلی خوب رسیدگی می‌کرد، بسته‌های معیشتی، توجه به رفاه محرومان، یارانه، مسکن، درمان رایگان، عدالت اجتماعی، بهداشت و صدها مورد دیگر که برای قشر کم بضاعت فراهم کرد.


وی افزود: مردم و همسنگران ایشان در دولت سیزدهم هیچگاه خدمات و رفتار مردمی و بی‌منت این خدمتگزار صمیمی و مخلص و باارزش کشور را فراموش نخواهند کرد.

گزارش از: هدیه دهقانی

انتهای خبر/

0 نظر

ارسال نظرات