در حال بارگذاری
امام جمعه موقت اسفراین:

جنگ امروز جنگ شناختی است

خطیب موقت شهرستان اسفراین گفت: یکی از جنگهایی که امروز بشر پیش آورده نه جنگ سرد است نه جنگ نرم است، بلکه جنگ شناختی است‌.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک از اسفراین، حجت الاسلام والمسلمین عزیزی امام جمعه موقت شهرستان اسفراین در خطبه های امروز نماز جمعه بعد از تبریک دهه کرامت گفت: اگر بخواهیم عاقبت بخیر شویم به مقصد برسیم باید برویم کنار مزار شریف امام رئوف و مهربان با او حرف بزنیم شما سلامی به امام زنده می‌دهید همه ما رو می‌بیند حرفهایمان را می‌شنوند دردهای ما را می‌دارند و لذا دارو و دوا هم می‌کند.

وی از فضائل امام رضا علیه السلام نام برد و ادامه داد: چه علمای اهل تسنن چه برجستگان اهل تشیع گفتند ما ندیدیم امام رضا علیه السلام بگوید من نمی‌دانم، این خصلت و این صفت مال امام رضاست؛ امام رضا علیه السلام در مادام زندگی کسی را با کلام خود نرنجانده است، امام رضا با زبان کسی را اذیت نکرده است هرگز امام رضا کلام کسی را قطع نکرده است؛ اینها در احوالات زندگی آقا آمده است امام رضا علیه‌السلام اهل بذل و بخشش بوده است. لذا قرآن‌کریم هم می‌فرماید که به شما نیکی نمی‌رسید مگر از آنکه که دوستش داری ببخشی.

خطیب موقت اسفراین اظهار کرد: امام رضا علیه السلام اینطوری نیست که خزانه‌اش تموم شود هرچه دلش بخواهد می‌تواند ببخشد، خدای متعال این را برای امام رضا علیه‌السلام خواسته، نمی‌گوید سرم شلوغ است وقت نیست، اگر یک روزی مشکلی برای کسی پیش بیاید نمی‌گوید برو فردا بیا دنبال می‌کند تا گره باز از کار شود.

حجت الاسلام والمسلمین عزیزی در خطبه دوم به مناسبت های پیش رو اشاره کرد و گفت: در هفته پیش رو روز ملی جمعیت را داریم عرض می‌کنم بحث جمعیت بسیار از نظر خدا در قرآن اهمیت دارد خدا می‌گوید ازدواج کنید نترسید از پرورش ما شما را بی‌نیاز می‌کنیم، که حضرت آیت الله خامنه‌ای مدظله عالی هم دغدغهء بسیار زیاد دارند.

وی ادامه داد: اصلی ترین ابعاد دغدغه های رهبر انقلاب در موضوع جمعیت یک تعلیم نیرو انسانی صالح است، غربی ها می‌گفتند که فرزند کمتر زندگی بهتر است خسارت بسیار به این کشور زدند.

 

وی بر تاثیر مثبت جمعیت و افزایش فرزند در خانواده گفت و اشاره کرد: این کشور نیاز به جوان دارد، قبلا در خانواده‌ها ده دوازده فرزند وجود داشت و ترس از بزرگ کرد آنها هم نبود ولی الان یک فرزند دارند و تمام سرمایه گذاری خانواده روی همان یک فرزند است که آن هم ممکن است تربیت درستی نشود.

حجت الاسلام والمسلمین عزیزی خاطر نشان کرد: برای ترویج تحکیم خانواده چند کار باید انجام شود پشت هم بودن اعضای خانواده خیلی خوب است خانواده‌ها با هم باشند.

وی دومین مورد از موارد تحکیم خانواده را ترویج ازدواج آسان اعلام کرد و گفت: نمازگزاران درست است وسایل گران شده است این خرید طلا و جواهرات اول ازدواج چیست کجا جبرئیل از آسمان آمده در شب ازدواج امام علی علیه السلام و حضرت فاطمه سلام الله علیها گفت که باید پانصد میلیون تومان طلا بخریم.

وی در مورد سوم خرداد ماه و فتح خرمشهر نیز اظهار کرد: خرمشهر که آزاد شد خوشحال شدیم گرفتن بدحال شدیم مسائلی هست که باید الان ما توجه کنیم یکی از جنگهایی که امروز بشر پیش آورده نه جنگ سرد است نه جنگ نرم است، بلکه جنگ شناختی است، مواظبت داشته باشیم که دشمن شبانه روز کار می‌کند ما فتح خرمشهرهای زیادی در پیش داریم از قافله ی رزمندگانی که فتح الفتوح کردند عقب نمانیم که اگر عقب ماندیم فقط پشیمانی به دنبال دارد.

 

انتهای خبر/رضازاده

0 نظر

ارسال نظرات