در حال بارگذاری

برگی از زندگی شهید یزدان شیخ نژاد

شهید یزدان شیخ نژاد فرزند لطف‌الله در سال ۱۳۲۳ در شهر بجنورد به دنیا آمد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک، شهید یزدان شیخ نژاد تا پنجم ابتدایی در بجنورد تحصیل کرد. بعد از آن به‌خاطر وجود مشکلات ترک تحصیل کرد و به نقاشی ساختمان مشغول شد.

 بعد از مدتی دچار عارضه قلبی شد و نتوانست به کارش ادامه دهد و به فروشندگی روی آورد؛ ولی باز هم دچار بیماری شد و این بار که از دست طبیبان کاری برنمی‌آمد دست به دامان طبیب الهی شد و شفای خود را از امام هشتم گرفت.

در سن ۲۲ سالگی ازدواج کرد که حاصل آن دو فرزند دختر و یک پسر است.

 شهید یزدان شیخ نژاد بااخلاص و باتقوا بود و ازآنجاکه پدرش را در سنین کودکی ازدست‌داده بود و با رنج و مشقت فراوان بزرگ شده بود، در مقابل سختی‌های زندگی صبر و بردباری می‌کرد.

این شهید به نماز اول وقت خصوصاً به‌صورت جماعت اهمیت زیادی می‌داد. از سنین جوانی به گرگان عزیمت کرد از سال ۱۳۵۵ با آگاه شدن نسبت به ستم و ظلم که رژیم شاه بر مردم روا می‌داشت مبارزات خود را علیه شاه آغاز کرد. 

او یکی از مسئولین و هماهنگ‌کنندگان مبارزات در شهر گرگان بود. ارتباط مستحکم و خوبی با روحانیت شهر داشت. در تهیه و پخش اعلامیه‌های حضرت امام (ره) نقش بسیار فعال داشت. حتی اعلامیه‌های حضرت امام را از تهران با وجود همه خطراتش به گرگان انتقال می‌داد. عاشق امام و ولایت‌فقیه بود. نیروهای ساواک از محوریت و تأثیر او در مبارزات آن شهر اطلاع پیدا کرده بودند. 

دوازدهم دی‌ماه سال ۵۷ بعد از مراجعت از منزل آیت‌الله طاهری به دست عوامل ساواک به گلوله بسته شد و به درجه رفیع شهادت نائل آمد. تا خونش را جهت ببار نشستن درخت انقلاب که بعد از یک ماه حاصل شد نثار کند.

پیکر پاکش پس از تشییع در گلزار شهدای گرگان به خاک سپرده شد. 

انتهای پیام/گ

 

 

0 نظر

ارسال نظرات