در حال بارگذاری
سفر رئیس‌جمهور به استان بررسی شد؛

برکات دولت شهید رئیسی برای خراسان‌شمالی

دولت مردمی آیت‌الله رئیسی در تیرماه ۱۴۰۱ در سفری یکروزه به خراسان شمالی در مدت‌زمان کوتاه توانست اتفاقات مثبتی را برای این استان رقم بزند.

 به گزارش عصر اترک، دولت سیزدهم با رئیس‌جمهوری سید ابراهیم رئیسی با شعار دولت مردمی کارش را در حالی آغاز کرد که وابستگی به میز و دفتر ریاست‌جمهوری نداشت و سعی کرد تا در مدت سه‌ساله از عمر بابرکت این دولت، بر اقصی‌نقاط کشور سفر کند و در این سفرها به‌صورت میدانی و مستقیم در جریان مشکلات مردم قرار بگیرد، کارهایی که قطعاً با پشت‌میزنشینی پیش نمی‌رفت.

 رئیس‌جمهور در سفرهای استانی به میان مردم در شهرها و روستاها می‌رفت و با آنها هم‌کلام می‌شد و مردم بدون هیچ تشریفاتی می‌توانستند رودررو و چهره‌به‌چهره مطالبات خود را با عالی‌ترین مقام اجرایی کشور در میان بگذارند.

 یکی از اهداف اصلی سفرهای استانی رئیس‌جمهور رسیدگی به پروژه‌های نیمه‌تمام بوده به‌طوری‌که اولویت اعتباراتی که به استان‌ها تخصیص داده می‌شد بر اساس درصد کار صورت‌گرفته و پروژه‌های نیمه‌تمام بوده است.

 خراسان شمالی در تاریخ دوم تیرماه سال ۱۴۰۱ میزبان بیست و ششمین سفر استانی سید ابراهیم رئیسی بود، سفری یک‌روزه که با وجود کوتاه‌بودن زمان سفر،  ثمرات زیادی برای خراسان شمالی به همراه داشت.

 در این سفر وزیران نیرو، جهاد کشاورزی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رئیس سازمان محیط‌زیست، معاون اجرایی و رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور همراه رئیس‌جمهور شدند تا هم‌زمان بتوانند بخش‌های مختلف استان را پوشش دهند و کار با گستردگی بالایی صورت بگیرد.

 در این گزارش، گذری بر سفر یک‌روزه رئیس‌جمهور شهید در خراسان شمالی داشته‌ایم که در ادامه تقدیمتان می‌شود: 

 

 

برکات دولت شهید رئیسی برای خراسان‌شمالی

 رئیس‌جمهور وارد خراسان شمالی شد

 آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در بدو ورود به خراسان شمالی با خیرمقدم پسر شهید فیروز حمیدی زاده، اولین شهید مدافع حرم خراسان شمالی همراه شد و در همان آغاز سفر در گفتگو با خبرنگاران عنوان کرد: اگر چه از تأسیس استان خراسان شمالی مدتی می‌گذرد؛ اما به علت برخی محرومیت‌ها همچنان شرایط یک استان را ندارد.

 وی بخش کشاورزی، مرز مشترک با ترکمنستان و نیروی انسانی تحصیل‌کرده و کارآمد را از جمله مهم‌ترین ظرفیت‌های خراسان شمالی بر شمرد و بر تأمین شرایط لازم برای ماندگاری و اشتغال جوانان این استان در همین منطقه تأکید کرد.

 رئیس‌جمهور ایجاد بازارچه‌های مرزی و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام استان را از اولویت‌های موردنیاز این استان عنوان کرد.

 آیت‌الله رئیسی در اولین دیدار مردمی در دانشگاه آزاد بجنورد با استقبال جمع کثیری از مردم خراسان شمالی که از شهرها و روستاها آمده بودند مواجه شد، در این دیدار رئیس‌جمهور سیزدهم به موضوع آب شرب استان اشاره کرد و گفت: آب شرب مورداستفاده در صنعت پتروشیمی در اختیار مردم و کشاورزان قرار گیرد.

 وی همچنین ادامه داد: این شرکت برکات زیادی برای استان دارد؛ اما ضرورتی ندارد از آب شرب در آن استفاده شود؛ بلکه باید از پساب بهره گرفته شود .

 نکته قابل‌توجه این است که در این سفر و بازدید از پتروشیمی خراسان با زمان مشخص شده توسط رئیس‌جمهور مقرر شد تا انتهای سال کار به نتیجه برسد که خوشبختانه با تأکیدات صورت‌گرفته در این مدت این کار به نتیجه رسید.

برکات دولت شهید رئیسی برای خراسان‌شمالی

 دیدار رئیس‌جمهور با مردم محله جوادیه بجنورد

 بعد از دیدارهای مردمی در دانشگاه آزاد، رئیس‌جمهور به محله جوادیه بجنورد رفت و از نزدیک در مسجد امام خمینی (ره) با مردم به گفتگو پرداختند و مردم از نزدیک و رودررو مشکلاتشان را با رئیس‌جمهور مطرح کردند.

 رئیس‌جمهور مردمی در ادامه این سفر با چند تن از خانواده‌های شهدای محله جوادیه بجنورد دیدار داشت و در این دیدار صمیمی عنوان کرد که هر کسی در هر جایگاهی که قرار دارد باید حرمت خون شهدا را حفظ کند.

تک‌تک وزرای حاضر در این سفر نیز در نقاط مختلف استان حضور پیدا کردند و از نزدیک در جریان مسائل قرار گرفتند.

 عصر روز پنجشنبه جلسه شورای اداری استانداری خراسان شمالی با حضور رئیس‌جمهور، جمعی از وزرای کشور و مسئولان ارشد استانی در سالن همایش استانداری برگزار شد.

 در انتها آخرین نشست مختص خبرنگاران و اصحاب رسانه استان خراسان شمالی بود که به صورتی کاملاً صمیمانه و دوستانه برگزار شد و در انتها با تک‌تک خبرنگاران احوالپرسی و خداقوت داشتند.

برکات دولت شهید رئیسی برای خراسان‌شمالی

 ۱۲ هزار میلیارد تومان ارمغان سفر رئیس‌جمهور به خراسان شمالی

 مهم‌ترین محورهایی که در این سفر یک‌روزه به استان خراسان شمالی رقم خورد شامل: بازدید از پروژه ۶۰۸ واحدی قائم (عج) اسفراین، بازدید از مسیل ورودی به گلستان شهر، بازدید از سوله بحران، پیگیری احداث راه‌آهن مشهد، بجنورد، گرگان، دیدار چهره‌به‌چهره با کشاورزان، کلنگ‌زنی پروژه ۳۳۶ واحدی امام رضا (ع) در اسفراین، بازدید از بیمارستان امام خمینی (ره) و دانشکده پرستاری شیروان، پیگیری زیر ساخت‌های شهرک صنعتی شهرستان فاروج، راه و بیمارستان راز و جرگلان، انتقال پساب و آب‌های مرزی، فاز دوم پتروشیمی بود بوده است.

 طبق گفته محمدرضا حسین‌نژاد، استاندار خراسان شمالی ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار ارمغان سفر رئیس‌جمهور به خراسان شمالی بوده است که سیاست کلی برای سفر رئیس‌جمهور اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است.

برکات دولت شهید رئیسی برای خراسان‌شمالی

پرونده سفرهای استانی در دور دوم ناتمام ماند

 این روزها زمزمه‌هایی در فضای رسانه‌ای مبنی بر سفر دوم رئیس‌جمهور به خراسان شمالی به چشم می‌خورد، اما افسوس که سفر آخرت را به‌عنوان آخرین سفرش برگزید و مردم دیار گنجینه فرهنگ‌ها را چشم‌انتظار گذاشت و این‌گونه پرونده سفرهای استانی در دور دوم نیمه‌تمام ماند.

 آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور کشورمان عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۳ در حادثه سقوط بالگرد به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 رئیس‌جمهور دولت مردمی برای افتتاح سد مرزی «قیز قلعه‌سی» به آذربایجان شرقی سفرکرده بود و بالگرد حامل وی و همراهانش در مسیر بازگشت در «جنگل دیزمار» در محدوده عمومی بین ورزقان و جلفا استان آذربایجان شرقی دچار سانحه و وی همراه حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه، مالک رحمتی، استاندار آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه در تبریز و بقیه همراهان به شهادت رسیدند.

 هرچند عمر این دولت کوتاه بود، اما با رویکرد مردمی که پیش گرفته بود، آن‌چنان در جان‌ودل مردم جا خوش کرده بود که بعد از اعلام خبر مفقودی بالگرد رئیس‌جمهور مردم به‌صورت لحظه‌ای در تمام اقشار پیگیر بودند به‌طوری‌که خواب را بر چشمانشان حرام دانستند و آن زمان که صبح هنگام بالگرد آسیب‌دیده پیدا شد، همه در بهت بودند.

 شهادتشان مشخص بود؛ اما هنوز گویی مردم امید داشتند که معجره‌ای رخ دهد و خبر سلامتی‌شان را بشنوند و رسانه‌های ملی و محلی برای اعلام خبر قطعی شهادت دست‌دست می‌کردند و زمان می‌خریدند این در حالی بود که در سرنوشتشان این گونه هک شده بود که با شهادت عاقبت‌به‌خیر شوند و این چنین دولت مردمی سیزدهم به کار خود پایان داد.

برکات دولت شهید رئیسی برای خراسان‌شمالی

 نکته قابل‌توجه این است که جمهوری اسلامی ایران از این روزها کم ندیده و این شهدا باعث پربارترشدن و جاودانه شدن این انقلاب شده‌اند، از طرفی با وجود مقام معظم رهبری که چون کوه استوار، نظام را مراقبت می‌کند، نباید احساس نگرانی کرد، چرا که ایشان در شب قبل از شهادت رئیس‌جمهور در دیدار با عده‌ای از خانواده‌های سپاه عنوان کرد که مردم نگرانی از بابت مدیریت کشور نداشته باشند، هیچ خللی در روند کار ایجاد نخواهد شد.

 

 گزارش: آرزو رحمانی

 انتهای خبر/

0 نظر

ارسال نظرات