در حال بارگذاری
امام جمعه شیروان:

انقلاب اسلامی عَلَمدار اهل بیت است

امام جمعه شهرستان شیروان گفت: امروزه انقلاب اسلامی پرچم اهل بیت را در دست گرفته و مخالف هرگونه ظلم و ظلم ستیزی و جنایت علیه مردم مظلوم است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصراترک ، حجت الاسلام و المسلمین حسین تکمیلی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان شیروان ضمن عرض تسلیت شهادت حضرت امام باقر(ع) اظهار داشت: یکی از نشانه‌های تقوای الهی آن است که رفتار و اخلاق ما با مردم و دیگران مهربانانه و با خضوع و خشوع باشد.


امام جمعه شهرستان شیروان گفت: یکی از صفات خداوند رفیق است که ریشه کلمه آن رِفق به معنی لطافت و نرم‌خویی است و خداوند به انسان می‌بخشد و عطا می‌کند به اندازه‌ای که لطافت و مهربانی در رفتار او باشد و هرچه بیشتر آن را رعایت کند بیشتر مورد رحمت و برکت از سوی خداوند قرار می‌گیرد.


حجت السلام تکمیلی به نقل از یکی از سخنان پیامبر اکرم(ص) در خصوص امام محمدباقر(ع) گفت: هرکسی که دوست دارد خدا را ملاقات کند درحالی که چشمش روشن شود پس ولایت امام محمدباقر(ع) را قبول داشته باشد. پس اگر محبت امام باقر(ع) در دلی باشی آن شخص در قیامت دلی آرام دارد، و اگر به دنبال آرامش هستیم، آرامش در معنویات است.


امام جمعه شیروان گفت: امام پنجم ما دو ویژگی بارز داشتند که اولین آن این است که ایشان از سمت پدری نوه امام حسین(ع) و از سمت مادری نوه امام حسن مجتبی(ع) است و ویژگی دوم ایشان لقبی است که پیامبراکرم(ص) به ایشان داده است و آن باقر است که ریشه آن از بقر می‌آید به معنی شکافتن است چون ایشان در علم خیلی قوی ظاهر شدند و علم اهل بیت را استخراج کردند و از زمان این حضرت تربیت نسل و شاگردان آغاز شد.


تکمیلی در خصوص روایتی از امام محمدباقر(ع) در زمان غیبت گفت: اگر خواستی در زمان غیبت دچار آسیب نشوی ۳ کار را انجام بده که اولین آن این است که در انجام واجبات صبور باشید و حفظ کنید، دین داری در آخرالزمان مانند نگه داشتن آتش در کف دست است و بسیاری افراد به دلیل کم صبری از دایره دینداری خارج می‌شوند.

خطیب نمازه جمعه شیروان ادامه داد: در مقابل دشمن نیز باید صبور و محکم بود، دشمنان، اساس اسلام، مسلمانان و دین را نمی‌خواهند و با شما می‌جنگند، شما باید همیشه هشیار باشید.

وی ادامه داد: سومین این کار آن است که برای امام زمان خود حاضر باشیم یعنی ارتباط خود را با ایشان حفظ کنیم و در زمان غیبت ایشان نیز از جانشین او حمایت و پیروی کنیم.

امام جمعه شهرستان شیروان گفت: امام باقر(ع) دو کار بسیار مهم انجام داده‌اند که اولین آن این است که این حضرت با تحریفات مقابله کردند، در زمانی که دستگاه بنی امیه ضعیف شده بود دست به شایعه پراکنی و ایجاد تحریفات می‌کرد که امروزه نیز جهاد فرهنگی نامیده می‌شود همانطور که دشمنان ما سالیان سال است می‌خواهند انقلاب را به زانو درآوردند اما نتوانستند و دست به دامن جنگ فرهنگی شده‌اند.

وی ادامه داد: دومین کاری که امام محمدباقر انجام دادند: ایجاد تشکل‌های معرفتی دینی بود و با تربیت شاگردانی تلاش کردند تا سیستم جانشینی امام شکل بگیرد که در زمان غیبت این شاگردان وجود داشته باشند و این کار حضرت سبب تاب نیاوردن دشمنان شد و این حضرت را در سن ۵۷ سالگی مسموم و به شهادت رساندند.


امام جمعه شیروان گفت: امروزه انقلاب اسلامی عَلَم اهل بیت را در دست گرفته و مخالف هرگونه ظلم و ظلم ستیزی است .

تکمیلی گفت: یکی از پدیده‌های مهم پیش رو انتخابات است و باید فضای تبلیغات را اخلاق حاکم باشد و نامزدهای انتخاباتی از هرگونه تخریب و تهمت نسبت به یکدیگر خود داری کنند و موجب کاشتن بذر نا امیدی در دل مردم نشوند.

خطیب نماز جمعه شیروان در پایان خاطر نشان کرد: سعی کنیم انتخاب اصلح داشته باشیم و از جهت مبانی فکری، طرح و اندیشه آنها زیر نظر داشته باشیم و کسی باشد که انقلاب را شناخته و با آن بزرگ شده باشد و توان کار جهادی را داشته و روز به روز بتواند به عزت و اقتدار مردم بیفزاید.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری، شهید رئیسی را ملاک انتخاب اصلح قرار داده‌اند تا هرکسی که بیشتر به ایشان نزدیک‌تر بود را انتخاب کنیم.

انتهای خبر/ سیده معصومه علوی

0 نظر

ارسال نظرات