در حال بارگذاری
عضو هیأت علمی دانشگاه بجنورد:

امام رضا تشیع را در ایران تقویت کرد

عضو هیأت علمی دانشگاه بجنورد گفت: وجود اهل‌بیت(ع) در ایران یکی از دلایل اصلی رشد شیعه در کشورمان است و حضور امام رضا(ع) باعث شد پایگاه شیعه در کشور تقویت شود.

الهام محمدزاده در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک» اظهار کرد:  امام رضا(ع) مظهر انسان کامل هستند وقتی‌که به زیارت ایشان می‌رویم با توجه به انسان کامل گویا توجه به کمالات وجودی خودمان در ما ایجاد می‌شود.

وی افزود: توجه به انسان کامل، انسان را به سوی کمالات سوق می دهد، امام رضا(ع) مظهر انسان کامل هستند. وقتی‌که به زیارت ایشان می رویم با توجه به انسان کامل گویا توجه به کمالات وجودی خودمان در ما ایجاد می شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه بجنورد با بیان اینکه انسان کامل فرق نمی کند زن یا مرد باشد، گفت: هم زن قابلیت رسیدن به زن کامل را دارد و هم مرد قابلیت رسیدن به انسان کامل را دارد  که در این مسیر عبودیت خدا شرط اصلی است.

محمد زاده ادامه داد: زیارت  انسان کامل باعث می شود انسان به سمت احساس رضایت مندی از زندگی می رود و خیلی ها گفتند وقتی به زیارت می رویم سنگینی از قلبمان برداشت ه می شود و سبک می شویم.

وی بیان کرد: از بین امام زادگان حضرت معصومه تنها امام زده ای است که زیارت نامه ایشان را امام معصوم گفتند و همچنین تاکید به زیارت ایشان کردند.

این استاد دانشگاه دولتی بجنورد با بیان آیه ای از قرآن که هیچ گاه اجر زن و مرد مومنی ر ا زائل نمی کنیم، عنوان کرد: مباحث حقوقی در اسلام نشانه نظر اسلام در باره شأن و منزلت انسانی نیست و اگر به کسی حق بیشتری داده شده به منظور افزایش شان انسانی نیست بلکه وظیفه فرد بیشتر  شده است.

وی در تشریح آنکه از دیدگاه اسلام تبعیضی بین زن و مرد وجود ندارد، تصریح کرد: اگر حقی به مرد داده شده در قبال آن وظیفه ای  هم داده شده  و در واقع به میزانی که تکالیف خواسته شده حقوق هم داده شده است و تبعیضی بین زن و مرد نیست.

محمدزاده در مورد دیدگاه اهل سنت به زیارت حضرت رضا(ع) افزود: در تاریخ تشیع آمده است که قرن های اول هجری تولیت آستان  حرم امام رضا د ر دست اهل سنت بوده و اولین مقبره برای امام رضا توسط اهل سنت بنا شده است و زیارت اهل بیت در همه منابع اهل سنت به عنوان فرزندان پیامبر ذکر شده و قبول دارند.

وی ادامه داد: علما ی اهل سنت بار ها و بارها به زیارت امام رضا می آیند و درباره حضرت شعر می گویند همچنین برخی موقوفات مربوط به اهل سنت است .

محمدزاده در پایان خاطرنشان کرد: معلوم می شود در منابع اهل سنت اصیل، زیارت اهل بیت نشانه شرک و کفر نیست حتی مظهر توحید و عبادت خداوند است.

مصاحبه از: هدیه دهقانی

انتهای خبر/

0 نظر

ارسال نظرات