در حال بارگذاری
مدیرکل بحران استانداری خراسان شمالی خبر داد:

آماده‌باش خراسان‌شمالی برای مقابله با آتش‌سوزی‌های طبیعت

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: استان آماده مقابله با آتش‌سوزی‌های احتمالی در عرصه‌های منابع طبیعی استان است.

غلامرضا شفیق در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصراترک اظهار کرد: باتوجه‌به بارندگی‌های خوبی که در فروردین و اردیبهشت‌ماه امسال در استان رخ داد وضعیت پوشش گیاهی مراتع و عرصه‌های طبیعی استان در سال جاری بهتر از سال گذشته شده است.

وی افزود: باتوجه‌به اینکه دمای هوا نیز روبه‌افزایش است، احتمال آتش‌سوزی عرصه‌های طبیعی استان که دارای پوشش گیاهی خوبی هستند، احتمال دارد.

شفیق گفت: احتمال وقوع آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی شهرستان‌های مانه، سملقان و گرمه بیشتر است که در سال‌های گذشته در این شهرستان‌ها آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی اتفاق افتاده بود.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی در ادامه با اعلام اینکه سازمان مدیریت بحران کشور طی ابلاغ‌نامه‌ها به استان نسبت به‌احتمال وقوع آتش‌سوزی‌ها در عرصه‌های طبیعی هشدار داده و از استان نیز خواستار شده که دستگاه‌های ذی‌ربط در آماده‌باش باشند، بیان کرد: دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی نیز در این زمینه طی نامه‌نگاری‌های انجام شده به دهیاران، ادارات کل منابع طبیعی، محیط‌زیست، آتش‌نشانی‌ها، جمعیت هلال‌احمر و گروه‌های مردم‌نهاد اعلام کرده است که تدابیر لازم برای مقابله با آتش‌سوزی‌های احتمالی را در دستور کار قرار دهند.

وی همچنین عنوان کرد: درعین‌حال، استانداری خراسان شمالی از سازمان مدیریت بحران کشور درخواست تأمین اعتبار برای خرید تجهیزاتی از جمله بیل و آتش کوب را داشته است.

شفیق افزود: در سال گذشته فقط ۷۰ میلیون تومان اعتبار برای خرید تجهیزات موردنیاز برای مقابله با اطفای حریق‌ها به استان اختصاص یافت که این اعتبار در اختیار اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قرار داده شد.

علاوه بر این، وی خاطرنشان کرد: در سال جاری به فرمانداران و دهیاران استان اعلام شد که از محل اعتبارات بودجه سال مالی جاری نسبت به خرید تجهیزات برای مقابله با وقوع آتش‌سوزی‌های احتمالی را هزینه کنند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی یادآور شد: در خردادماه امسال از جوامع محلی استان تیم‌های آتشبان همچنین از هیات موتورسواری استان نیز تیم موتورسواران برای مقابله با آتش‌سوزی‌های احتمالی در استان تشکیل شده‌اند که این تیم‌ها تحت مدیریت و نظارت اداره کل منابع طبیعی استان هستند و آموزش‌ها را دریافت می‌کنند.

وی تصریح کرد: استان آماده مقابله با آتش‌سوزی‌های احتمالی در عرصه‌های منابع طبیعی استان است. 

انتهای خبر/ قهرمانی 

0 نظر

ارسال نظرات