چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس علمی و فناوری | کد خبر: ۸۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳۹۱/۰۸/۲۶ - ساعت ۱۲:۳۹
رئیس جهاد دانشگاهی:

فرستنده‌های اف/ام ۱۰ کیلو بایت توسط جهاد دانشگاهی بومی شد

رئیس جهاد دانشگاهی یکی از مهم‌ترین توفیقات این نهاد را دستیابی به دانش فرستنده‌های اف.ام 10 کیلوبایت اعلام کرد و گفت: این دانش هم‌اکنون توسط جهاد دانشگاهی بومی شده است.

به گزارش اترک نیوز، محمدحسین یادگاری در نشست شورای فرهنگ عمومی خراسان‌شمالی گفت: این فرستنده‌ها قدرت بیشترین نسبت به فرستنده‌های گذشته دارند.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی برای بومی‌سازی دکل‌های نفت و گاز ورود کرده است، افزود: این پروژه با همکاری وزارت نفت، دفاع و جهاد دانشگاهی اجرا شد‌، البته با مشکلاتی مواجه بوده که ان‌شاءالله با ترک تشریفات، به زودی این دانش نیز بومی شود.

یادگاری از سلول‌های بنیادی و مرکز تحقیقات رویان به عنوان یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای جهاد دانشگاهی یاد کرد و گفت: زمانی که به عرصه ناباروری ورود پیدا کرده و برای تحکیم خانواده و برای درمان ناباروری تلاش‌های زیادی انجام شد، این فعالیت‌ها اثرات مثبتی در رفع آثار فرهنگی ناشی از عزیمت خانواده‌ها به خارج از کشور داشت و اکنون هزینه‌های زوج یا زوج‌های نابارور به یک سوم از هزینه‌ها کاهش یافته است.

وی افزود: علاوه بر این شرایط مذهبی نیز در درمان ناباروری‌ها در موسسه رویان رعایت می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی از برپایی نمایشگاهی از دستاوردهای جهاد دانشگاهی در زمینه‌های علمی با ارائه نمونه‌های خارجی خبر داد و گفت: این نمایشگاه 25 تا 30 آذرماه امسال در تهران برپا خواهد شد.

وی منویات رهبر انقلاب درباره نقش و جایگاه جهاد دانشگاهی را برشمرد و افزود: این مهم مسئولیت این نهاد را در انجام وظایف سنگین‌تر کرده است.

یادگاری با اشاره به گذشت 32 سال از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی تصریح کرد: با وجود تلاش‌های انجام شده لیکن جهاد دانشگاهی نتوانسته انتظارات نظام اسلامی را برآورده سازد.

وی در عین حال با اشاره به موفقیت‌های جهاد دانشگاهی در سال‌های گذشته اظهار کرد: با این وجود طرح‌هایی در جهاد اجرا شده که یک شبه ره صد ساله را طی کرده‌ایم و این پیشرفت‌ها چشم بدخواهان نظام را کور خواهد کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه دشمنان همواره نگران پیشرفت‌های کشور به ویژه در بخش‌های علمی بوده و هستند، گفت: آنان تلاش داشته تا نظام اسلامی را محدود کنند، لیکن به خاطر روحیه معنوی و فرهنگی جوانان اسلامی راه به جایی نبرده‌اند.

وی تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در باره فعالیت‌های ارزشمند جهاد دانشگاهی به عنوان مولود انقلاب را برشمرد و تاکید کرد: البته منظور رهبری مربوط به یک گروه خاص نیست، بلکه این نوع فرهنگ است که باید با کمک همه بخش‌ها پایدار و حفظ شود.

یادگاری تصریح کرد: جهاد دانشگاهی متعلق به نظام بوده و البته باید آسیب‌های آن بررسی و برای رفع آن تلاش و برنامه‌ریزی شود.

وی همچنین انجام کارهای پایه‌ای و علمی برای قشر جوان را ضروری عنوان کرد و افزود: جهاد دانشگاهی بستر مناسبی برای جهاد علمی و فرهنگی بوده و در همه بخش‌ها اثرگذار است.

رئیس جهاد دانشگاهی همچنین اظهار امیدواری کرد تا دستگاه‌های اجرایی خراسان‌شمالی پشتوانه خوبی برای فرهنگ جهاد دانشگاهی بوده تا با یک بازخوانی و مهندسی فرهنگی گام‌های بلندی برای ایفای برنامه‌های جهاد برداشته شود.

 

به نقل از فارس

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک