جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۶۵۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۸/۰۸ - ساعت ۲:۲۳

دستگیری ۴ شکارچی متخلف در شیروان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شیروان گفت: چهار نفر شکارچی متخلف به همراه لاشه 4 راس کل و قوچ وحشی در منطقه حفاظت شده گلیل و سرانی خراسان شمالی دستگیر شدند.
دستگیری 4 شکارچی متخلف در شیروان ,

به گزارش گروه دریافت خبر عصر اترک، حمید فخرانی افزود:این شکارچیان متخلف که در روز سرشماری وحوش این منطقه به همراه 2 راس الاغ در حین خروج از مرز مشاهده شده بودند پس از سه روز کمین و کنترل و پس از 4 ساعت تعقیب و گریز دستگیر شدند.
وی اظهارکرد: از متخلفین لاشه دو راس قوچ اوریال ،دو راس کل(بز کوهی)،یک قبضه اسلحه برنو لول بلند ،دو دستگاه دوربین چشمی و سایر ادوات شکار و صید کشف و ضبط شد و متخلفین که از اهالی روستای سرانی در حاشیه منطقه حفاظت شده گلیل بودند جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شدند.
 فخرانی گفت: به استناد بند الف ماده 12 و بند ب ماده 11 قانون شکار و صید، برای هر شخصی که مبادرت به شکار و صید جانوران وحشی حمایت شده بدون پروانه ویژه و شکار و صید در مناطق حفاظت شده کند علاوه بر محکومیت جریمه ضرر و زیان وارده به محیط زیست به مبلغ 100 میلیون ریال بابت شکار یک راس قوچ وحشی، به حداکثر مجازات حبس مقرر در این ماده که به مدت سه ماه تا 3 سال تعیین شده است، محکوم می شود.
منطقه حفاظت شده گلیل و سرانی هم مرز با کشور ترکمنستان می باشد، از متنوع ترین زیستگاه های گونه های وحشی ایران و یکی از  مهم ترین ذخیره گاه زیستی و جانوری کشور محسوب می شود.
این منطقه در شمال شهرستان شیروان واقع شده و حیات وحش شاخصی چون قوچ اوریال ،پلنگ ایرانی، کل و پرندگانی مانند هما، کرکس،عقاب طلایی،کبک دری و ... در آن زیست می کنند.
انتهای پیام/

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک