شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۶۴۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۷/۰۱ - ساعت ۱۱:۲۵

وقتی پرورش قناری جایگزین مصرف مواد مخدر می‌شود / تصاویر

علی‌اصغر رسولی که به گفته خودش سابقه 25 ساله در مصرف مواد مخدر داشته است؛ امروز با پشتکار و همت بلندش به یکی از موفق افراد شهرستان گرمه بدل شده است.

به گزارش عصر اترک به نقل از پایگاه خبری گرمه، اعتیاد، ترک‌های مکرر اما بی‌فایده و درنهایت رهایی از دام آن حکایت دور و دراز و البته تکراری است که امکان دارد برای بسیاری از آدم‌ها رخ بدهد؛ اما این حکایتی که ما به سراغش رفتیم کمی متفاوت‌تر به نظر می‌رسد. مردی که سال‌ها تمام فکر و ذکرش مصرف مواد مخدر بوده حالا بعد از ۶ سال ترک کامل در زمره افراد موفق شهرستان گرمه قرار گرفته است.

علی‌اصغر رسولی مقدم که به گفته خودش از 17 سالگی اعتیاد را تجربه کرده است در سال 89 با یک معجزه موفق می‌شود اعتیاد را ترک کند. این معجزه را هم می‌تواند مدیون دعای مادر، برادر، همسر و فرزندانش باشد.

وی که هم‌اکنون یکی از ماهرترین کابینت سازان شهرستان است تجربه رهایی از اعتیاد را به تولدی دوباره تشبیه می‌کند و می‌افزاید: در مدت 25 سال اعتیاد همه‌چیز برایش مرده و بی‌ارزش بوده است.

رسولی ادامه داد: اعتیاد علاوه بر ایجاد بی‌برنامگی برای انسان، عشق و علاقه را در افراد کمرنگ و قدرت تلاش را سلب می‌کند.

 

وی که 6 سال تجربه رهایی از دام اعتیاد را دارد از علاقه به کارش گفت و اظهار داشت: پس از ترک اعتیادی که با تلاش و اراده خودم و دعا و صبر خانواده‌ام محقق شد اکنون زندگی رنگ و بوی دیگری دارد و خوشبختانه کارگاه کابینت سازی بعثت در زمره موفق‌ترین کارگاه‌های تولیدی شهرستان قرار دارد.

علی‌اصغر رسولی که پس از ترک اعتیاد، قناری‌ها را جایگزین مواد مخدر به‌عنوان یار زمان تنهایی خود نموده است پرورش قناری از کارهای موردعلاقه خود دانست و افزود: در حال حاضر علاوه بر کار کابینت سازی، در رشته پرورش پرندگان زینتی بخصوص قناری نیز فعالیت دارم و تاکنون بیش از 400 عدد از این پرنده زیبا را تربیت نموده‌ام.

وی پرورش این‌گونه خاص از پرندگان را یکی از بهترین نوع کسب‌وکارهای خانگی عنوان کرد و افزود: تربیت این پرندگان که نسبت به سایر هم نوعانشان بیماری کمتر و نگهداری راحت‌تری دارند می‌تواند سالانه میلیون‌ها تومان درآمد نصیب جوانان کند.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه در گذشته ماهیانه بین 200 تا 300 هزار تومان صرف خرید مواد می‌شده است ادامه داد: خوشبختانه هم‌اکنون با نیمی از این هزینه، حدود 100 جفت قناری را پرورش می‌دهم.

وی که کار پرورش قناری را تنها با یک جفت آغاز نموده است درباره این فعالیت گفت: در سال اول توانستم از سه جفت قناری که با صرف حدود 500 هزار تومان تهیه‌ شده بود 50 عدد جوجه بگیرم و پس از تهیه مکان مجزا برای نگهداری این پرندگان تعداد آنها را به 100 جفت افزایش داده‌ام.

علی‌اصغر رسولی مقدم قیمت خریدوفروش قناری را از 100 هزار تومان تا 2 میلیون تومان دانست و افزود: در صورت تمایل شهروندان برای پرورش این پرنده زینتی، حاضرم صفر تا 100 کار را به افراد آموزش دهم.

وی مهمترین راه برای پاک ماندن افراد رهاشده از دامن اعتیاد و جوانان را ایجاد اشتغال دانست و بر حمایت مسئولین از این دو قشر جامعه تأکید کرد.

انتهای پیام/

«تصویر و نام مصاحبه‌شونده به درخواست خود او منتشر شده است»

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک