جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۶۳۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۶/۲۹ - ساعت ۱۴:۶
گزارش از صف های طولانی جایگاه های « CNG » در بجنورد؛

شهرداری بجنورد پیشنهادی جهت تقسیط بدهی خود به شرکت گاز نداده است

زمانى که به این جایگاه های CNG نگاه مى کنیم ، با سیل عظیم خودرو هایى روبه رو مى شویم که ساعات متمادى در آنجا منتظر مانده اند تا نوبت شان برسد و اقدام به سوخت گیرى نمایند.

به گزارش عصر اترک به نقل از بجنا؛ در حالیکه خاطره ی صف های طولانی قند،شکر،مرغ،روغن مدت ها است که کم رنگ شده و مردم برای به یاد آوردن آنها باید خاطرات گذشته را مرور کنند،مدتی است که صف های طولانی جایگاه های عرضه ی سوخت CNG در بجنورد، خاطرات در صف ماندن ها را بار دیگر زنده کرده است.

زمانى که به جایگاه های CNG نگاه مى کنیم،با سیل عظیم خودرو هایى روبه رو مى شویم که ساعات متمادى در آنجا منتظر مانده اند تا نوبت شان برسد و اقدام به سوخت گیرى نمایند.

هر وقت که صف های طولانی خودروها را در جایگاههای پراکنده عرضه سوخت گاز « CNG » می بینیم که در انتظار نوبت سوخت گیری ایستاده اند؛جنگ اعصاب،اتلاف وقت،اعتراض،بی حوصلگی و … این وضعیت شوم چند وقتی است با تعطیلی جایگاه های CNGدر مرکز استان خراسان شمالی به وجود آمده است .

یکی شهروندان بجنورد که مدت طولانی در صف برای سوخت گیری مانده بود، گفت: دلیل این صف های طولانی برای سوخت گیری این است که چایگاه های CNG در بجنورد پول شرکت گاز را به موقع پرداخت نمی کنند و شرکت گاز هم پمپ های اینان را تعطیل می کند.

وی افزود: در ورودی جایگاه هم تابلو می زنند تعطیلی به علت نقص فنی است در صورتی که نقص فنی وجود ندارد و تعطیلی فقط و فقط به خاطر بدهکاری به شرکت گاز است.

یکی دیگر از شهروندان بجنوردی گفت: این صف های طولانی برای من که راننده تاکسی هستم سخت تر است زیرا من به جای اینکه الان در داخل شهر مسافر جا به جا کنم و امرار معاش کنم باید در این صف های طولانی روزی چهار ساعت منتظر بمانم تا نوبت من شود و سوخت گیری کنم .

یکی دیگر از رانندگان تاکسی گفت: شهرداری باید برای تاکسی ها پمپ جداگانه پیش بینی کند تا ما این همه در صف گاز نمانیم.

وی افزود: بجنورد مرکز خراسان شمالی است و خیلی زشت است که مسافری به بجنورد بیاید و پمپ گاز پیدا نکند.

یکی دیگر از شهروندان بجنوردی که از ماندن در صف کلافه شده بود گفت: الان نیم ساعت است که در صف مانده ام و فک کنم یک ساعت دیگر هم نوبت من نشود.

وی افزود: با تعطیلی چهار جایگاه CNG روزانه باید برای هر بار سوختگیری دو ساعت منتظر بمانیم و به هر کدام از مسئولین جایگاه ها می گوییم چرا تعطیل کرده اید می گویند به شرکت گاز بدهکار هستیم .

یکی دیگر از رانندگان تاکسی گفت: شهرداری بجنورد باید برای تاکسی های آژانس جایگاه دیگری پیش بینی بکند، تمام شهر ها جایگاه های سوختگیری رانندگان آژانس جدا است نمی دانم چرا در بجنورد اینطور نیست .

وی افزود: از مسئولین درخواست داریم به این مشکل شهر رسیدگی جدی بکنند تا این همه ما در صف گاز نمانیم .

حسین نقیب رئیس کمیسیون عمران و ترافیک شورای شهر بجنورد گفت: هرآنچه که درآمد شهرداری است، به شرکت گاز پرداخت می شود اما شرکت گاز گفته است که باید شهرداری بدهی های قبلی خود را هم پرداخت کند .

وی افزود: شهرداری در حال حاضر منابعی ندارد و هرآنچه از منابع مالی داخلی بدست می آورد را به شرکت گاز پرداخت می کند.

نقیب گفت: این موضوع بین شهرداری و شرکت گاز به چالش خورده است و به زودی شورای شهر با شرکت گاز جلسه ای خواهد داشت و موضوع بررسی می شود تا این مشکل برطرف شود.

رضا فیروزه یکی دیگر از اعضای شوای شهر بجنورد گفت: دلیل تعطیلی های جایگاه های CNG، انباشت بدهی های شهرداری به شرکت گاز توسط شهردار قبلی است و این موضوع منجر به تعطیلی جایگاه ها شده است و در امور روزمره مردم خلل ایجاد کرده است.

وی افزود: شهردار قبلی تمام انرژی خود را صرف کارهایی می کرد که در شهر دیده می شد و به این گونه مسائل توجه زیادی نداشتند.

محسن عرب مقصودی، مدیر عامل شرکت گاز استان خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار بجنا گفت: استان خراسان شمالی دارای 32 جایگاه CNG می باشد که 16 جایگاه در اختیار شهرداری ها ، 15 جایگاه در اختیار بخش خصوصی و و یک جایگاه در اختیار شرکت پخش فرآورده های نفتی می باشد.

وی افزود: شهرستان بجنورد دارای 8 جایگاه CNG می باشد که از این تعداد 3 جایگاه در اختیار شهرداری بجنورد و 1 جايگاه در اختيار شهرداري حصارگرمخان  مي باشد.

وی ادامه داد: همه جايگاههاي CNG استان چه خصوصي و چه دولتي بجز 3 جايگاه تحت نظر شهرداري بجنورد ، برنامه پرداخت بدهي معوقه خود را به شركت گاز اعلام نموده اند و با تقسيط بدهي معوقه و پرداخت قبوض جاري نسبت به پرداخت ديون خود اقدام نموده اند اما متاسفانه با وجود برگزاري جلسات متعددی با حضور فرمانداري بجنورد در استانداري و شوراي شهر جهت تعيين تكليف و ساماندهي بدهي جايگاههاي CNGشهرداري بجنورد كه طي دو سال اخير از 2 ميليارد تومان به 5 ميليارد تومان رسيده است ، تاکنون پيشنهاد و اقدامی از طرف شهردار محترم جهت تقسیط بدهی معوقه صورت نپذیرفته است و شركت گاز ناگزير اقدام به قطع يك جايگاه از سه جايگاه بدهكار شهرداري بجنورد نموده است.

عرب مقصودی گفت: همانطور كه جايگاه دار پول نقد از مردم دريافت مي كند و از پول گاز فروخته شده به ازای هر متر مکعب 700 ریال بعنوان کارمزد نزد جايگاه داران باقي مي ماند يعني بعنوان مثال جایگاه ترمینال شهرداری از ابتدای سال 95، 2 میلیون و سیصد هزار و هفتصد و چهل و هشت متر مکعب گاز فروخته است؛ یعنی 9 میلیارد و 525 میلیون و 96 هزار و 720 ريال (9.525.096.720 ريال) پول از محل فروش گاز از مردم دریافت کرده است که از این میزان 1.610.523.600ريال به عنوان کارمزد جایگاه در اختیار شهرداری بجنورد می باشد؛ منطقي است كه سهم دولت در زمان مقرر بايستي پرداخت شود تا با تخصيص نقدينگي امكان خدمات رساني فراهم گردد

وی افزود: عدم پرداخت قبوض گاز بها موجب كاهش نقدينگي شركت ، كاهش كيفيت خدمت رساني مخصوصا در فصل سرما ، ‌تاخير يا عدم بهره برداري از پروژه هاي گازرساني بالاخص پروژه هاي مصوب سفر مقام معظم رهبري و رياست محترم جمهوري كه در راستاي محروميت زدايي اين استان در حال اجراست منجر مي شود جهت داشتن استاني آبادتر مشاركت همگاني شرط اساسي است.

وی ادامه داد: در حال حاضر از 8 جايگاه CNG شهرستان بجنورد،‌ 6 جايگاه فعال مي باشد جايگاه خصوصي مجاهد بديل فني و جايگاه ترمينال شهرداري بدليل بدهي قطع مي باشد

عرب مقصودی گفت:درحال حاضر جایگاه گاز حکمت دارای 56 فقره بدهی معوقه و 1 میلیارد و 635 میلیون تومان می باشد، جایگاه گاز ترمینال دارای 54 فقره بدهی معوقه با 1 میلیارد و 831 میلیون تومان می باشد و

جايگاه ارکان داراي 58 فقره بدهی با 1 میلیارد و 298 میلیون تومان بدهی معوقه تاکنون می باشد.

مدیر عامل شرکت گاز استان خراسان شمالی در پایان گفت: شركت گاز آمادگي پذيرفتن تقسيط بدهي معوقه شهرداري بجنورد همانند بدهي شهرداري هاي ديگر شهر هاي استان را دارد تاكنون شهرداري بجنورد پيشنهادي جهت تقسيط بدهي خود به شركت گاز اعلام ننموده است كه در اين قضيه بيشترين لطمه به مردم عزيز بجنورد رسيده است.

حال باید سوال کرد که آیا مسئولان تدبیری برای حل این موضوع اندیشده اند یا همچنان باید شاهد صف های طولانی«CNG» باشیم؟

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک