پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس ورزشی | کد خبر: ۶۳۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۶/۲۷ - ساعت ۱۳:۳۰

محمد علی پهلوان درگذشت

محمد علی دلیریان، معروف به «محمدعلی پهلوان» بنیان گذار کلاته محمد علی پهلوان روز گذشته بر اثر بیماری و کهولت سن دار فانی را وداع گفت و به سیل پهلوانان به نام این دریار چون صفدر پهلوان و ... پیوست.
محمد علی پهلوان درگذشت,
به گزارش اترک نیوز، پهلوان محمد علی دلیریان(باغچقی) از پیشکسوتان کشتی باچوخه خراسان شمالی در سن 91 سالگی در گذشت. 
محمد علی دلیریان، بنیان گذار کلاته محمد علی پهلوان از 18 سالگی کشتی باچوخه را شروع کرد در طول دوران ورزشی خود بر پهلوانان بزرگی چون پهلوان  گدرسلاخی،  پهلوان ابراهیم چنارانی ، پهلوان حسن زیبایی، پهلوان ابراهیم قلعه جقی، پهلوان ساروخان نجف آبادی و ... توانست پیروز شود. 
محمد علی پهلوان در سن 28 سالگی به مقام پهلوان پهلوانان رسید که در نگاه مردم کشتی دوست شمال خراسان بسیار با ارزش بود، همیشه سعی می کرد از سمت قبله واردمیدان شود، بوسه برخاک می زد، سلامی به آقاعلی ابن موسی الرضا(ع)می داد ، احترام به مردم ، داور و حریفم می گذاشت چون معتقد بود که وقتی به مردم سلام می دهد.
 در برابر جمعیتی که چشم به پهلوانی او دوخته بودند احساس مسئولیت می کرد و دوست داشت تماشا گران شاد باشند و تمام تلاشش را می کرد وهمیشه با ذکر (یاعلی، یاعلی ویاعلی) به میدان می رفت که مردم را شاد کند وخدا را شکر می کرد که هیچ وقت شرمنده مردم نشود، درپایان کشتی هم ، بوسیدن صورت رقیب ومربی اش را وظیفه خود می دانست.
وی در اوج پهلوانی ازکشتی کناره گیری کرد، جویای نام نبود و میدان را به جوانان واگذارکرد، البته درست است که به خاطر مشکلات زندگی نتوانست کشتی را ادامه بدهد ولی هرگز ازکشتی کناره گیری نکرد.
انتهای پیام/
 
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


نظرات شما
ارسلان | 1395/06/27
0
3
خدا رحمتش کنه ... با خوندن این خبر هم ناراحت شدم هم بخاطر روحیه پهلوانی و جوانمردیش احساس غرور داشتم که همشهری این بزرگوار هستم ...
نام :
ایمیل
نظر
با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک