سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس فرهنگی | کد خبر: ۶۳۶۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۶/۱۶ - ساعت ۱۲:۵

راهیابی اثر نمایشی "نذر معجر" هنرمندان شیروانی به سوگواره ملی

نمایش "نذر معجر" به نویسندگی و کارگردانی زکریا شیرمحمدزاده به سوگواره ملی فرهنگ اقوام و میراث معنوی در استان کرمان راه یافت.

به گزارش اترک نیوز به نقل از پایگاه خبری تحلیلی شیروان ، زکریا شیرمحمدزاده  نویسنده و کارگردان اثر نمایشی "نذر معجر" در گفتگو با بیان داشت: این اثر با نیت توسل به ساحت مقدس حضرت رقیه(س) و حضرت زینب(س) و اهمیت حجاب در اسلام تولید شده است.

وی گفت: نذر معجر برگرفته از آیینی کهن در شیروان و حومه این شهرستان است.

شیرمحمدزاده افزود: "نذر معجر" همان نذر روسری است که در مراسم علم بندان(سیاه پوش نمودن) بیرق حسینی(ع) و اعلام رسمی آغاز ایام محرم در درب منازل با بستن روسری به بیرق حسینی ارادت خود را به حضرت زینب و حضرت رقیه(س) اعلام می نمایند.

راوی این اثر نمایشی با اشاره به نحوه اجرای این نمایش گفت: نمایش نذر معجر با تلفیقی از هنرهای نمایشی و هنر تعزیه به روی صحنه می رود.

کارگردان این اثر نمایشی گفت: نذر معجر با هنر نمایی جمعی از پیشکسوتان هنر تعزیه  شیروان به نامهای حاج قربان رستگار، عباس زیبایی، مرتضی اکبرزاده، غلامعلی کاظم نیا و تنها نسل بازمانده پرده خوانی شرق کشور استاد حسین مداح نیا به روی صحنه می رود.

شیرمحمدزاده گفت: این نمایش از اول تا چهارم محرم سال جاری در فضای آمفی تئاتر روباز دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان اجرا می شود.

وی در پایان حمایت مسئولین و نهادهای دولتی و غیردولتی را جهت حمایت و رشد این اثر معنوی را خواستار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شیروان، "زکریا شیرمحمدزاده" از جمله هنرمندانی است که رسالت هنری خود را وقف اهل بیت(ع) نموده است و جهت ادای دین به بیرق حسینی، همه ساله در دهه‌ی آخر محرم و صفر تولیدات مناسبتی و ماندگار زیادی را به اجرا گذاشته است.

آثار نمایشی زیادی از جمله؛ "به نام من دیوانه"، "دیر مکافات"، "دلبسته"، "مویه نامه جابر"، "با کاروان نی نوا"، "ختم به خیر" و... به نویسندگی و کارگردانی این هنرمند توانای شیروانی در جشنواره های ملی، استانی و شهرستانی به روی صحنه رفته است.

 

 

انتهای پیام/*

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک