جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۶۳۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۶/۰۱ - ساعت ۱۵:۹

تودیع و معارفه روسای سابق و جدید منابع طبیعی شیروان

مراسم تودیع و معارفه روسای سابق و جدید منابع طبیعی شهرستان شیروان با حضور مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی برگزار شد.
 تودیع و معارفه روسای سابق و جدید منابع طبیعی شیروان,

به گزارش اترک نیوز به نقل از پایگاه خبری تحلیلی شیروان "حسن وحید" مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی امروز در مراسم تودیع و معارفه رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان  اظهار کرد: بخش زیادی از مراتع این استان در شیروان است و علفزارهای خوبی داشته ایم که مورد بی مهری واقع شده است که اگر فقط 20 درصد پوشش گیاهی را افزایش دهیم 10 درصد فرسایش خاک را ایجاد می کنیم.

وی با اشاره به حفظ منابع طبیعی گفت: منابع طبیعی یک مسئله تجملاتی نیست بلکه مسئله حیاتی و از مسائل توسعه پایدار است که از اهمیت و ارزش بالایی برخوردار است که باید در حفط آن کوشا بود زیرا که 72 درصد سطح استان را منابع طبیعی تشکیل می دهند که به دلیل شرایط زیستی یکی از بهترین ها است.

وحید افزود: همچنین 434 هزار جنگل، یک میلیون و 400 هزار هکتار مراتع و 180 هزار هکتار بیابان  در این استان وجود دارد که با آب و هوای خشک و نیمه خشک جنگل پهن برگ را در غرب استان داریم که شامل 25 هزار هکتار جنگل بلوط است که از اهمیت بین المللی برخوردار است.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار شیروان نیز در این آیین گفت: زندگی و حیاط ما بستگی به حفظ منابع طبیعی دارد و ثروتی است که متعلق به ملت ها است و مرز نمی شناسد.

محمد عوض زاده با بیان اینکه جهت حفظ این ثروت عظیم که متعلق به نسل های آینده است همه دستگاه ها باید منابع طبیعی را یاری کنند اظهار کرد: یکی از مشکلات این شهرستان این است که با توجه به هم مرز مشترک که حساس ترین مرز کشور است تعادل بین مرتع و دام رعایت نشده است.

وی با بیان اینکه در روستای رباط شیروان با وجود 16 هزار راس گوسفند پنج هکتار مرتع وجود ندارد گفت: امسال مشکلات زیادی از لحاظ امنیتی به وجود آمد که نیاز است همه دستگاه ها در مناطق مرزی اشتغال را جدی و تعادل بین مرتع و دام حتما مورد توجه قرار گیرد.

در پایان مراسم از زحمات ولی خردمند پور تقدیر وتشکر و هادی جواهری به عنوان رییس جدید اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شیروان معرفی شد.

انتهای پیام/*

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک