چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس علمی و فناوری | کد خبر: ۶۳۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۵/۲۶ - ساعت ۱۰:۲۸

برای موفقیت در کنکور؛ نه به شبکه های اجتماعی وکلاس های تقویتی، آری به یک ماه روزه داری

علیرضا سمیعی گلیان، رتبه 10 کشوری کنکور سال جاری، گفت: از کلاسهای تقویتی موسسات آموزشی استفاده نکردم و تنها در آزمونهای آزمایشی شرکت داشتم و در این مدت از فضای مجازی دور بودم.
برای موفقیت در کنکور؛ نه به شبکه های اجتماعی وکلاس های تقویتی، آری به یک ماه روزه داری ,

به گزارش اترک نیوز به نقل از پایگاه خبری تحلیلی شیروان؛ سید علیرضا سمیعی گلیان، دانش آموز دبیرستان تیزهوشان شهید بهشتی شیروان، از ابتدای تابستان سال گذشته با روزانه 4 تا 5 ساعت مطالعه شروع و در ماههای پایانی و ایام نزدیک به آزمون سراسری به 11 ساعت رساند و در کنکور سال 95 سه رتبه دو رقمی را به خود اختصاص داد.

وي كه متولد 1378 است و پدرش  فرهنگی و مادرش کارمند بازنشسته است از توكل به خدا، برنامه ريزي منظم، تلاش و جديت، حمايت خانواده، اعتماد به نفس بالا و تشويق دبيران به عنوان عوامل موفقيت خود در عرصه تحصيلي ياد مي كند.

علیرضا سمیعی توانست در آزمون سراسری سال 95 رتبه 10 کشوری رشته ریاضی و رتبه های 12 هنر و 13 زبان انگلیسی منطقه سه را به خود اختصاص دهد.

این دانش آموز موفق شیروانی اظهار داشت: در کلاسهای تقویتی خارج از مدرسه شرکت نداشته ام و فقط به کتابهای درسی و آزمونهای آزمایشی موسسات اتکا نمودم.

"سید علیرضا سمیعی گلیان" گفت: از ابتدای تابستان سال 94 با روزانه بین 4 الی 5 ساعت، مطالعه خود را برای آزمون سراسرس شروع کردم و طی سال، در روزهایی که به مدرسه می رفتم قریب به 5 ساعت مطالعه می کردم و در روزهای تعطیل و خارج از مدرسه مطالعه خود را به روزانه 11 ساعت رساندم.

او در پاسخ به این سوال که "آیا این رتبه برای شما قابل پیش بینی بود؟" گفت: با توجه به نتایجی که در آزمونهای آزمایشی کسب می کردم امیدوار بودم ولی پیش بینی خاصی در این رابطه نداشتم و به تلاشهایم ادامه می دادم.

سمیعی گفت: من همیشه توکلم به خدا بود و  این باعث کسب نتیجه موفقیت آمیز بنده شده است و امیدوارم همین شرایط برای دانش آموزانی که در اول راه هستند و وقتی که خسته و ناامید می شوند باید فکر کنند که برای به آرامش رسیدن توکل به خدا لازم است.

وی که در مراحل اولیه المپیادهای ریاضی پذیرفته شده است می گوید: قبل از آزمون سراسری از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی فاصله گرفتم و بر روی مطالعه متمرکز شدم.

علیرضا سمیعی در توصیه به همنوعانش و دانش آموزانی که در تلاش کسب رتبه های موفقیت آمیز در آزمونهای سالهای آینده هستند می گوید: دانش آموزان منطقه سه باید نگرشی داشته باشند که شرایط متفاوت و سخت تری برای رسیدن به سطوح بالا با دانش آموزان شهرهای بزرگ دارند.

وی گفت: اگر در نفرات برتر کنکور امسال توجه کنیم، بیشتر نفرات برتر از شهرهای بزرگ به خصوص تهران هستند که این می طلبد دانش آموزان این منطقه تلاشهای خود را بالا ببرند و و هدفمند مطالعه داشته باشند.

سمیعی افزود: علی رغم اینکه مربیان ما تلاشهای زیادی دارند ولی امکانات زیادی در شهرستان نداریم که قابل قیاس با شهرهای بزرگ باشد.

وی در رابطه با رشته ای که می خواهد در آینده در آن تحصیل کند گفت: هنوز در پی تحقیق برای انتخاب رشته هستم و به احتمال زیاد در رشته های مهندسی برق یا مهندسی کامپیوتر انتخاب رشته کنم.

این نخبه شیروانی گفت: هدفم از انتخاب این رشته ها این است که در جامعه متقاضیان زیادی دارد و امیدوارم در این رشته ها به موفقیت بهتری دست یابم.

علیرضا مهمترین عامل موفقیت خود را لطف خدا بیان کرد و افزود: از دانش آموزان شهرستانی نمی توان انتظارات زیادی داشت و تلاشهای بنده در المپیادهای گذشته و و اینکه مطالعه را با کمک دبیران استاندارد کردم و عزمی که پیش گرفته بودم، هدفمن و با انگیزه در این راستا تلاش کردم.

رتبه 10 کنکور 95 ضمن تقدیر از زحمات خانواده در کسب موفقیتش گفت: خانواده ام شرایط مطالعه را برای بنده فراهم می نمودند و از لحاظ روحی که یک دانش آموز کنکوری با آن مواجه می شود تامی ن می شدم و خانواده همیشه پشتیبان من بوده است و از لحاظ امکانات و منابع مطالعاتی کمکهای لازم را داشته اند.

پدر علیرضا نیز در این گفتگو بیان کرد: در این مشکلات اقتصادی، تا حدودی توانستیم فرزندمان را همراهی کنیم و بیشتر لطف خدا و تلاشهای علیرضا بوده است.

وی می گوید: فرزندم در در سالهای دوم و سوم دبیرستان مقام اول داستان نویسی کشور را کسب کرد.

آقای سمیعی افزود: علیرضا در سه سال متوالی در انجمن ریاضی دانان جوان مقام اول کشور را کسب و و همچنین در این سه سال مقام سوم جهانی  و سه مدال برنز را دریافت کرده است.

 

علیرضا در ایام مطالعه کنکور ماه رمضان را کامل روزه گرفت

مادر آقای سمیعی"خانم شفائی" در رابطه با خصوصیات علیرضا گفت: فرزندم با ایمان، ادب است و بسیار بی سر و صدا و رفتارش بزرگتر از سن او است.

وی گفت: علیرضا از دو سال قبل از سن تکلیف نماز و روزه هایش را به صورت کامل به جا آورده است و امسال نیز که ماه رمضان و ایام نزدیک به کنکور با ماه ضیافت الهی مصادف شده بود، علیرضا روزه اش را به صورت کامل بجا آورد و حتی یک روز هم روزه اش را باطل نکرد.

خانم شفائی ادامه داد: علیرضا تا کنون بیش از 90 لوح تقدیر در مسابقات علمی و فرهنگی دریافت کرده است.

وی در توصیه به داوطلبان کنکور گفت: به شکلی نیست که دانش آموزان بعد از چهارم دبیرستان برای کنکور تلاش کنند، باید از دوران ابتدایی تلاشهایی داشته باشند و در سالهایی پایانی به شدت آن بیافزایند.

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک