جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۶۱۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۳/۲۹ - ساعت ۱۳:۱۳
در گفتگو با رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شیروان:

حمله پلنگ به یک جوان روستایی در شهرستان شیروان تایید شد

خالقی؛ رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شیروان گفت: بر اثر حمله یک قلاده پلنگ، یک جوان روستایی اهل روستای زو ارم از توابع شهرستان شیروان مصدوم شده است.
حمله پلنگ به یک جوان روستایی در شهرستان شیروان تایید شد,

به گزارش اترک نیوز به نقل از پایگاه خبری تحلیلی شیروان   "محمد خالقی" رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شیروان  بیان کرد: با توجه به بررسی های صورت گرفته حمله پلنگ به جوان زوارمی (سعید ر) تایید شد.

وی گفت: این حادثه روز سه شنبه در ارتفاعات کوهستانی و سخت گذر روستای زو ارم در دره ای به نام درنو مورد حمله یک قلاده پلنگ قرار گرفته  از از ناحیه سر٬ زانوی چپ و پشت کتف سمت راست دچار آسیب و صدمه می شود که هم اکنون حال وی مطلوب است.

خالقی افزود: ارتفاعات روستاهای بلغان، امیرانلو، زوارم از زیستگاههای این حیوان در حال انقراض است و از مردم عزیز منطقه خواهشمندیم از نزدیک شدن به قلمرو این حیوان که عموماً در مناطق صعب العبور است خودداری کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شیروان گفت: در صورتی که به قلمرو این حیوان وارد نشویم و یا توله های خود را در معرض خطر نبیند برای انسان هیچ ضرری ندارد.

وی افزود: پلنگ به دلیل اینکه حیوان مغروری است، در شرایط تحت فشار به سختی محل را ترک می کند.

خالقی گفت: به مردم توصیه میکنیم اگر با پلنگ مواجه شدند هیچگاه سعی نکنند با پرتاب سنگ و چوب پلنگ را دور کنند بلکه باید آنرا آزاد بگذارند تا خودش از محل دور شود.

وی گفت: با توجه به اینکه بیمه جامع ژلنگ ایرانی در حال اجرا است مردم هیچ نگرانی از ورود خسارت این حیوان به دامهایشان نداشته باشند.

خالقی در پایان گفت: بیمه جامع پلنگ ایرانی توسط شرکت بیمه "ما" با حفاظت محیط زیست صورت گرفته است و هرگونه خسارتی را که از سوی پلنگ به انسان یا دام وارد شود اداره حفاظت محیط زیست این خسارتها را متحمل می شود.

انتهای پیام/*

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک