پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۶۰۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۲/۲۹ - ساعت ۱۰:۳
رئیس اداره مبارزه با بیماری های دامی خراسان شمالی خبر داد:

آغاز واکسیناسیون دام سبک برای مبارزه با تب برفکی/ سمپاشی دامداری ها برای پیشگیری از تب کریمه کنگو

رئیس اداره مبارزه با بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: امروز 850 هزار دوز واکسن برای تزریق به دام سبک به منظور مبارزه با تب برفکی تحویل خراسان شمالی می شوند تا در قالب طرح واکسیناسیون دام سبک در مقابل بیماری تب برفکی استفاده شوند.
آغاز واکسیناسیون دام سبک برای مبارزه با تب برفکی/ سمپاشی دامداری ها برای پیشگیری از تب کریمه کنگو,
حسین قاسمی فرد، رئیس اداره مبارزه با بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار اترک نیوز اظهار کرد: با توجه به اینکه خراسان شمالی طی ماه های اخیر شاهد بروز بیماری تب برفکی در واحدهای دامی اش بوده، هنوز این بیماری به طور کامل در استان ریشه کن نشده است.
قاسمی فرد با بیان اینکه در حال حاضر شمار کانون های این بیماری در استان نسبت به گذشته کمتر شده است، اعلام کرد: امروز 850 هزار دوز واکسن برای تزریق به دام سبک به منظور مبارزه با تب برفکی تحویل اداره کل دانپزشکی خراسان شمالی می شوند تا در قالب طرح واکسیناسیون دام سبک در مقابل بیماری تب برفکی استفاده شوند.
وی خاطر نشان کرد: پیش بینی می شود تا چهار خرداد ماه نیز 55 هزار دوز واکسن برای دام های سنگین به منظور مبارزه با بیماری تب برفکی تحویل خراسان شمالی شود.
وی در ادامه به گرم تر شدن هوا نیز اشاره کرد و گفت: بیماری تب کریمه کنگو از جمله بیماری های مشترک بین دام و انسان است که با گرم شدن هوا از طریق کنه احتمال بروز دارد.
رئیس اداره مبارزه با بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی با یادآوری این مطلب که علائم بالینی این بیماری به راحتی قابل تشخیص نیست، اعلام کرد: تاکنون هیچ گزارشی در زمینه بروز این بیماری به این اداره کل گزارش نشده است.
قاسمی فرد سم پاشی واحدهای دامی را مهمترین روش برای پیشگیری از بروز این بیماری عنوان کرد و افزود: روز گذشته سم موجود در انبار این اداره کل برای سمپاشی شماری از واحدهای دامی استان به شبکه های دامپزشکی استان تحویل شد.
انتهای پیام/   
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک