چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۵۴۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۰۳ - ساعت ۱۰:۵۰

کاهش روابط عاطفی در خانواده ها به آسیب های اجتماعی دامن می زند

امام جمعه فاروج گفت: کاهش ارتباط کلامی وروابط عاطفی در خانواده های امروزی، به آسیب های اجتماعی دامن می زند و این حوزه باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش اترک نیوز به نقل از پایگاه خبری فاروج، حجت الاسلام عباسعلی قلی زاده در همایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی با اشاره به احادیث  ائمه اطهار(ع)اظهار داشت: در اسلام آسیب های اجتماعی به 4 دسته آسیب های ناشی از مال و ثروت، ناشی از برخی صفات نفسانی، ناشی از ارتباطات کلامی و آسیب های ناشی از اجتماع و ارتباط انسانها تقسیم شده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان فاروج افزود:در خانواده های امروزی ارتباط کلامی و روابط عاطفی کم رنگ شده است که بایستی این موضوع مورد توجه والدین قرار گیرد تا شاهد مشکلات بعدی نباشیم.

وی  با تاکید بر استفاده از ظرفیت های موجود فرهنگی و دینی در شهرستان خاطرنشان کرد: با برگزاری جلسات، آسیب های موجود در شهرستان شناسایی و راهکارهای پیشگیری و حل آن ارائه شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان فاروج گفت: هدف از برگزاری این همایش هم اندیشی و آموزش برای پیشبرد برنامه ها در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی شهرستان است.

دکتر صادقیان، اظهار داشت: تلاش شده است با آموزش و تبیین چگونگی پیشگیری از آسیب های موجود در شهرستان در برنامه های مختلف با استفاده از اساتید مجرب و تخصصی به این موضوع پرداخته شود.

حجت الاسلام نوروزی، دبیر حلقه هنر و رسانه و سرمربی روشنگری سپاه خراسان رضوی نیز در این همایش گفت: با توجه به تلاش دشمنان در جنگ نرم بایستی هوشیار باشیم و با استفاده از ابزار رسانه با آنان مقابله کنیم.

نوروزی با اشاره به انواع مختلف رسانه در جوامع امروزی خاطرنشان کرد: ساده ترین نوع رسانه، رسانه های چهره به چهره شامل سمینارها،جلسات و همایش هاست که افراد بانفوذ و خواص تفکرات خود را ارائه می دهند.

وی ساده لوحی و نفوذ پذیری افراد را مهمترین عامل رخنه دشمن در این نوع رسانه برشمرد و گفت: رسانه های چاپی و نوشتاری اعم از روزنامه ها و مجلات و ... از دیگر انواع رسانه ها هستند که معمولا به صورت یک طرفه بر روی مخاطب تاثیر گذارند.

وی با اشاره به اینکه بیش از 160 شبکه ماهواره ای فارسی زبان در دنیا فعالیت می کنند که 90 درصد آنان ارتباط مستقیم و غیر مستقیم با رژیم غاصب اسرائیل و تل آویو دارند افزود: از دیگر آسیب های اجتماعی و حربه های دشمن،نفوذ تفکرات ضد خدایی است که بایستی به طور جدی مراقب بود.

سرهنگ مومنی فرمانده انتظامی شهرستان فاروج در این همایش گفت: شبکه های اجتماعی اگر کنترل نشود دچار آسیبهای بعدی در جامعه خواهیم شد.

وی  افزود: از مراکز درمان و شبکه های بهداشت و درمان روستایی انتظار است در صورت مواجه شدن با موارد جراحات مشکوک مراتب را سریعا به مراکز انتظامی اطلاع دهند.

وی خواستار عدم پاسخ شهروندان به تماس های مشکوک در خصوص برنده شدن پول نقدی و درخواست ارائه رمز بانکی و رمز اینترنتی شد.

در ادامه این همایش دکتر سید کاوه حجت، استادیار روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نقش آموزش مهارت های زندگی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی  را تبین کرد.

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک