جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس فرهنگی | کد خبر: ۵۴۲۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۲۹ - ساعت ۱۰:۴۱

جایزه ادبی استاد قدرت اله شریفی در شیروان اهدا می شود

ثابت قدم وحید؛ مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی گفت: به پاس گرامیداشت و یادبود پدر شعر شیروان و شاعر برجسته خراسان شمالی، جایزه ادبی استاد شریفی در شیروان نهادینه می شود.

به گزارش اترک نیوز به نقل از پایگاه خبری شیروان، "حسین ثابت قدم وحید" مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی در نشست امروز کاروان فرهنگی تدبیر و امید اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی در شیروان گفت: جایزه ادبی استاد شریفی در شیروان اهدا می شود و سالن آمفی تئاتر غدیر شیروان نیز به نام این شاعر گرانقدر نامگذاری می شود.

وی گفت: طرح های قرآنی در شیروان مورد توجه و حمایتهای مادی و معنوی این اداره کل قرار می گیرد و از کارگروههای فرهنگی مساجد نیز حمایت می شود.

ثابت قدم وحید با اشاره به اینکه در آینده ای نزدیک انجمن آثار و مفاخر در شیروانبا ریاست فرماندار تشکیل می شود افزود: شعر ها و دلنوشته های استاد شریفی شاعر شیروانی جمع آوری و مکتوب می شود.

وی با تقدیر از فعالیتهای انجمن تعزیه شیروان گفت: این انجمن نقش استانی ایفا می کند و تجهیزاتی در اختیار این انجمن قرار می گیرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی گفت: نمایش سیار در حوزه کودک و نوجوان در ایام دهه فجر در شیروان برگزار می گردد و در مجتمع شهید امانی نیز نگارخانه جدیدی جهت نمایش آثار تجسمی و نقاشی ایجاد می شود.

ثابت قدم گفت: موسیقی هنری است که آداب و سنن ما را منتقل می کند و پتانسیل بسیار بالایی برای ایجاد طراوت و شادابی در جامعه دارد که در این راستا جشن هنر و فرهنگ شیروان اسفند ماه سال جاری در بجنورد برگزار می گردد.

این مسئول گفت: با اعتبار یبالغ بر 900 میلیون ریال، فضای نمایشگاهی در شیروان احداث می گردد تا کمبودهای این فضا رفع گردد.

وی در پایان گفت: شبهای فرهنگی استان در اردیبهشت ماه سال 95 در بزرگترین روستای خراسان شمالی(خانلق) برگزار و همه ساله تکرار می شود.

"احمد زیبایی" رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان نیز با اشاره به کارگروههای فرهنگی تشکیل شده در شیروان گفت: مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی با این حرکت فاخخر فرهنگی و مصوبات ارائه شده، برنامه ریزی های یک ساله و نقشه راه را در این شهرستان ترسیم نمود.

وی گفت: همدلی خوبی در این شهر بین مسئولین و هنرمندان شاهد هستیم و این زمینه انجام اتفاقات خوب فرهنگی را فراهم کرده است.

زیبایی با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر استانی کودک و نوجوان، سوگواره استانی تعزیه و شعر عاشورایی محرم که از اولین هایی بودند در شیروان برگزار شد افزود: سینما نیز با مساعدت مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان به زودی به دستگاههای دیجیتال تجهیز می شود.

 
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک