چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس پیشنهاد سردبیر | کد خبر: ۵۳۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۲۲ - ساعت ۱۴:۸
رئیس انجمن بیماران سرطانی خراسان شمالی عنوان کرد:

وجود ۵۷ کودک سرطانی زیر ۱۰ سال در استان/ضرورت جذب پزشک آنکولوژی کودک برای استان

رئیس انجمن خیریه بیماران سرطانی خراسان شمالی گفت: درحالیکه 57 بیمار سرطانی استان زیر 10 سال سن دارند هنوز استان از یک پزشک آنکولوژی کودک برخوردار نیست و جذب آن بسیار ضروری است.
وجود 57 کودک سرطانی زیر 10 سال در استان/ضرورت جذب پزشک آنکولوژی کودک برای استان,
به گزارش اترک نیوز، سید حمید حریری، رئیس انجمن خیریه بیماران سرطانی خراسان شمالی در جلسه نشست صمیمی استاندار با فعالان سازمان های مردم نهاد استان با اعلام اینکه جمعیت بیماران سرطانی استان رو به افزایش است، اظهار کرد: هزار و 270 نفر از بیماران سرطانی استان در این انجمن پرونده تشکیل داده اند.
حریری تصریح کرد: در حال حاضر از این تعداد بیمار، 918 نفر آنان تحت شیمی درمانی و پرتو درمانی هستند.
وی در ادامه توجه به توسعه روش ها برای تشخیص زود هنگام این بیماری همچنین آغاز درمان این بیماری در همان مراحل ابتدایی بیماری را بسیار ضروری دانست.
وی با بیان اینکه در حال حاضر در سطح استان 19 پزشک متخصص و فوق تخصص با این انجمن همکاری دارند، خاطر نشان کرد: با این وجود هنوز استان از وجود یک پزشک انکولوژی کودک برخوردار نیست و این در حالی است که 57 بیمار سرطانی استان کودک هستند و زیر 10 سال سن دارند.
حریری بر ضرورت جذب یک پزشک آنکولوژی کودک در استان تاکید کرد.
وی در بخشی دیگر از سخن خود بر ضرورت تامین دستگاه های رادیو تراپی و پرتو درمانی به روز در مراکز درمانی استان همچنین اعمال تخفیف بر روی قیمت داروهای این بیماران که در طول یک ماه حدود دو تا دو میلیون و 800 هزار تومان هزینه دارند نیز تاکید کرد.
افزون بر این، وی با یادآوری این مطلب که اغلب خانواده این بیماران توان مالی بسیار ضعیفی دارند، خواستار شد: استانداری نسبت به احداث اقامتگاهی برای همراهان این بیماران در شهرهای تهران و مشهد تدبیری بیاندیشد.
رئیس انجمن خیریه بیماران سرطانی خراسان شمالی خاطر نشان کرد: مدت اقامت هر بیمار با همراهش در این شهرها در یک دوره درمانی حدود 50 روز زمان می برد.
حریری در خاتمه همچنین آموزش پیش آگاهی های لازم درباره این بیماری به عموم جامعه را بسیار ضروری دانست و گفت: برای تغییر روش های غلط زندگی، آگاهی و استفاده از تغذیه سالم، کاهش آلودگی هوا و کاهش مشکلات زیست محیطی که از گزینه های پیشگیری از بروز این بیماری است، نیازمند همکاری مردم، استانداری و ادارات در سطح استان هستیم.
انتهای پیام/
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک