سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس پیشنهاد سردبیر | کد خبر: ۵۳۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۰۲ - ساعت ۱۶:۲۶
مدیر شعب بانک مسکن خراسان شمالی خبر داد:

آغاز اعطای تسهیلات ۴۰ و ۵۰ میلیونی خرید و ساخت مسکن در استان/تشریح جزئیات اعطای این تسهیلات

مدیر شعب بانک مسکن خراسان شمالی از آغاز اعطای تسهیلات 40 و 50 میلیون تومانی خرید و ساخت مسکن در استان از محل اوراق سپرده های ممتاز در سطح تمامی شعب بانک مسکن استان خبر داد.
آغاز اعطای تسهیلات 40 و 50 میلیونی خرید و ساخت مسکن در استان/تشریح جزئیات اعطای این تسهیلات,

به گزارش خبرنگار اترک نیوز، مجید اسدی فر، مدیر شعب بانک مسکن خراسان شمالی در نشست خبری در این باره اظهار کرد: بخش نامه اعطای تسهیلات برای خرید و ساخت مسکن از محل اوراق سپرده های ممتاز بانک مسکن استان ابلاغ شد و در همین راستا این تسهیلات از تمامی شعب بانک مسکن به متقاضیان اعطا خواهد شد.

به گفته اسدی فر، سقف مبلغ این تسهیلات برای متقاضیان شهر تهران 60 میلیون تومان، برای مرکز استان ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر از جمله شهر بجنورد 50 میلیون تومان و سایر مناطق شهری 40 میلیون تومان است.

وی افزود: مبلغ تسهیلات جعاله برای تعمیرات مسکن نیز 10 میلیون تومان است که به متقاضیان اعطا خواهد شد.

وی با بیان اینکه اعطای این تسهیلات نیاز به سپرده گذاری در بانک مسکن ندارد، عنوان کرد: متقاضیان دریافت تسهیلات 60 میلیون تومانی در شهر تهران برای خرید اوراق حساب صندوق پس انداز ممتاز بانک مسکن در مجموع باید هشت میلیون و 880 هزار تومان، متقاضیان تسهیلات 50 میلیون تومانی در مراکز استان ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر در مجموع باید هفت میلیون و 400 هزار تومان و متقاضیان تسهیلات 40 میلیون تومانی در سایر شهرها نیز برای خرید این اوراق در مجموع باید پنج میلیون و 920 هزار تومان بپردازند تا این تسهیلات به آنان اعطا شوند.

این مسئول خاطر نشان کرد: متقاضیان دریافت تسهیلات جعاله 10 میلیون تومانی برای تعمیرات مسکن در مجموع برای خرید اوراق پس انداز ممتاز بانک مسکن یک میلیون و 480 هزار تومان بپردازند.

وی در ادامه بیان داشت: اقساط این تسهیلات به سه روش قسط ساده، قسط پلکانی و قسط پلکانی دوره ای برای متقضیان تنظیم شده است که اقساط این تسهیلات خرید و ساخت مسکن برای متقاضیان برای 12 سال محاسبه خواهد شد.

وی افزود: دوره اقساط تسهیلات جعاله برای تعمیرات مسکن نیز به مدت پنج سال محاسبه می شود.

اسدی فر نرخ کارمزد اقساط تسهیلات را 18.5 درصد عنوان کرد و یادآور شد: نرخ کارمزد اعطای تسهیلات برای ساخت مسکن در دوره ساخت 24 درصد و در دوران قسط بندی 18.5 محاسبه خواهد شد.

وی در بخشی دیگر از سخن خود خاطر نشان کرد: درصورتیکه دو نفر به صورت مشارکتی قصد ساخت مسکن را داشته باشند سقف اعطای تسهیلات به هر نفراز آنان در شهر بجنورد و شهرهای بالای 200 هزار نفر 35 میلیون تومان و در سایر مناطق نیز به هر نفر 30 میلیون تومان خواهد بود که قسط بندی های این تسهیلات اعطایی نیز به نام هر نفر انجام می شود.

وی همچنین یادآور شد: برای خرید مسکن نیز این تسهیلات برای ساختمان هایی با عمر زیر 20 سال اعطا خواهد شد و در صورتیکه عمر ساختمان تا 25 سال باشد سقف اعطای این تسهیلات 35 میلیون تومان خواهد بود.

مدیر شعب بانک مسکن خراسان شمالی همچنین یادآور شد: اگر در حال حاضر مالکانی که در حال ساخت مسکن هستند و برای ادامه ساخت به دریافت تسهیلات جدیدی نیاز داشته باشند می توانند از محل این تسهیلات مابه التفاوت تسهیلاتی دریافت کنند.

افزون بر این، وی اعلام کرد: برای زوجینی که تاریخ عقد آنها از 17 دی ماه سال 92 به بعد باشد که متقاضی دریافت تسهیلات به منظور خرید واحد مسکونی باشند از محل این تسهیلات یاد شده در شهر بجنورد و شهرهای بالا و زیر 200 هزار نفر تا سقف 50 میلیون تومان تسهیلات به آنان اعطا خواهد شد.

وی افزود: به این زوجین تا سقف 10 میلیون تومان تسهیلات تعمیر مسکن نیز اعطا می شود.

اسدی فر در خاتمه تصریح کرد: اعطای این تسهیلات که در راستای رونق بخشی به حوزه مسکن و ایجاد رونق اقتصادی غیر تورمی است، دهک های شش و هفت جامعه بیشترین گروه هدفی هستند که می توانند از این فرصت بهره مند شوند.

انتهای پیام/ق

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک