چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس پیشنهاد سردبیر | کد خبر: ۵۲۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۰۹/۲۸ - ساعت ۱۴:۵۹

همکاری دستگاه ها در ارائه گزارشات مالی رضایت بخش نیست/ضرورت اعمال نظارت های سیستمی برای جلوگیری از فساد اداری

مدیر کل امور اقتصاد و دارایی خراسان شمالی با اشاره به ابلاغ طرح مدیریت تعهدات، دیون و مطالبات دولت به ادارات کل اقتصاد و دارایی استان، عنوان کرد: متاسفانه همکاری دستگاه های اجرایی استان در ارائه و تحویل گزارشات این تعهدات به این اداره کل رضایت بخش نیست.
همکاری دستگاه ها در ارائه گزارشات مالی رضایت بخش نیست/ضرورت اعمال نظارت های سیستمی برای جلوگیری از فساد اداری,
به گزارش خبرنگار اترک نیوز، رضا بهمن پور، مدیر کل امور اقتصاد و دارایی خراسان شمالی در نخستین همایش روز حسابدار در بجنورد اظهار کرد: در ابتدای سال جاری وزارت اقتصاد و دارایی طرح مدیریت تعهدات، دیون و مطالبات دولت نسبت به پیمانکاران و اشخاص حقیقی و حقوقی و تسویه حساب آنها را به ادارات کل اقتصاد و دارایی استان ها ابلاغ کرد.
بهمن پور با بیان اینکه بخش عمده ای از اجرای این طرح بر دوش حسابداران و ذی حسابان دستگاه های اجرایی استان است، از عدم همکاری دستگاه ها در اجرای این طرح انتقاد کرد.
وی تصریح کرد: همکاری این دستگاه ها در زمینه ارائه گزارشات از تعهدات، دیون و مطالبات شان با این اداره کل رضایت بخش نیست و انتظار است که هر چه سریعتر دستگاه ها به شناسایی تعهدات و مطالبات خود اقدام کنند و گزارشات خود را به این اداره کل تحویل دهند تا دولت نسبت به تسویه این حساب ها اقدام کند.
وی در بخشی دیگر از سخنرانی خود با بیان اینکه حوزه های مالی قلب هر دستگاه اجرایی هستند، تاکید کرد: در این حوزه باید از وجود منابع انسانی با تعهد حرفه ای و سازمانی بالا استفاده کرد.
مدیر کل امور اقتصاد و دارایی خراسان شمالی همچنین عنوان کرد: ضروری است در ادارات، نظارت های مالی و ارزیابی کاملی اعمال شود و فرآیند نظارت ها از نظارت فردی به نظارت سیستمی تغییر کند تا بتوان از بروز تخلفات فساد اداری جلوگیری کرد.
بهمن پور خاطر نشان کرد: حسابداران و ذی حسابان با تعهد حرفه ای می توانند تضمین کننده سلامت اداری باشند.
به گزارش اترک نیوز، در این همایش از ذی حسابان اداره کل فنی و حرفه ای، اداره کل راه و شهرسازی، سازمان جهاد کشاورزی، دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری شیروان به عنوان ذی حسابان برتر استان تجلیل شد.
انتهای پیام
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک