چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس مذهبی | کد خبر: ۵۲۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۰۹/۱۴ - ساعت ۱۳:۱۴

کاروان های پیاده روی شیروان از قوچان گذشتند / گلایه های زائرین از بی برنامگی ها

بیشتر کاروانهای پیاده روی شیروان به مقصد بارگاه امام رضا(ع) شب گذشته در قوچان منزل کردند. این زائرین گلایه های زیادی دارند.

به گزارش اترک نیوز به نقل از پایگاه خبری شیروان، خدمات رسانی به زائرین پایتخت معنوی ایران همه ساله مورد تاکید مسئولین است اما متاسفانه هر ساله پس از این که مشکلات به عرصه حال می رسند، گفته می شود که امسال گذشت و برای سال آینده تدابیر لازم اتخاذ خواهد شد، اما سال بعد نیز دوباره شاهد این گونه مشکلات هستیم و نیازمند تصمیمی واحد در تمامی شهرهای منتهی به مشهد مقدس.

کاروانهای پیاده شیروان عصر دیروز وارد شهرستان قوچان در استان خراسان رضوی شدند و گلایه های زیادی داشتند که مهمترین مشکلاتی که با آن روبرو بودند را کمبود سرویسهای بهداشتی در طول مسیر عنوان می کردند.

عدم مسطح کردن بخشی از جاده حاشیه ای مسیر فاروج – قوچان یکی از مشکلاتی بود که باعث می شد زائران پیاده در لاین اصلی جاده تردد کنند که در هر لحظه امکان برخورد با خودروهای عبوری در ذهن متبادر می گشت.

 

مسئول یکی از کاروانهای شیروان از نبود سرویسهای بهداشتی در فواصلی که شهر یا روستایی وجود ندارد را یکی از مشکلات عنوان کرد و افزود: کارهایی که بتوان به اقدامات فرهنگی و افزون کردن فضای معنوی این حرکت عظیم و خودجوش مردمی از سوی نهادها و سازمانها صورت نگرفته است.

مسئول هیئتی از استان گلستان-علی آباد کتول نیز با اشاره به خطرات برخورد خودروهای عبوری با زائرین گفت: یکی از مشکلات ما در ورودی و خروجی شهرهاست که نیازمند همراهی یکی از عوامل راهور جهت هدایت افراد و امنیت آنها در سطح شهرهاست.

 

یکی از زائرین پیاده در رابطه با مشکل استحمام و مشکلات بهداشتی گلایه کرد و افزود: این حرکتهایی که در کشور نهادینه شده است نیازمند همت و حمایت دولت است که در مسیرهایی پر تردد زائرین کانکسهایی جهت استحمام و نظافت زائرینی که با عشق گام بر می دارند نصب گردد.

وی گفت: در کشور عراق که استقلال کافی ندارد دولت و ملت آنها حمایتهای بی دریغی در این زمینه دارند.

 

مهدی، زائر 17 ساله که از شهر کلاله عزیمت کرده است می گوید: هرچه جلوتر می رویم با انبوه عاشقان امام مهربانی ها مواجه می شویم و مشکلات نیز بیشتر می شود که در این محل نمی گنجد و در ادامه می گوید بعضی از شبها با مشکلات زیادی محلی را برای شب ماندن و استراحت شبانه پیدا می کنیم.

لازم به ذکر است که در ایستگاه های سکونت برای تغذیه فکری زائرین می توان از بنر هایی مزین به عکس شهدا و احادیث در مسیر برای ایجاد فضای معنوی و فرهنگی به کار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شیروان، نقش پر رنگ صدا و سیما و اهل رسانه می توانند کمبودها را یادآوری کند و بستر تبلیغاتی و فرهنگی ایجاد کند و همچنین برای تبیلغ بیشتر باید کاروانهای زائرین پیاده برتر شناسایی و مورد تشویق قرار گیرند.

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک