پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۵۱۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۰۹/۰۸ - ساعت ۱۲:۲۰
دهیار روستای محمد علی پهلوان در گفت و گو با اترک نیوز؛

توسعه روستای محمد علی پهلوان، بی ضابطه رو به رشد است/نمی خواهیم به بجنورد ملحق شویم

دهیار روستای محمد علی پهلوان با اشاره به موج مهاجرت پنج سال اخیر از دیگر شهرستان ها به شهرستان بجنورد، اعلام کرد: متاسفانه به دلیل افزایش مهاجرت ها، سمت توسعه ای این روستا نیز بی ضابطه رو به رشد است.

به گزارش اترک نیوز؛ یاسر ایمان پور، دهیار روستای محمد علی پهلوان در گفت و گو با خبرنگار اترک نیوز اظهار کرد: روستای محمد علی پهلوان در فاصله دو کیلومتری از شهر بجنورد، در مسیر غربی این شهر واقع است که در حال حاضر دو هزار و 500 خانوار و هفت هزار نفر جمعیت دارد.

ایمان پور در ادامه به موج مهاجرت های ساکنان روستایی و شهری سایر شهرستان های خراسان شمالی به شهرستان بجنورد و روستاهای پیرامونی این شهر اشاره کرد و گفت: بسیاری از خانواده های شهرستان راز و جرگلان به این روستا مهاجرت کرده اند و به صورت غیر قانونی در پیرامون این روستا به ساخت و سازهای غیر قانونی اقدام و سکونت کرده اند.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر این مهاجران جدید خواستار زیرساخت های آب، برق، گاز و آسفالت مسیر هستند، عنوان کرد: تامین این زیرساخت ها برای مناطقی که خارج از ضابطه در حال توسعه هستند از حوزه اختیار دهیاری ها خارج است.

وی با ابراز تاسف از اینکه هنوز سمت توسعه ای این روستا مشخص نشده است، خواستار شد: مسئولان ذی ربط به ویژه بنیاد مسکن استان نسبت به تعیین تکلیف این موضوع هر چه زودتر اقدام کنند تا این روستا بیش از این شاهد ساخت و سازهای غیر مجاز مهاجران جدید در پیرامون این روستا نباشند.

ایمان پور در بخشی دیگر از سخن خود به سرانه اعتبار سالانه دهیاری ها نیز اشاره داشت و گفت: با توجه به اینکه امسال مبلغ اعتبار اختصاص یافته به دهیاری ها بسیار کاهش یافته است، با این وجود، در سال گذشته حدود 400 تا 500 میلیون تومان اعتبار به این دهیاری تزریق شد که این اعتبارات برای آسفالت سه خیابان اصلی این روستا به طول 14 هزار و 280 متر و بازگشایی برخی از معابر تزریق شد.

وی در ادامه همکاری شرکت برق را برای جا به جایی تیرهای چراغ برق در زمان بازگشایی معابر را بسیار خوب توصیف و از عدم همکاری شرکت مخابرات نیز انتقاد کرد.

افزون بر این، وی با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از معابر این روستا فاقد آسفالت هستند، گفت:  خانه بهداشت این روستا استیجاری و سالن ورزشی آن ناتمام باقی مانده است.

وی اظهارکرد: همچنین تنها مدرسه مقطع متوسطه این روستا نیز استیجاری است و برگزاری دو کلاس آن در کانکس انجام می شود.

دهیار روستای محمدعلی پهلوان خواستار شد: مسئولان استان توجه و رسیدگی برای رفع این مشکلات را در دستور کار خود قرار دهند.

ایمان پورافزود: در گذشته سازمان اتوبوس رانی بجنورد برای تردد ساکنان این روستا به شهر بجنورد سرویس دهی اتوبوس را راه اندازی کرده بود متاسفانه در حال حاضر این سرویس دهی انجام نمی شود که ساکنان این روستا برای تردد خود به بجنورد با مشکل روبرو شده اند بنابراین خواستار هستیم که سازمان اتوبوس رانی در این زمینه در تصمیم خود تجدید نظر کند.

ایمان پور در خاتمه در پاسخ به این سوال که طی چند سال اخیر الحاق روستا های پیرامونی شهر بجنورد به شهر بجنورد و محدوده خدماتی شهرداری بجنورد در دستور کار قرار گرفته است، حال آیا شما خواستار هستید که به بجنورد الحاق شوید، اعلام کرد: ترجیح می دهیم منطقه روستایی باقی بمانیم.

انتهای پیام/ق

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


نظرات شما
شهروند روستای حاشیه مرکز استان | 1394/09/08
0
1
درود به اترک نیوز که با هوشیاری به فکر قشر ضعیف جامعه وحاشیه شهر توجه وژه داره کاش همه کلاته های شهر را هم مشکلاتشو انعکاس دهید
نام :
ایمیل
نظر
با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک