دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس پیشنهاد سردبیر | کد خبر: ۴۹۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۰۸/۱۲ - ساعت ۱۰:۲۶
نماینده مردم اسفراین :

واردات ۸۰هزار تن لوله چینی به کشور/ مافیای واردات، لوله گستر اسفراین را زمین زد

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی از واردات 80 هزار تن لوله به کشور خبر داد و گفت: این اقدام در حالی صورت می گیرد که کارخانه لوله گستر اسفراین که به منظور تامین نیاز وزارت نفت راه اندازی شد مجبور به فعالیت با 6.5 درصد ظرفیت اسمی است.
واردات 80هزار تن لوله چینی به کشور/ مافیای واردات، لوله گستر اسفراین را زمین زد,لوله گستر اسفراین +مافیای واردات+ لوله چینی+قوامی
هادی قوامی، عضو کمیسیون برنامه ریزی و بودجه مجلس در گفتگو با خبرنگار اترک نیوز اظهار کرد: شرکت لوله گستر زمانی که در کشور بلژیک فعالیت داشت سالانه 190 هزار تن لوله تولید می کرد که این کارخانه را به منظور تامین نیاز داخلی به کشور منتقل کردند تا شرکت های زیر مجموعه وزارت نفت لوله های مورد نیاز خود را از این کارخانه تامین کنند .
قوامی افزود: در آن سال ها حداقل 60 میلیون دلار صرف واردات لوله می شد اما در حالی که این کارخانه در اسفراین فعال است سالانه 80 هزار تن لوله بی کیفیت از کشور چین وارد کشور می شود.
وی افزود: در حالی که ظرفیت تولید این کارخانه حداقل 100 هزار تن است که اگر این 80 هزار تن کالای وارداتی از این کارخانه خریداری شود و 20 هزار تن دیگر هم برای دیگر مصارف تولید شود، سبب رونق اقتصاد ملی می شود.
نماینده مردم اسفراین گفت: برای تولید این میزان لوله 100 هزار تن شمش از کارخانه فولاد اسفراین که در جوار این کارخانه ایجاد شده است، تامین می شود که با این اقدام مشکل این واحد صنعتی استان نیز حل می شود.
قوامی تاکید کرد: علارقم تاکیدات مقام معظم رهبری و روسای دولت های کنونی و گذشته بر حمایت از تولید داخل و اقتصاد مقاومتی تاکنون این مهم انجام نشده است.
وی تصریح کرد : به خاطر مافیای قدرتمند واردات، شیرینی و بده بستان هایی که در واردات وجود دارد بجای توجه به اقتصاد داخلی به دنبال واردات رفته و سبب آسیب پذیری و زیان ده شدن اقتصاد داخلی می شوند.
نماینده مردم اسفراین گفت: عدم توجه به اقتصاد مقاومتی باعث شده که کارخانه ای که سالانه 190 هزار تن تولید داشت به تولید 12 هزار تن در سال گذشته یعنی حدود 6.5 درصد ظرفیت اسمی خود برسد.
قوامی اضافه کرد: اگر 80 هزار تن واردات از تولیدات کارخانه لوله گستر تامین شود تحول بزرگی در اقتصاد ایجاد می شود و کارخانه فولاد که  در جوار این کارخانه وجود دارد نیز به ظرفیت اسمی خود می رسد.
این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: اگر دولت واردات لوله های بی کیفیت چینی را متوقف کند مشکلاتی که مدیران کارخانه برای پرداخت حقوق کارگران دارند و همچنین فشارهایی که به کارگران این واحدهای تولیدی وارد می شود، برطرف می شود.
وی با بیان اینکه عدم حمایت از تولید داخل سبب زیانده شدن کارخانه فولاد اسفراین از زمان افتتاح از سال 84 تا سال 93 و آسیب زدن به اقتصاد مقاومتی می شود، گفت: دولت باید گام بزرگی در مبارزه با رانت خواران، دلالان و واسطه های بازار آشفته اقتصاد بردارد.
قوامی خاطر نشان کرد: سازمان ها و نهاد های نظارتی و بازرسی نیز باید نظارت خود را افزایش دهند.
انتهای پیام/
 
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک