چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس فرهنگی | کد خبر: ۴۹۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۰۸/۰۵ - ساعت ۹:۲۸
مدیر کل میراث فرهنگی خراسان شمالی خبر داد:

موافقت پژوهشکده باستان شناسی ایران با فضاسازی گردشگری در تپه تاریخی معصوم زاده

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی از موافقت پژوهشکده باستان شناسی ایران با ایجاد فضاهای گردشگری در تپه تاریخی معصوم زاده بجنورد خبر داد.
موافقت پژوهشکده باستان شناسی ایران با فضاسازی گردشگری در تپه تاریخی معصوم زاده,
محمد سویدانلویی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار اترک نیوز در این باره اظهار کرد: برای تعیین تکلیف تپه تاریخی معصوم زاده بجنورد مکاتبه ای با پژوهشکده باستان شناسی ایران ارسال کردیم و دوپیشنهاد را به آنان ارائه دادیم.
به گفته سویدانلویی، در این مکاتبه پیشنهاد کردیم یا اجازه دهند که عملیات کاوشگری در این تپه تاریخی انجام شود و یا اینکه موافقت کنند در این تپه تاریخی شش هکتاری فضاهای سبز و گردشگری انجام شود.
وی در ادامه با بیان اینکه رئیس و مشاور این پژوهشکده برای بررسی میدانی این تپه تاریخی به استان سفر کردند، گفت: آنان با انجام عملیات کاوشگری در این تپه تاریخی مخالفت کردند.
وی کشف بنا یا بناهای تاریخی در این منطقه و مشکلات حفظ آنها در این منطقه را دلیل مخالفت این پژوهشکده با انجام عملیات کاوشگری عنوان کرد.
در عین حال، سویدانلویی از موافقت این پژوهشکده با آماده سازی فضاهای سبز و گردشگری در مساحت شش هکتاری این تپه تاریخی خبر داد.
وی بیان داشت: با توجه به اینکه سه هکتار از این مساحت در تملک مردم و سه هکتار دیگر نیز در اختیار شهرداری بجنورد است بنابراین برای تملک این شش هکتار باید با شهرداری بجنورد و مردم وارد مذاکره شویم.
وی خاطر نشان کرد: پیشنهاد این اداره کل برای شهرداری بجنورد و مردم این است که شهرداری، منطقه ای را در بجنورد در اختیار مردم قرار دهد تا آنان به آن منطقه منتقل شوند همچنین شهرداری نیز سه هکتار تحت تملک خود را طی توافقاتی در اختیار این پروژه قرار دهد.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی افزود: مذاکرات با شهرداری و مردم به زودی آغاز می شود.
انتهای پیام/ق
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک