سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس پیشنهاد سردبیر | کد خبر: ۴۹۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۰۷/۲۶ - ساعت ۱۳:۳۷
رئیس گروه توسعه ورزش قهرمانی و همگانی خراسان شمالی:

تکمیل ۸۲ پروژه ناتمام ورزشی، معطل ۸۵ میلیارد تومان اعتبار

رئیس گروه توسعه ورزش قهرمانی و همگانی اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی با اشاره به 82 پروژه ناتمام ورزشی استان، گفت: تکمیل این پروژه ها به اختصاص 85 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
تکمیل 82 پروژه ناتمام ورزشی، معطل 85 میلیارد تومان اعتبار,ورزش خراسان شمالی+ تیپ 3+ اعتبار + افتتاح پروژه ها
 

محمد فرهی، رئیس گروه توسعه ورزش قهرمانی و همگانی اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار اترک نیوز اظهار کرد: از ابتدای استانی شدن خراسان شمالی تاکنون، جایگاه ورزش استان در رده بندی های ورزش کشوری در تیپ 3 جای گرفته است.

فرهی برخورداری از تجهیزات و سالن های تخصصی ورزشی و موفقیت های هیات های ورزشی در جذب منابع مالی و سرمایه گذاری های اسپانسری را از مهمترین شاخص های رده بندی حوزه ورزش استان ها در سطح کشور برشمرد و گفت: متاسفانه خراسان شمالی در این دو زمینه شرایط مناسبی را در پیش رو ندارد.

وی بیان داشت: در حال حاضر تنها هیات ورزشی جودو، کشتی، بدمینتون، صخره نوردی، تیراندازی با تفنگ و کمان در سطح استان از سالن های تخصصی ورزشی برخوردار هستند و سایر هیات های ورزشی از سالن های چندمنظوره ورزشی استفاده می کنند.

وی همچنین در این باره به 82 پروژه ناتمام ورزشی استان اشاره داشت و میانگین پیشرفت فیزیکی این پروژه های ناتمام را 52 درصد عنوان کرد.

این مسئول با بیان اینکه برای تکمیل این پروژه ها به 85 میلیارد تومان تخصیص اعتبار نیاز است، یادآور شد: به جز دو پروژه استادیوم 15 هزار نفری 19 مهر و سالن شش هزار نفری، مابقی این پروژه های ناتمام، سالن های ورزشی سرپوشیده و روباز ورزشی هستند که با بهره برداری از آنان شاخص های زیرساختی ورزشی استان متحول خواهد شد.

وی همچنین درباره اقدامات هیات های ورزشی استان در زمینه تامین منابع مالی و جذب سرمایه گذاری اسپانسرها در استان نیز عنوان کرد: باتوجه به اینکه وضعیت اقتصادی کشور که با رکود و تورم روبرو است، این شرایط بر وضعیت فعالیت بخش های صنعت و خدمات استان نیز تاثیر منفی داشته است که در چنین شرایطی تلاش هیات های ورزشی برای جذب اسپانسرها و درآمدزایی آنچنان موفقیت آمیز نبوده است.

با این وجود، وی اظهار کرد: باتوجه به اینکه تاکنون تنها چند صنعت مادر استان از جمله پتروشیمی خراسان و سیمان بجنورد در سطح ملی اسپانسر تیم های ملی بوده اند، اداره کل ورزش و جوانان استان پیگیر شده است تا این کارخانجات برای سرمایه گذاری های اسپانسری به سوی تیم های استانی هدایت شوند.

فرهی اذعان کرد: درصورتیکه پروژه های ناتمام به بهره برداری برسند و انتظار جذب حمایت های اسپانسری از فعالان اقتصادی استان برای هیات های ورزشی نیز برآورده شود، جایگاه ورزش استان در رده بندی ورزش کشوری ارتقا خواهد یافت.

وی در بخشی دیگر از سخن خود به برنامه استعدادیابی هیات های ورزشی استان اشاره کرد و گفت: هیات های ورزشی از جمله قایق رانی، کاراته، شمشیربازی، فوتبال، بدمینتون، جودو، والیبال، کوهنوردی، شطرنج و ورزش های باستانی در سال جاری به صورت جدی بر جذب و پرورش از استعداد های جدید ورزشی در رده سنی پایه معطوف شدند.

وی همچنین از دعوت 31 ورزشکار خراسان شمالی به اردو های تیم ملی در رده های نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در سال جاری یاد کرد و افزود: از این تعداد ورزشکار دعوت شده آقایان مرادی و رشیدی در رشته جودو، اصغر مجرد در رشته والیبال، علی دهقان در رشته جودوی ناشنوایان همچنین عبدالواحد محمدی و محمد پاینده نیز در رشته کشتی آلیش به تیم های ملی دعوت و در مسابقات بین المللی حائز مقام برتر شدند.

رئیس گروه توسعه ورزش قهرمانی و همگانی اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی خاطر نشان کرد: اصغر مجرد نوجوان والیبالیست خراسان شمالی که در ترکیب تیم ملی والیبال ایران به آرژانتین اعزام شده بود در این مسابقات به عنوان بهترین مدافع روی تور جهان انتخاب شد.

فرهی در خاتمه در پاسخ به این سوال که سرانجام جذب اعتبار برای چمن مصنوعی استادیوم تختی بجنورد چه شد؟ اعلام کرد: باتوجه به اینکه طی سال های اخیر چمن مصنوعی فوتبال این استادیوم آسیب دیده بود بنابراین پس از پیگیری های این اداره کل، استانداری استان موافقت کرد که در سال مالی جاری مبلغ دو میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی برای آماده سازی چمن مصنوعی و مرمت بخشی از فضای این استادیوم اختصاص دهد.

انتهای پیام/ق

 
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک