سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس پیشنهاد سردبیر | کد خبر: ۴۸۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۰۷/۰۴ - ساعت ۱۶:۳۵

واکنش های مجازی به حادثه منا و تعرض به مقدسات اسلامی

با گذشت چندین ساعت از حادثه خونین منا و فوت بیش از ۱۳۰ تن از هموطنانمان واکنش های کاربران مجازی به این حادثه ادامه دارد.
واکنش های مجازی به حادثه منا و تعرض به مقدسات اسلامی,
به گزارش اترک نیوز، این واکنش ها از پیام مقام معظم رهبری آغاز می شود تا  پیام های جداگانه رجال سیاسی و هنرمندان، محکوم کردن آل سعود توسط اهل سنت ادامه دارد. 
 در این میان کاربران با به اشتراک گذاشتن تصاویری از کشته شدگان مراسم حج و نیز پوستر، عکس نوشته و پیام هایی نسبت به حادثه منا واکنش نشان می دهند.
برخی کاربران فضای مجازی هشتگ تحریم سفر حج و اعزام به سرزمین وحی را راه اندازی کرده اند، حتی در پی هجوم ایرانی ها به صفحه منتسب به شاه عربستان در اینستاگرام، وی صفحه خود را بر روی عموم بست. 
همچنین  بسیاری از گروههای تلگرامی در واکنش به کشتار مسلمانان در این حادثه و ابراز همدری با خانواده جانباختگان عکس پروفایل خود را سیاهپوش کرده اند. 
علاوه بر این  تاکنون بیش از ۲۲۰ هزار نفر فیلم حادثه و بیش از ۳۳۰ هزار نفر عکس قبل از فاجعه را مشاهده کرده اند و به طور کلی کمپین های متعددی در محکوم کردن این فاجعه و آل سعود راه اندازی شده است.
اگرچه این اقدامات قابل تقدیر است و بیان این نکته که باید خاندان آل سعود پاسخگوی این فاجعه انسانی به وقوع پیوسته باشند سخن درستی است اما در این میان، گاهی با پست هایی روبرو می شویم که یا از روی خشم و یا از روی ناآگاهی لایک می شوند. مثلاً اینکه «چرا ملت میرن مکه؟یعنی انقد واجبه؟»! و امثالهم.
 اما تنها مروری ساده بر اصول دین اسلام ، گویای این مسأله است که حج یکی از ارکان اصلی و اساسی دین اسلام است و پیام های بسیاری دارد و بر هر مسلمانی که استطاعت مالی دارد واجب است. 
درست است که متأسفانه قبله مسلمانان و حرم مطهر پیامبر گرامی اسلام در سرزمینی قرار دارند که رژیم آل سعود آن را اداره می کند ولی این مسائل چیزی از شأن و شرف این سرزمین، کم نمی کند.
 چیزی که در این میان لازم است، کاربران شبکه های مجازی به آن توجه کنند این است که با وجود چنین مصیبتی و با همه درد و رنجی که بر مردم تحمیل شده، نباید قداست این  سرزمین باعظمت زیر سؤال برود و تحت الشعاع بی کفایتی آل سعود قرار بگیرد. چه اینکه زمانی أرض مقدس کربلا، اسیر دست یزیدیان زمان بود اما کربلا، کربلا ماند.
انتهای پیام/
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک