دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس پیشنهاد سردبیر | کد خبر: ۴۸۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۰۷/۰۱ - ساعت ۱۹:۳۲
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی اعلام کرد:

آزادپزی نان در یک روز از هفته لغو می شود/کاهش سهمیه فروش آرد برای کارخانجاتی که آرد بی کیفیت عرضه کنند

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی از لغو دستور العمل آزاد پزی نان در یک روز از هفته برای نانوایی های استان خبر داد و گفت: این تصمیم جدید از 15 مهر ماه جاری اجرایی می شود.
آزادپزی نان در یک روز از هفته لغو می شود/کاهش سهمیه فروش آرد برای کارخانجاتی که آرد بی کیفیت عرضه کنند,آزادپزی + آرد یارانه ای
به گزارش خبرنگار اترک نیوز، یحیی نیکدل، مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در جلسه رسمی شورای شهر بجنورد اظهار کرد: چندی پیش تصمیمی اتخاذ و ابلاغ شد مبنی بر اینکه نانوایی هایی که با آرد یارانه ای نان پخت می کنند اگر پخت نان با آرد یارانه ای جوابگوی تامین هزینه های آنها را نمی دهد، می توانند آرد با سهمیه نرخ آزاد تهیه و برای یک روز در هفته با قیمت آزاد نان را بفروشند.
به گفته نیکدل، نانوایان از این طرح استقبال کردند چون تصور می کردند که هیچ نظارتی بر فعالیت آنها انجام نخواهد شد و می توانند آرد یارانه ای را تهیه و نان را با قیمت آزاد بفروشند، که در همین راستا، این رفتار آنان موجب بروز نارضایتی هایی در سطح عموم مردم شد.
وی عنوان کرد: بنابراین در همین راستا، طی جلسه ای که با حضور نمایندگان اتحادیه آرد و نان برگزار کردیم، تصمیم گرفته شد که از 15 مهرماه جاری حق آزادپزی نان برای یک روز در هفته برای نانوایی ها لغو شود.
وی همچنین افزود: در این تصمیم گیری قید شده است نانوایی ها یا باید به طور کامل آزاد پز و یا به طور کامل یارانه پز شوند.
این مسئول در ادامه با بیان اینکه پیشنهاد آزادپز شدن را به نانوایی های مستقر در مسیرهای پردد همچنین مستقر در مناطق پر تمکن شهر بجنورد را داده ام، خاطر نشان کرد: در صورتیکه این نانوایی ها بخواهند آزادپز شوند و در نوع پخت خود کیفیت و تنوع را لحاظ کنند برای این نانوایی ها مجوز بسته بندی نان برای فروش پخت های خود به سوپر مارکت ها و رستوران ها صادر خواهیم کرد.
وی همچنین تصریح کرد: تصمیم دیگری نیز اتخاذ شده این است مبنی بر اینکه اگر نانوایی از آرد، کارخانه ای ناراضی باشد از سهمیه فروش آرد یارانه ای آن کارخانه کاهش خواهد یافت و به سهمیه کارخانه ای دیگر که کیفیت در تولید آرد را رعایت می کند، افزوده می شود.
افزون بر این، نیکدل درباره گلایه مردم بجنورد از وضعیت بی کیفیت نان نیز عنوان کرد: با توجه به اینکه در شهر بجنورد هیچ یک از نانوایی ها حاضر نشده اند آزاد پز شوند بنابراین فقدان رقابت در میان نانوایی های این شهر موجب شده است تا کیفیتی در پخت نان وجود نداشته باشد.
انتهای پیام/ق
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک