چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس گفتگو | کد خبر: ۴۷۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۰۶/۲۹ - ساعت ۱۰:۴۳

نبض بازار سنگ‌های آنتیک کند می‌زند / تولید سنگ‌های آنتیک در خانه‌ای گلی

چند سالی است پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی، مسئولان نیز مردم را به این امر دعوت می کنند. شواهد نشان می دهد مردم سعی در محقق کردن این شعار د ارند اما خود مسئولین تا چه پایه از تولید داخلی حمایت می کنند؟!

به گزارش اترک نیوز به نقل از پایگاه خبری گرمه، علیرضا باقری مدیرعامل اولین شرکت تعاونی تولیدکننده سنگ‌های دکوراتیو در استان خراسان شمالی است که این روزها علی‌رغم وجود مشکلات، کار خود را در خانه‌ای خشتی و گلی و با کمترین امکانات ادامه می‌دهد.

کار خود را از کجا آغاز کردید؟

علیرضا باقری مدیرعامل تعاونی گل‌سنگ درق که در دوران جوانی به انجام کارهای تولیدی روی آورده است می‌گوید: در سال 1392 کار احداث کارگاه تولید سنگ‌های دکوراتیو را با همکاری چند نفر از دوستان و فراگیری دورهای آموزشی در گوشه‌ای از دامداری‌های شهر درق آغاز کردیم.

وی گفت: در ابتدای کار به مدت 6 ماه تمامی دستگاه‌های موردنیاز برای این صنعت نوپا را طراحی کرده و ساختیم و پس‌ازآن نیز تولید آزمایشی سنگ‌ها آغاز شد.

باقری ادامه داد: مجموعاً یک سال طول کشید تا اولین محصول وارد بازار شود.

استقبال بازار شهرستان و استان از محصول شما چگونه است؟

در ابتدای کار به دلیل اینکه شناختی از این محصول در سطح بازارهای منطقه و استان وجود نداشت محصولات کمتری تولید می‌شد اما رفته‌رفته این شناخت بیشتر و تقاضا نیز افزایش یافت امام متأسفانه در حال حاضر به علت رکود موجود در بازار مسکن، تولیدات این کارگاه کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: برای افزایش فروش، نمونه‌ای از محصولات خود را در مصالح‌فروشی‌های شهرهای هم‌جوار و بجنورد به نمایش گذاشته‌ایم که امیدواریم این اقدام و انجام تبلیغات، افزایش تقاضا را به همراه داشته باشد.

مدیرعامل تعاونی گل‌سنگ درق اظهار داشت: متأسفانه شهرداری‌های منطقه از خرید محصولات ما برای انجام مبلمان شهری سر باز می‌زنند و تنها شهرداری درق بخش کم از محصولات این کارگاه را خریداری نموده است.

وی گفت: اگر شهرداری‌های منطقه برای ساخت مبلمان شهری و تزیین بوستان‌ها از محصولات این شرکت استفاده کنند باعث تبلیغ محصول و درنتیجه رونق کارگاه و اشتغال‌زایی بیشتر خواهند شد.

توان اشتغال‌زایی این تعاونی چند نفر است؟

در حال حاضر 4 نفر در این تعاونی مشغول فعالیت هستند اما با تأمین امکانات و توسعه فضای کارگاهی امکان افزایش نیروی کار تا 10 نفر نیز وجود دارد.

مراحل تولید این کارگاه به چه شکل است؟

در ابتدا مواد اولیه از شهرهای همدان، مشهد، تهران، قم و یا زنجان خریداری می‌شود چون در استان خراسان شمالی مواد اولیه محصولات تولیدی این کارگاه یافت نمی‌شود.

پس از تهیه مواد خام اولیه، قالب‌ها طبق درخواست مشتری ساخته می‌شوند و مواد اولیه شامل مواد پلیمری، نانو و مواد فوق روان کننده با ترکیب خاصی با یکدیگر مخلوط و قالب‌گیری می‌شوند.

پس‌ازآن مخلوط موردنظر توسط دستگاهی ویبره می‌خورد تا هوای موجود در مواد گرفته‌شده و استحکام محصولات افزایش یابد.

در مرحله آخر نیز پتینه کاری و بسته‌بندی محصول برای ارائه به بازار انجام می‌شود.

 هزینه راه‌اندازی تعاونی وکارگاه چقدر بوده است؟

باقری گفت: تاکنون بالغ‌بر 80 میلیون تومان برای راه‌اندازی این کارگاه هزینه شده است و در حال حاضر سرمایه کافی برای توسعه و افزایش حجم کار وجود ندارد.

وی اظهار داشت: متأسفانه تاکنون تسهیلات با بهره پایین به این تعاونی اختصاص نیافته و چند باری هم که درخواست تسهیلات شده، وام‌هایی با سود بالای 20 درصد پیشنهاد شده است.

وی اضافه کرد: به دلیل اینکه همه کارها به‌صورت دستی انجام می‌شود تمام درآمدهای این کارگاه، صرف هزینه‌های جاری می‌شود و با این وضعیت بازگشت سرمایه به‌کندی انجام خواهد شد.

مدیر عامل تعاونی گل‌سنگ درق ادامه داد: برای ادامه کار و مکانیزه کردن دستگاه‌ها نیاز به 150 میلیون تومان نقدینگی داریم که در صورت ارائه وام‌های کم‌بهره، بستر برای ادامه فعالیت، بازگشت سریع‌تر سرمایه، حضوری جدی‌تر در بازار و افزایش ظرفیت اشتغال تا 10 نفر فراهم خواهد شد.

مزیت محصول شما نسبت به نمونه‌های موجود چیست؟

کلیه محصولات تولیدی تعاونی گل‌سنگ درق با 15 سال ضمانت رنگ و خوردگی وارد بازار می‌شوند.

همچنین محصولات این شرکت به دلیل داشتن روکش پلیمری از سمت نمای محصول، ضد آب و از سمت پشت، جاذب آب هستند که این مزیت باعث زیبایی و به‌کارگیری راحت‌تر در سطوح مختلف می‌شود.

وی اضافه کرد: سنگ‌های تولیدی این شرکت تا دمای 50 درجه زیر صفر و همچنین گرمای طولانی‌مدت مقاوم هستند که این ویژگی باعث شده تا از این سنگ‌ها در هر مکان و شرایطی بتوان استفاده کرد.

باقری بیان داشت: ازآنجایی‌که اولین تولیدکننده سنگ‌های دکوراتیو در استان خراسان شمالی هستیم و محصولات تولیدی بدون واسطه به بازار عرضه می‌شود قیمت تمام‌شده برای مصرف‌کننده کمتر خواهد بود.

توقع شما از مسئولین چیست؟

 اگر شهرداری‌ها و دهیاری‌های منطقه برای ساخت مبلمان شهری، تزیین بوستان‌ها و انجام طرح‌های هادی از محصولات این شرکت استفاده کنند باعث تبلیغ محصول و درنتیجه رونق کارگاه و اشتغال‌زایی بیشتر خواهند شد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در شهرستان گرمه اکثر ساختمان‌ها با نماهای سنگی و سرامیکی تزیین می‌شوند اگر امکان ایجاد نمایشگاهی برای معرفی محصولات فراهم شود و این محصولات در معرض دید عموم قرار گیرد ضمن آشنایی بیشتر مردم با این محصولات فروش نیز بیشتر خواهد شد.

رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان گرمه نیز با اشاره به اینکه تعاونی گل‌سنگ درق یکی از تعاونی‌های فعال این شهرستان است افزود: این نهاد در حمایت از تعاونی گل‌سنگ درق اطلاع‌رسانی‌هایی را برای شناخت هرچه بهتر محصولات این شرکت انجام داده است.

وی افزود: در هفته تعاون امسال نیز نمایشگاهی از محصولات تعاونی‌های شهرستان گرمه در محل اداره کار برگزار شد که تعاونی گل‌سنگ درق تنها شرکت‌کننده در این نمایشگاه بود.

وی گفت: در صورت برگزاری نمایشگاه در شهرستان گرمه این اداره برای حضور فعال تعاونی‌ها در این نمایشگاه‌ها شرایط را محیا خواهد کرد.

وی اظهار داشت: در بازدید چند روز پیش مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان شمالی و مسئولین شهرستانی از تعاونی‌های شهرستان گرمه قول پرداخت تسهیلات به این تعاونی‌ها و تعاونی گل‌سنگ درق تا حداکثر مبلغ قابل پرداخت، داده شده است و تلاش خواهد شد تا این تسهیلات تا پایان سال جاری تخصیص یابد.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک