چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۴۶۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۰۶/۰۸ - ساعت ۱۵:۲

شلوغی صف نانوایی های خراسان شمالی و زمزمه افزایش قیمت نان

شلوغی صف نانوایی های خراسان شمالی و کمبود نان در برخی از نانوایی ها باعث شده تا زمزمه های افزایش قیمت نان در بین مردم قوت بگیرد .
شلوغی صف نانوایی های خراسان شمالی و زمزمه افزایش قیمت نان,قیمت نان+ افزایش قیمت نان+ آزادپزها
به گزارش اترک نیوز، مردم در روزهای اخیر هنگامی که برای تهیه نان به نانوایی ها مراجعه می کنند با کمبود نان و شلوغی نامعمول صف های نان مواجه می شوند که این مساله نارضایتی هایی را نیز از سوی آنها به دنبال داشته است.
برخی کمبود سهمیه آرد نانوایی ها و برخی از مردم نیز فروش نان به تعداد نامحدود به برخی از سوپرمارکت ها را از دلایل شلوغی صفوف و کمبود نان در خبازی ها عنوان کرده اند.
 در این میان شایعه ای که در بین مردم قوت گرفته است احتمال افزایش قیمت نان است، شایعه ای که در گفتگو با یک منبع آگاه تقریبا به واقعیت نزدیک شده است. 
بنا بر گفته های این منبع آزاد سازی 20 درصدی سهیمه آرد خبازی ها که می بایست پنج ماه قبل اتفاق می افتاد بنا بر ملاحضاتی انجام نشد که طی چند روز آینده این آزادسازی انجام می شود.
به گفته وی کم کردن 20 درصد سهمیه آرد خبازی های استان راهکاری بود که طی این چندماه در خراسان شمالی جایگزین آزادسازی 20 درصدی قیمت آرد شد که این کاهش میزان آرد سبب شلوغی صف نانوایی ها، کمبود نان و نارضایتی مردم شد.
چند ماه پیش نیز کارگروه ساماندهی گندم، آرد و نان در خراسان شمالی نیز براساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی طرح 20 درصد آزاد فروشی آرد را برای نانوایی هایی که پیشتر مجوزشان نیز برای این بخش بوده در دست اجرا قرار داد.
این کارگروه قیمت آرد نانوایی های آزادپز را در خراسان شمالی طبق مصوبه هیات وزیران حدود 10 درصد گران کرد و مقرر شد اتحادیه خبازان استان در کمترین زمان قیمت کارشناسی نان را با محاسبه حداقل سود پیش بینی به اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان اعلام کند.
طبق شنیده ها طی روز های آینده آزادسازی 20 درصد سهمیه آرد در استان اجرا می شود و با اعلام قیمت جدید نان ، شلوغی های اخیر در نانوایی ها فروکش خواهد کرد.
در استان خراسان شمالی افزون بر یک هزار واحد نانوایی وجود دارد که سالانه 120 هزار تن آرد برای تامین نان مورد نیاز شهروندان مصرف می شود و طبق گفته اتحادیه خبازان استان خراسان شمالی یک سوم نانوایی های موجود در این منطقه از کشور بیش از ظرفیت نیاز استانی است.
خراسان شمالی براساس آخرین آمار اداره ثبت و احوال حدود 900 هزار نفر جمعیت دارد که 52 درصد در شهرها و مابقی در روستاها سکونت دارند.
انتهای پیام/
 
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک