پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس گفتگو | کد خبر: ۳۶۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۱۲/۲۳ - ساعت ۱۶:۳۳
دکتری مطالعات آمریکا:

گزارش احمد شهید براساس ادعاهای معاندان نظام است/تاثیر این گزارش تنها گفتمانی است

دکترای مطالعات سیاسی امریکا با اشاره به گزارش ضد ایرانی اخیر احمد شهید گزارش‌گر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد گفت: گزارش احمد شهید بر اساس ادعاهای واهی معاندان نظام تنظیم شده است.
گزارش احمد شهید براساس ادعاهای معاندان نظام است/تاثیر این گزارش تنها گفتمانی است,
جواد اصغری راد دکترای مطالعات سیاسی امریکا در گفتگو با خبرنگار سیاسی اترک نیوز گفت:  پس از آشوب های سال 88 غرب به دنبال وخیم نشان دادن اوضاع داخلی ایران است و با انتخاب افرادی همچون احمد شهید سعی در رسیدن به اهداف سیاسی خود دارد.
اصغری اضافه کرد: انتخاب احمد شهید اگر چه یک انتخاب جهت دار است ولی آنها با نشان دادن اینکه احمد شهید مسلمان و از منطقه شرق است او را گزینه مناسبی جلوه دادند.
 وی گفت:  ایران به دلیل اینکه حضور احمد شهید در ایران را نشانه آشکار دخالت در امور داخلی خود می داند از ورود وی به داخل کشور جلوگیری کرد.
دکتری مطالعات سیاسی با بیان اینکه سازمان ملل به صورت گزینشی در امور داخلی کشورهایی که غرب با آن ها مشکل دارد دخالت می کند،افزود: یک سازمان بین المللی باید حاکمیت و استقلال سیاسی تک تک کشور های عضو را به رسمیت بشناسد و در سیاست های داخلی دخالت نکند .  
اصغری راد تاکید کرد: احمد شهید در گزارش های پیشین و هم در گزارش اخیر اطلاعات خود را از مخالفان و معاندان و به خصوص از افراد سازمان مجاهدین خلق گرفته است و این گزارش بر اساس داده های افرادی است که از اساس با جمهوری اسلامی ایران مخالف هستند و  با وجود این داده ها قطعا گزارش یک سویه است . 
وی تصریح کرد: تاثیرگزارش ارائه شده توسط احمد شهید در مورد حقوق بشر در ایران گفتمانی است و تاثیر قانونی ندارد .
اصغری راد معتقد است: تاثیر اطلاعیه های سازمان حقوق بشر به طور کلی در حیطه گفتان است و از حد تاثیر احتمالی منفی بر افکار عمومی و رهبران عضو این سازمان فراتر نخواهد رفت . 
وی گفت:  سر فصل های ارائه شده در گزارش حقوق بشر در ایران با توجه به منافع کشور های غربی نسبت به ایران ترسیم شده است .
اصغری به عنوان نمونه به بحث ماهواره اشاره کرد و گفت:  ماهواره یکی از مهمترین راه های دستیابی غرب به افکار عمومی ملت ایران است بنابراین درحالی از آزاد نبودن ماهواره با شعارنبود آزادی اطلاعات سخن می گویند که درهمان کشور ها پرس تی وی ممنوع است .
وی خاطرنشان کرد: امریکا و کشور های غربی حق دخالت در امور سیاسی کشور را ندارد و این را بدانند که ایران به استقلال وحاکمیت در کشور خود حساس است و شعار استقلال ، آزادی جمهوری اسلامی را حفظ خواهد کرد. 
البته این بحث به معنی عدم وجود مشکل درداخل ایران نیست اما طرفداران رویکرد استقلال طلبانه معتقدند مشکلات داخلی از سوی خود ملت ایران قابل پیگیری و حل شدن است.
انتهای پیام/
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


نظرات شما
ناشناس | 1393/12/23
0
1
احمدشهيد عناد خيلى مستحکم و ايدىولوژيکى را نسبت به کشور ما دارد. و در واقع اصلا کسى را مسىول را مسايل حقوق بشر گذاشتند که حتى اهل بيت و پيامبررا قبول ندارد هرچندوى رامسلمان معرفى کردند ولى به نظر من وى يک کسى است که داراى افکار بهاىيت است.نه يک مسلمان واقعى.
نام :
ایمیل
نظر
با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک