چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس گفتگو | کد خبر: ۳۴۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۱۰/۲۳ - ساعت ۱۳:۱۳
مدیر بیمه آسیای خراسان شمالی:

اطلاعات بیمه ای مردم استان کم تر از۳۰ درصد است/ پرداخت ۶۳ میلیاردی خسارت تصادفات جاده ای

بیمه آسیا از سال 1373 در شهرستان بجنورد افتتاح شد و دومین شرکت بیمه ای کشور است که هم اکنون با 27 دفتر نمايندگي در سراسر استان خراسان شمالی همانند دیگر شرکت ها ی بیمه ، انواع بیمه های اموال ، اشخاص و مسئولیت را ارائه می دهد.
به گزارش اترک نیوز، طبق هماهنگی‌های انجام شده ، جلال احمد زاده مدیر بیمه آسیای خراسان شمالی پاسخگوی سئوالات مردمی بخش چند سئوال داغ این هفته "اترک نیوز " بود که مطالبی در خصوص این شرکت عنوان کرد.
 
 
 
 
اطلاعات بیمه ای مردم استان کم تر از 30 درصد است 
 
مدیر بیمه آسیای خراسان شمالی گفت: متاسفانه فرهنگ بیمه هنوز دربین مردم ما جا نیفتاده است و به طور کلی اطلاعات عمومی مردم نسبت به انواع بیمه ها در کشور کم است .
 
احمد زاده افزود: دراستان خراسان شمالی نیز کمتر از 30 درصد مردم نسبت به انواع بیمه ها اطلاعات دارند در حالی که اطلاعات همین افراد نیز کامل نیست.
 
به گفته این مدیر ارشد بیمه ای استان، بیمه اتومبیل تنها نوع بیمه ای است که در استان جا افتاده است وعلت این موضوع هم اجباری بودن این نوع بیمه می باشد.
 
وی با بیان اینکه حق بیمه هزینه نیست بلکه نوعی سرمایه گذاری است، اظهار کرد: با این حال هنوز بیمه های مسئولیت ، تکمیل درمان و بیمه عمر و پس انداز در بین مردم طرفدار ندارد.
 
احمد زاده با بیان اینکه کم اطلاعی مردم از بیمه به دلیل نبود اطلاع رسانی است، تاکید کرد: باید صدا و سیما، نشریات و رسانه ها  به این موضوع ورود کرده و اطلاع رسانی کنند.
 
وی استفاده از افراد دارای تحصیلات آکادمیک و دانشگاهی بیمه به عنوان دست اندرکاران این صنعت و فروشندگان خدمات بیمه ای را از دیگر راه های افزایش سطح سواد بیمه ای عنوان کرد.
 
 
 
 
مدیر بیمه آسیای خراسان شمالی در تایید این مطلب افزود:  تجربه ثابت کرده است افرادی که اطلاعات خود را در خصوص این 
 
صنعت به روز رسانی کرده اند در تبلیغات و جذب بیشتر افراد موفقتر عمل کرده اند به عنوان نمونه استفاده از فرد با تجربه در 
 
شهرستان گرمه باعث شد تا در یک شاخه بیمه ای در این شهرستان رشد 10 برابری داشته باشیم.
 
احمد زاده با بیان اینکه مردم می توانند با مراجعه به پرتال بیمه آسیا نسبت به کسب اطلاعات و یا بیان انتقاد و پیشنهاد اقدام کنند،این نکته را یادآور شد که در بیمه نامه ها شرایط انواع بیمه ها درج شده و بیمه گذار می تواند در زمان مراجعه اطلاعات تکمیلی را از کارشناسان نیز دریافت کند.
 
 
پرداخت 63 میلیاردی حق بیمه تصادفات جاده ای 
 
مدیر ارشد بیمه آسیای استان گفت:  متاسفانه در خراسان شمالی خسارت هایی که برای تصادفات فوتی جاده ای پرداخت می شود 
 
نسبت به سایر استان ها بیشتر است بطوری که سال گذشته این شرکت در استان 63 میلیارد ریال خسارت فوت پرداخت کرده است.
 
این در حالی است که به گفته احمدزاده درآمد این شرکت در سال گذشته 84 میلیارد ریال بوده است.
 
احمد زاده زائر پذیر بودن استان، قرار گرفتن در مسیر جاده تهران – مشهد  و منجر به فوت شدن اکثر تصادفاتی که در این مسیر اتفاق می افتد را از دلایل افزایش خسارت ها برشمرد.
 
وی اظهار کرد: از ابتدای امسال نیز حدود 4 میلیارد و 300 میلیون تومان خسارت این نوع بیمه را پرداخت کرده ایم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 36 درصد افزایش داشته است.
 
 
امتیازات ویژه به گروه های خاص
 
مدیر بیمه آسیای استان در ادامه در خصوص امتیازات ویژه گفت: این امتیازات به گروه های خاص از جمله کارکنان رسمی و پیمانی 
 
دولت ، اساتید دانشگاه، جامعه پزشکان و پرستاران، جامعه مهندسان،قضات و کارکنان رسمی دادگستری، نیروهای مسلح و همسران این افراد داده می شود.
 
احمد زاده امتیازات ویژه را شامل 30 درصد تخفیف بیمه بدنه سواری شخصی با شرايط پرداخت30درصد نقد مابقي در اقساط 10 ماهه و 15 درصد تخفيف بيمه هاي شخص ثالث با شرايط پرداخت به صورت 40 درصد نقد و مابقی به صورت اقساطی عنوان کرد.
وی در ادامه در خصوص سختگیری کارشناسان بیمه هنگام تعیین خسارت گفت: تمام تلاش ما بر این است که اجحافی در حق مشتریان صورت نگیرد اما شاید کسورات بیمه ای بیمه گذاران باعث شود بیمه گذاران  احساس کنند حقی از آنان ضایع شده است.
 
 
 
 
احمد زاده ادامه داد: بعد از اعلام خسارت، کارشناس بيمه میزان خسارت را تعیین می کند و در صورتی که بیمه گذار نسبت به میزان خسارت اعتراضی داشته باشد براساس اصل داوري در بيمه، یک نفر داور از طرف بیمه گذار و یک داور از طرف بیمه تعيين و دو داور با هم  داور سومی را برای تعیین خسارت انتخاب می کنند تا اين سه نفر، نظر نهایی را صادر نمايند. 
 
این مدیر بیمه ای استان کم سن ترین بیمه شده این شرکت را محمد حسن اربابی نوزاد 13 روزه از شهرستان گرمه و قدیمی ترین بیمه گذار خود را آقای نورالله صفایی قهرمانلو با سابقه بیست ساله عنوان کرد.
وی همچنین قدیمترین نماینده این شرکت در شهرستان های استان را آقاي حسین رجبی به عنوان نماینده اسفراین معرفی کرد.
انتهای پیام/
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک