چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس علمی و فناوری | کد خبر: ۳۲۸۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۰۹/۱۲ - ساعت ۱۳:۱۶
رئیس جهاد دانشگاهی خراسان شمالی:

امضاچهار تفاهنامه پژوهشی توسط جهاد دانشگاهی/برگزاری نمایشگاه پژوهش و توسعه کارآفرینی در استان

رئیس جهاد دانشگاهی واحد خراسان شمالی از امضای چهار تفاهنامه پژوهشی برای اجرای عملیات طی هفته آینده خبرداد .
امضاچهار تفاهنامه پژوهشی توسط جهاد دانشگاهی/برگزاری نمایشگاه پژوهش و توسعه كارآفرینی در استان,
 به گزارش اترک نیوز، رضا شاهین فر، رئیس جهاد دانشگاهی واحد خراسان شمالی درنشست خبری با خبرنگاران استان در پاسخ به سوال خبرنگار اترک نیوز در رابطه با شرکت های دانش بنیان که بهتر است با رویکرد پژوهشی ورود پیداکنند،گفت: از نظر حوزه ریاست جمهوری و وزارت تعاون که به نوعی متولی امر شرکت های دانش بنیان هستند هر دونوع شرکت های دانش بنیان آموزش محور و پژوهش محور ثبت و تائید می شود.
وی افزود: ولی چیزی که دراین زمینه است چون بحث آموزش سریعتر به درآمد می رسد بخاطر همین رغبت پژوهشگران ما در مرحله اول این است که اول وارد فاز آموزش شوند و بعد به سمت پژوهش بروند.
شاهین فر در پاسخ به سوال دیگر در رابطه با بحث حمایت از پژوهشگران دراستان تنها در حد یک حرف باقی مانده اظهارکرد: دراین راستا دولت ساختارهای متعددی را برای این حمایت ها در نظر گرفته  که شامل بحث بنیاد نخبگان، مراکز رشد، پارک های علم و فناوری است.
وی افزود: هرکدام ازموارد فوق نیازمند سیستم های خاصی است که نیاز است فرد پژوهشگر باساختار آن آشنا باشد و بتواند از فضا استفاده مطلوب را ببرد.
شاهین فر ادامه داد: برای این امر ایجاد یک پنجره واحد هدایت پژوهشگر مفید است .
وی در رابطه با بحث نگاه فرا استانی به پژوهشگران نیز گفت : در سال های گذشته نگاه فرا استانی در بحث پژوهش استان زیاد داشتیم چراکه در تمام نمایشگاه های ملی چون تهران ، گیلان و حتی کشور ترکمنستان غرفه فعال خراسان شمالی داشته که بعضا صاحب رتبه شده است.
دکتر شاهین فر افزود: اکنون این سوال مطرح می شود که چرا استان خراسان شمالی به استان های برتر و پیشتاز نمی رسد چون این استان در برابر استان های که 10 ها سال از سابقه تاسیس آن ها می گذرد هنوز به دلیل تازه تاسیس بودند آن جزو استان های آخراست و این فاصله تابع زمان است.
وی از امضای تفاهنامه   4 پژوهش آماده اجرا طی هفته آینده خبرداد و افزود: مابقی پژوهش های استان در حال پیگیری است .
وی یکی از این پژوهش ها را شامل تفاهنامه همکاری با شرکت دانش بنیان بیوزیستی که تحت پوشش جهاد دانشگاهی است عنو ان کرد وگفت: این پژوهش25 نوع محصول بیوزیستی دانش بنیان را با عنوان کود سالم برای اولین بار درایران انجام می دهد.
وی  پژوهش مدیریت علمی و نظارت برکلیه تاسیسات آبیاری تحت فشار، توزیع و عرضه یو پی اس های تولیدی توسط دانشگاه واحد علم و صنعت و ایجاد باغ گردویی پیوندی شرق کشور از دیگر پژوهش های پذیرفته شده عنوان کرد.
رضا شاهین فر از برگزاری نمایشگاه پژوهش، فناوری، اشتغال و توسعه كارآفرینی در استان از شانزدهم تا بیستم آذرماه در محل مجموعه ورزشی هلا‌ل احمر بجنورد برگزار می شود.
به گفته وی در این نمایشگاه ۷۵ غرفه تدارك دیده شده و تاكنون نیز ۲۵ دستگاه، دانشگاه و بخش خصوصی استان برای حضور در آن اعلا‌م آمادگی كرده اند.
رئیس جهاد دانشگاهی واحد خراسان شمالی اظهار كرد: مراسم اختتامیه نمایشگاه هفته پژوهش نیز پنج شنبه بیستم آذر در محل سالن بصیرت دانشگاه پیام نور بجنورد برگزار و در آن از پژوهشگران برتر تقدیر خواهد شد.
انتهای پیام/ ب
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک