پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس گفتگو | کد خبر: ۳۲۳۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۰۸/۲۶ - ساعت ۱۰:۴
مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان شمالی:

گرانفروشی رکوردار تخلف در استان /جریمه ۴ میلیارد ریالی برای گرانفروشی

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان شمالی از 651 مورد گرانفروشی از سوی واحدهای صنفی سطح استان در سال جاری خبرداد و گفت: برای این میزان تخلف 4 میلیارد و 683 میلیون و 293 هزار ریال جریمه صادر شده است.
گرانفروشی رکوردار تخلف در استان /جریمه 4 میلیارد ریالی برای گرانفروشی,محمد مهدی مهاجریانی+تعزیرات حکومتی+گرانفروشی+اترک نیوز
سید محمد مهدی مهاجریان مقدم با حضور در دفتر اترک نیوز در گفتگو با خبرنگار ما ، گفت: سازمان تعزیرات حکومتی یک مرجعی است که وظیفه اصلی آن رسیدگی و صدور حکم و اجرای احکام راجع به تخلفات اقتصادی است.
 وی گرانفروشی را بالاترین تخلف در سطح استان ذکر کرد و گفت: این تخلف بالاترین محکومیت را با 38 درصد به خود اختصاص داده است.
وی همچنین  در این راستا از پلمپ 28 مورد واحدهای صنفی و غیر صنفی در سال جاری خبرداد که منجر به تعطیلی آن واحدهای  صنفی شده است.
جریمه بیش از 400 میلیون ریالی قاچاق مواد دخانی
مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان شمالی ، عمده ترین قاچاق کالا این استان در سال جاری  را قاچاق مواد دخانی (سیگار) لوازم آرایشی و موتور سیکلت اعلام کرد و گفت: برای این  میزان قاچاق محکومیت 403 میلیون و 755 هزار ریال صادر شد.
وی مجموع کل پرونده های تشکیل شده دراداره کل تعزیرات حکومتی استان را 2 هزار و 492 مورد اعلام کرد و افزود: از این تعداد در سالجاری یک هزار و 979 مورد پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته است.
مهاجریان مقدم ، قاچاق کالا و ارز را 150 پرونده، بهداشتی و درمانی را 363 مورد اعلام کرد وگفت: برای این تعداد اقلام در سال جاری 12 میلیارد و 421 میلیون و 691 هزار ریال میزان محکومیت صادر شده است.
 مدیرکل تعزیرات حکومتی استان یکی دیگر از عمده ترین تخلفات واحدهای صنفی دراستان را مربوط به عدم درج قیمت کالا ذکر کرد و افزود: عدم درج قیمت 26 درصداز کل پرونده های استان را شامل می شود.
وی از  765 مورد تخلف کالا در 7 ماهه امسال خبرداد و گفت: گرانفروشی 651 مورد ، عدم صدور فاکتور 302 مورد ، عرضه کالای غیر بهداشتی 122 مورد، تقلب 104 مورد ، عرضه خارج از شبکه 97 مورد و کم فروشی 76 مورداز جمله تخلفات سال جاری واحدهای صنفی استان است.
7 مورد تخلف ایجاد موسسات غیر مجاز بهداشتی
مهاجریان مقدم از 7 مورد تخلف ایجاد موسسات غیر مجاز بهداشتی طی امسال خبرداد و افزود: دراین رابطه  ایجاد موسسات درمانی غیر مجاز شامل دندانپزشکی سنتی چند مورد شناسایی شده و احکام لازم برای آنها صادر شده است.
وی همچنین یکی دیگر از تخلفات موسسات بهداشتی را عدم حضور مسئول فنی در داروخانه ها نام برد که تا پایان مهرماه امسال 7 مورد شناسایی شده است.
مهاجریان مقدم  تولید مواد غذایی ، آرایشی و بهداشتی بدون حضور مسئول فنی 2 مورد، عدم رعایت مقرارت بهداشت محیطی از سوی تولیدکنندگان 4 مورد و گرانفروشی تولیدکنندگان 2 موردرا از جمله تخلفات موسسات بهداشتی ذکر کرد.
جریمه 150 میلیونی فاکتور سازی درسال جاری
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان میزان تخلفات صورت گرفته در زمینه فاکتور سازی دراستان را 4مورد اعلام کرد وگفت: برای این تعداد تخلف 150 میلیون و 718 هزار ریال جریمه صادر شده است.
وی با بیان اینکه دراین زمینه افرادی هستند که پرونده های جعلی صادر می کنند و باهماهنگی فروشنده اقدام به تهیه فاکتورهای جعلی می کنند تصریح کرد: این تخلف یک نوع تقلب و کلاهبرداری محسوب می شود که جریمه سنگینی به میزان 4 برابر میزان فاکتور کالا خریداری شده  صادر می شود.
تشکیل 3 مورد پرونده ادارات و موسسات دولتی در سال جاری
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان از تشکیل 3 مورد پرونده دولتی ، موسسات و ادارات دولتی در سال جاری خبرداد و عمده ترین دلیل آن را در خصوص نحوه ارائه خدمات که منجر به برداشت مبالغی در قبال ارائه خدمات داشتند تشکیل پرونده شده و در حال رسیدگی است .
وی افزود: از این تعداد پرونده ، 2 مورد منجر به صدور رای و یک مورد در حال رسیدگی است.
مهاجریان مقدم مدت زمان متوسط رسیدگی به پرونده های استان را 12 روز اعلام کرد وگفت: این درحالی استکه متوسط زمان رسیدگی به پرونده ها در کشور 22 روز است.
مهاجریان مقدم در باره نظارت بر رستوران ها و اماکنی که اقدام به عرضه مواد غذایی می کنند، اظهارکرد: اداره کل تعزیرات نظارت بر این اماکن را با حساسیت ویژه ای انجام می دهد .
وی متولی اصلی نظارت بر رستوران ها را مرکز بهداشت اعلام کرد و گفت: مرکز بهداشت بایستی بازرسی های ویژه ای از این امکان انجام دهد و تخلفات را به اداره کل تعزیرات جهت رسیدگی گزارش دهد .
مهاجریان مقدم بیشترین تخلفات دراین واحدها را عدم رعایت مقرارت بهداشت محیطی ( فضای عرضه از لحاظ ساختمان، نیروها، سلامت فردی ) عرضه کالای بهداشتی اعلام کرد.
وی عدم رعایت مقررات بهداشت محیطی 215 مورد و عرضه کالای غیر بهداشتی 122 مورد تا پایان مهرماه امسال ذکر کرد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان در رابطه با تخلفات کارخانجات و کارگاه های تولید نیز گفت: عدم رعایت مقررات بهداشتی و تولید کالا برخلاف ضوابط از جمله تخلفات کارخانجات تولیدی است که درصورت رعایت نکردن برخورد قانونی خواهد شد.
شهرستان های راز وجرگلان و فاروج فاقد اداره تعزیرات حکومتی
مهاجریان مقدم گفت: در حال حاضر از مجموع 8 شهرستان استان خراسان شمالی 3 شهرستان بجنورد، شیروان و اسفراین اداره تعزیرات حکومتی مستقر دارند.
وی با بیان اینکه شهرستان های گرمه ، جاجرم و مانه سملقان نیز دارای نمایندگی این اداره کل هستند، افزود: نمایندگان اداره کل هفتگی به  نمایندگی های مستقر دراین شهرستان ها مراجعه می کنند وبه پرونده ها رسیدگی می کنند.
وی ادامه داد: درحالی که در حال حاضر شهرستان های  چون راز وجرگلان و فاروج فاقد اداره یا نمایندگی تعزیرات حکومتی هستند.
مهاجریان مقدم دلایل اصلی آن را جدید التاسیس بودن برخی شهرها عنوان کرد و اظهار کرد: بخاطر اینکه این شهرستان ها در چارت تشکیلات اداره کل پیش بینی نشده و ایجاد اداره درآن شهرستان ها امکان پذیر نبوده است .
وي یکی دیگر از دلایل ایجاد نکردن اداره یا نمایندگی این اداره کل در شهرستان ها را تعداد اندك واحدهای صنفی و پرونده های متشكله در اين شهرستانها بیان کرد.
انتهای پیام/ برزگر
 
 
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک