شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس گفتگو | کد خبر: ۳۱۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۰۷/۲۹ - ساعت ۱۶:۱۴
رئیس اتاق بازرگانی استان خراسان شمالی:

تجلیل از ۱۵ صادرکننده نمونه خراسان شمالی/بانک ها بهانه می گیرند

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی از تجلیل 15 صادرکننده نمونه استان در آبان ماه امسال خبرداد وگفت: این صادر کنندگان بیشتر در زمینه های صنعتی، خدماتی، محصولات کشاورزی ، معدن فعال هستند.
محمد صمدی به مناسبت  29 مهرماه روز ملی صادرات باحضور در محل دفتر پایگاه خبری اترک نیوز درگفتگو با خبرنگار ما، گفت: روز ملی صادرات فرصت ارزشمندی است برای ارائه ومعرفی مباحثی مربوط به صادرات  تا بار ديگر مورد توجه مسؤولان و دست‌اندركاران مربوطه قرار گیرد.
 
 
صادرات 100 میلیون دلار کالا در سال جاری
صمدی، ازصادرات 100 میلیون دلار کالا از استان در 6 ماه نخست امسال خبرداد وگفت: این میزان کالا از لحاظ ارزشی  22 درصد از لحاظ وزنی 21 درصد  نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.
وی افزود: امیدواریم میزان صادرات استان تا پایان سال به ارزش 200 میلیون دلار برسد تا افزایش 40 درصدی در صادرات استان داشته باشیم.
صمدی در ادامه از تحقق 62 درصدی برنامه‌های صادراتی خراسان شمالی در سال 93 تاکنون خبر داد گفت:برای امسال 145 میلیون دلار صادرات کالا از خراسان شمالی در نظر گرفته شده که طی 6 ماهه امسال به  62 درصد رسیده است.
وی عمده کالاهای صادر شده را صنایع شیمیایی(پتروشیمی)، محصولات ساختمانی، مواد غذایی عنوان کرد.
 
صادرات کالاهای استان خراسان شمالی به 13 کشور
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان، از صادرات کالاهای این استان به 13کشور طی 6 ماه امسال خبرداد وگفت: 71 نوع کالای مختلف به وسیله 406 کارخانه بزرگ،کوچک و متوسط در سطح استان تولید می شود.
صمدی، بیشترین صادرات  استان خراسان شمالی را به کشور افغانستان به میزان 30 درصد اعلام کردو گفت: هندوستان 28 درصد، ترکیه 20 درصد،ترکمنستان 10 درصد،تاجیکستان5درصد وسایرکشورها 6 درصد از سهم استان را به خود اختصاص دادند.
 
صدور 500 کارت برای صادرکنندگان
وی وظیفه اصلی اتاق بازرگانی را صدور کارت بازرگانی ، تربیت و آموزش صادرکنندگان و اعزام هیات های مختلف ذکر کرد و اظهار کرد: تاکنون 500 کارت برای صادرکنندگان به صورت فعال و غیر فعال صادر شده که در حال حاضر 100 نفرصادرکننده در استان فعال است.
صمدی ، صادرات دارندگان کارت بازرگانی در استان را بسیار مطلوب ارزيابی کرد و علت غیرفعال بودن تعداد زیادی ازصادرکنندگان در سطح استان را نداشتن تجربه و تازه کار بودن آنان دانست .
 
 
بانک ها در پرداختن تسهیلات بهانه گیری می کنند
وی علت مهم دیگر آن را نداشتن سرمايه در گردش اين افراد ذکر کرد و گفت:  وام و تسهيلات صادراتی آن هم با مشکلات فعلی و بهانه هايی که بانک ها دارند، پرداخت نمی شود و يا اگر پرداخت می شود مقدار آن کم است .
وی افزود: این درحالی است که سرمايه در گردش، شرط لازم و اوليه برای راه اندازی و صادرات کالاست.
 
برگزاری نهمین نمایشگاه اختصاص بازرگانی ترکمنستان بامحوریت خراسان شمالی
رئیس اتاق بازرگانی استان در بخش دیگر سخنان خود از برگزاری نهمین نمایشگاه اختصاصی بازرگانی، صنعتی  جمهوری اسلامی ایران در عشق آباد – ترکمنستان با محوریت اتاق بازرگانی، صنایع  معادن و کشاورزی خراسان شمالی با همکاری شرکت پارس پگاه تجاری دراسفندماه امسال خبرداد وگفت: دراین نمایشگاه تمام کالاها تولیدی  31 استان ایران در معرض نمایش قرار می گیرد.
 
برگزاری همایش صندوق ضمانت صادرات استان دربهمن ماه
وی همچنین از برگزاری همایش صندوق ضمانت صادرات استان در 5 بهمن امسال در محل مرکز خدمات سرمایه گذاری استان خبرداد وگفت: دراین همایش امکانات بیمه کالاهای صادراتی ، تشکل ها ، تولیدات، صادرات و سایر موارد مطرح می شود.
صمدی به برگزاری 45 دوره آموزشی برای صادرکنندگان استان اشاره کرد وگفت: دراین دوره ها اساتید باتجربه از صندوق ضمانت صادرات کشور حضور دارند.
 انتهای پیام/
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک