جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۸۰۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ساعت ۸:۴۴
دبیر نمونه خراسان‌شمالی:

احترام دانش‌آموزان، معلم را شاد می‌کند

دبیر نمونه خراسان‌شمالی گفت: انتظار معلمان از دانش‌آموزان ادب، احترام و به‌خصوص احسان به والدین است که موجب شادی معلمان می‌شود.
احترام دانش‌آموزان، معلم را شاد می‌کند,

شادی ریحانی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی«عصراترک» اظهار کرد: از سال ۶۹ در دانشسرا به صورت دانشجو معلم مشغول تحصیل شدم، مهرماه سال ۷۳ به مدت پنج سال در روستای پیغو تدریس داشتم، بعد از ادامه تحصیل در رشته لیسانس تغییر مقطع به راهنمایی داشتم و در این ۳۰ سال کار معلمی دو بار به عنوان معلم نمونه استانی و معلم پویا انتخاب شدم.  

وی ادامه داد: همه شنیده‌ایم که معلمی شغل انبیاست زیرا رسالتش آموزش و تربیت انسان‌هایی‌ست که بدون هیچ آگاهی و دانشی، همچون لوح سفید، فکرها و دل‌های پاک خود را به معلم می‌سپارند تا برایشان رشد و تعالی دهد، از این‌رو معلم همچون پیغمبران، پیام آزادگی، بندگی پروردگار و یکتایی او را به شاگردانش می‌رساند.

ریحانی در پاسخ به این سئوال که چرا به شغل معلمی علاقه داشت، گفت: از کودکی به آموزش دادن علاقه داشتم حتی تابستان‌ها به خواهر کوچکترم درس می‌دادم و از این کار لذت می‌بردم. اینکه درهای دانش را به روی افرادی باز کنم که پیش از آن آگاهی نداشتند یکی از شیرین‌ترین لحظات زندگی‌ام است.

این دبیر نمونه خراسان شمالی افزود: پس از سوم راهنمایی در آزمون دانشسرا قبول شده و به این ترتیب به شغل مورد علاقه‌ام دست یافتم. البته که اگر زمان بازگردد بازهم شغل معلمی را برمی‌گزینم و به آن افتخار می‌کنم زیرا معلمی شغل نیست بلکه عشق است.

زلزله‌ای که هیچ دانش‌آموزی در آن آسیب ندید

وی در مورد خاطرات شیرین دوران معلمی خود اظهار کرد: شغل معلمی هر روزش سراسر خاطره است. یکی از خاطرات تلخ و شیرین توأم باهم زلزله سال ۷۵ در حین تحصیل دانش‌آموزان بود که در روستای قزلقان مدیر بودم، زلزله بسیار وحشتناک و ویرانگر بود، بیشتر خانه‌ها تخریب شده و احشام و دام‌ها در روستا سرگردان بودند، اگرچه شدت زمین‌لرزه خیلی زیاد بود اما خوشبختانه با یاری پروردگار و توجه اهالی روستا به توصیه‌های بنده، هیچ دانش‌آموزی آسیب ندید و تمام مردم روستا سالم ماندند.

ریحانی ادامه داد: بعد از زلزله تمام مردم روستا از بنده تشکر کردند و حتی از طرف وزیر کشور نیز برای بنده تقدیر نامه‌ای به همین منظور ارسال شد که با یاری خدا تمام دانش‌آموزان صحیح و سالم ماندند.

این دبیر نمونه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: معلمی هنر، ذوق و عشق است من و همسرم فرهنگی هستیم و خیلی خوب است که همسرم هم نیز در این شغل فعالیت می‌کند و باهم برای پیشرفت بیشتر در شغل و راهنمایی کردن بچه‌ها باهم مشورت می‌کنیم.

وی به سئوال چه چیزی معلمی را شاد می‌کند، گفت: ادب، احترام و مخصوصا احترام و احسان به والدین دانش‌آموزان من معلم را شاد و خوشحال می‌کند.

مصاحبه از: هدیه دهقانی

انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک