شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۸۰۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ - ساعت ۱۰:۲۶
حمایت جامعه دانشگاهی خراسان شمالی از دانشجویان آزادی‌خواه آمریکا؛

خیزش دانشجویان استان در حمایت از دانشجویان آمریکا

دانشجویان و اساتید خراسان‌شمالی در حمایت از دانشجویان آزادی‌خواه آمریکا و اروپا که نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی دست به اعتراض زده بودند، تجمع کردند.
خیزش دانشجویان استان در حمایت از دانشجویان آمریکا,

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی«عصراترک»، در حالی‌که بیش از ۲۰۰ روز از آغاز جنایت‌های رژیم صهیونیستی با بیش از ۳۴ هزار شهید می‌گذرد، دانشجویان آمریکا گامی جدی در مسیر تحقق صلح و پایان نسل‌کشی در نوار غزه برداشته‌اند. این روزها، موج اعتراضی در غرب به ویژه دانشگاه‌های آمریکا به تیتر اول رسانه‌های جهان تبدیل شده‌است، دامنه اعتراضات دانشجویان به ۷۹ دانشگاه در ایالات متحده گسترش یافته است. 

شمار زیادی از دانشگاه‌ها در آمریکا شاهد تظاهرات ضدصهیونیستی بوده‌اند که مهم‌ترین آنها عبارت‌اند از دانشگاه هاروارد، نیویورک، ییل، کلمبیا، ماساچوست، اموری، میشیگان، براون، پلی تکنیک هومبولت، برکلی، کالیفرنیای جنوبی، تگزاس و مینه‌سوتا است.

دانشجویان و اساتید خراسان شمالی هم‌صدا با دانشجویان آزادی‌خواه آمریکا و اروپا که نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی دست به اعتراض زده بودند، با برپایی تجمعاتی در دانشگاه‌های سراسر استان، ضمن اعلام حمایت از این دانشجویان، برخورد خشن پلیس آمریکا را محکوم کردند.

دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه بجنورد روز گذشته در حمایت از دانشجویان آزاد‌ی‌خواه آمریکایی و مردم مظلوم غزه در ساختمان مرکزی دانشگاه بجنورد تجمع کردند.

زهرا ایمانی یکی از دانشجویان دانشگاه بجنورد که در این تجمع حضور داشت، درگفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک» گفت: به عنوان دانشجو وظیفه خودمان دانستیم که در این تجمع شرکت کنیم تا نشان بدهیم مردم مظلوم غزه تنها نیستند و رژیم غاصب اسرائیل کاری نمی‌تواند بکند و همیشه محکوم بوده و محکومیت آن هم در حال حاضر درحال افزایش است.

 

در دانشگاه فنی و حرفه‌ای بجنورد نیز تجمع اعلام همبستگی در حمایت از اقدامات دانشجویان و اساتید آزادی‌خواه حامی فلسطین برگزار شد.

نیما عطارزاده از دانشجویان این دانشگاه در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی عصراترک اظهار کرد: رسانه‌ها و دولت‌های غربی هرچه قدر تلاش کنند نمی‌توانند از پس این بیداری برآیند.

وی افزود: ماهم به عنوان قشر فرهیخته جامعه وظیفه‌مان است نسبت به جنایاتی که در حال انجام در فلسطین است واکنش نشان دهیم.
 

در دانشگاه کوثر بجنورد نیز جمعی از اساتید و دانشجویان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین تجمع کردند.

یکی از اساتید این دانشگاه در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک» گفت: کشورهایی که ادعای دموکراسی دارند و خودشان را مهد دموکراسی می‌دانند با کوچک‌ترین اعتراضی در خصوص مردم مظلوم فلسطین غزه مخالفت می‌کنند.

وی افزود: امروز عوامل صهیونیستی دیگر نمی‌توانند تظاهر به انسان‌دوستی کنند و افکار عمومی در جهان پی به ماهیت و خوی جنایت‌کار این رژیم بردند.

دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد جاجرم نیز در حمایت از دانشجویان آزادی‌خواه آمریکایی و مردم مظلوم فلسطین تجمع کردند و شعار مرگ بر اسرائیل سر دادند.

یکی از کارمندان این دانشگاه در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی«عصراترک» اظهار کرد: با تجمع دانشجویان آزادی‌خواه آمریکایی آنها نشان دادند ذات انسانیت و بشر دوستی در وجدانشان بیدار است و علاوه بر جامعه دانشگاهی کشورهای غربی، امروز ما هم در حمایت از این آزادی مردم مظلوم غزه تجمع کردیم تا در نابودی اسرائیل نقشی ایفا کرده باشیم.

گزارش از: هدیه دهقانی

انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک