پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۸۰۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ساعت ۶:۴۱
سرپرست کارگاه چوب هنرستان سید جمال‌الدین اسدآبادی خبر داد:

رشد ۲ برابری هنرجو در هنرستان مرکز استان

سرپرست کارگاه چوب هنرستان سید جمال‌الدین اسدآبادی گفت: در نظام فعلی آموزش به‌خصوص سال‌های بعد از کرونا استقبال دانش‌آموزان به رشته‌های هنرستانی بیشتر شده به‌طوری‌که چند سال قبل تعداد دانش‌آموزان هنرستان ۳۰۰ نفر بوده؛ اما امسال با رشد دوبرابری به ۶۰۰ هنرجو رسیده است.
رشد ۲ برابری هنرجو در هنرستان مرکز استان,

عبدالقهار دهقانی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک» اظهار کرد: از ابتدای تأسیس هنرستان با سه رشته مکانیک خودرو، متالورژی و تراشکاری آغاز به کار کرد؛ اما در حال حاضر هفت رشته متالورژی، مکانیک خودرو، تأسیسات، ساخت تولید، صنایع فلزی و صنایع چوب و تربیت‌بدنی وجود دارد.

 وی افزود: هنرستان سید جمال‌الدین اسدآبادی ۶۰۰ هنرجو دارد که از این تعداد ۱۵۰ هنرجو خوابگاهی هستند که از شهرستان‌های استان برای ادامه تحصیل به این هنرستان مراجعه می‌کنند.

 سرپرست کارگاه چوب هنرستان سید جمال‌الدین اسدآبادی با بیان اینکه در بخشنامه آموزش‌ و پرورش تعداد پراکندگی دانش‌آموزان رشته‌های هنرستانی ۵۱ درصد و در رشته‌های نظری ۴۹ درصد باید باشند، ادامه داد: در نظام فعلی آموزش به‌خصوص سال‌های بعد از کرونا استقبال دانش‌آموزان به رشته‌های هنرستانی بیشتر شده است به‌طوری‌که چهار سال قبل تعداد دانش‌آموزان هنرستان ۳۰۰ نفر بوده؛ اما امسال با رشد دوبرابری به ۶۰۰ هنرجو رسیده است.


به‌روز نبودن تجهیزات آموزشی هنرجویان

 سرپرست کارگاه چوب هنرستان سید جمال‌الدین اسدآبادی با بیان اینکه با کمبود تجهیزات مربوط به هر رشته در کارگاه‌های هنرستان مواجه هستیم، افزود: امکانات رشته‌های مختلف در هنرستان با سرفصل‌های جدید نظام آموزشی همخوانی ندارند و قدیمی هستند برای مثال در کارگاه مکانیک خودرو هنوز از موتور پراید برای آموزش استفاده می‌شود و یا دستگاه‌های cnc برای برش چوب لازم است که متأسفانه در کارگاه چوب وجود ندارد، درخواست ما از مسئولان این است که تجهیزات به‌روزتری در اختیار هنرجویان قرار بدهند تا آموزش فنی بهتری صورت گیرد.

دهقانی بیان کرد: در نمایشگاه مشاغل دست‌سازه‌هایی از رشته‌های صنایع چوب، متالورژی، صنایع فلزی و تراشکاری و تجهیزاتی هم از رشته تأسیات و مکانیک خودرو نیز در غرفه هنرستان سید جمال‌الدین اسدآبادی و جود دارد.

مصاحبه از: هدیه دهقانی

انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک