دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۲/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۸۰۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ساعت ۸:۵۵
معاون هنرستان شهید هاشمی‌نژاد شهرستان آشخانه خبر داد:

کارآفرینی برای ۴۵ هنرجو در هنرستان آشخانه

 معاون هنرستان شهید هاشمی‌نژاد شهرستان آشخانه گفت: سال‌های قبل دانش‌آموزان هنرستان ۳۰ نفر بودند، اما در حال حاضر ۲۰۰ هنرجو در این هنرستان مشغول تحصیل هستند همچنین خوشبختانه توسط هنرستان امسال ۴۵ نفر وارد عرصه کار شدند.
کارآفرینی برای ۴۵ هنرجو در هنرستان آشخانه,

مسعود زرندی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک» اظهار کرد: کارگاه‌های تولیدی بسیاری در حوزه پرورش قارچ، پاپایا، ژل و تولید ملکه زنبورعسل، گلخانه خیار، گلخانه نهال با یاری همکاران و هنرجویان هنرستان این کارگاه‌ها را مدیریت می‌کنیم.

مسعود زرندی افزود: سال گذشته در گلخانه هنرستان نزدیک به یک هزار نهال انگور و محصولات دیگر تولید شد همچنین و روزانه ۲۰۰ کیلوگرم در کارگاه، قارچ تولید می‌شود. پاپایا هفته‌ای ۵۰۰ کیلوگرم و خیار نیز نزدیک ۲۰ کیلوگرم روزانه در گلخانه خیار ارگانیک تولید می‌شود.

 معاون هنرستان شهید هاشمی‌نژاد شهرستان آشخانه گفت: ۶ رشته مکانیک خودرو، ماشین‌های کشاورزی، زنبورداری، فراوری گیاهان دارویی، زراعت و باغبانی، امور دام و پرورش طیور در این هنرستان وجود دارد که تمام کارگاه‌های آن فعال است.

 این مسئول با بیان اینکه تربیت دانش آموزانی شکوفا، با فرهنگ و توانمند از لحاظ فنی، می‌تواند در کاهش مشکلات اشتغال و آینده اقتصادی کشور بسیار موثر واقع شود. ادامه داد: سال‌های قبل دانش‌آموزان هنرستان ۳۰ نفر بودند، اما در حال حاضر ۲۰۰ هنرجو در این هنرستان مشغول تحصیل هستند همچنین خوشبختانه توسط هنرستان امسال ۴۵ نفر وارد عرصه کار شدند.

 زرندی با بیان اینکه سعی هنرستان بر این است که هنرجویان را به سمت تولید سوق دهد، گفت: اگر به سمت تولید نرفتند سعی می‌کنیم به‌صورت ناظر هنرجویان را برای نظارت از کارگاه‌ها و گلخانه‌های تولیدی بفرستیم که این شغل ۲۰ میلیون تومان درآمد دارد.

 وی در پایان اظهار کرد: از مسئولین درخواست داریم رشته‌هایی که با دریافت مدرک دیپلم می‌توان سریع وارد عرصه کار شد را بیشتر حمایت کنند و به‌خصوص هنرستان‌های کشاورزی پشتیبانی شود.

مصاحبه از: هدیه دهقانی

انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک