سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۸۰۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ساعت ۸:۲۴
عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد:

رفتار پلیس آمریکا نشان‌دهنده نبود آزادی است

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد گفت: رفتارهای جنگجویانه پلیس آمریکا با دانشجویان طرفدار صلح و آرامش در جهان در مهد آزادی، پیامی جز نبود آزادی بیان ندارد.
رفتار پلیس آمریکا نشان‌دهنده نبود آزادی است,

مریم ریحانی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی«عصراترک» اظهار کرد: این روزها شاهد خیزش دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از مردم مظلوم غزه هستیم که جوانان آزادی‌خواه بصورت خودجوش در تجمع‌های هزاران نفری نفرت خود از جنایات رژیم صهیونستی را به گوش جهانیان می‌رسانند.

وی افزود: دانشجویان دانشگاه‌هایی که پایه مذهبی دارند و از ابتدا براساس گسترش دین مسیحیت تاسیس شده است و تاکنون با همان سیاست پیش رفته‌اند امروز بیزاری خود را بابت حمایت‌های کاخ سفید از ظلم‌های بی‌پایان اسرائیل به مردم بی‌پناه غزه با حضور در تجمعات دانشجویی نشان می‌دهند.

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد ادامه داد: حضور پرشور دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا برای درخواست پایان دادن جنایات رژیم اشغالگر قدس از یک سو و برخورد وحشیانه پلیس آمریکا در برابر این خیزش از سوی دیگر کلیه قوانین آزادی بیان آمریکا را نقض کرده و خط بطلانی بر فلسفه وجودی مجسمه آزادی کشیده است.

ریحانی گفت: پلیس آمریکا از کلیه امکانات و تجهیزات نظامی برای ساکت کردن صدای دانشجویان آزاداندیش بهره می‌برد تا فریاد ظلم ستیزی آنان به گوش مردم جهان نرسد اما غافل از اینکه رسانه‌ها بیکار ننشسته و هریک چه موافق چه مخالف ابعاد گوناگونی از این جنبش سیاسی را به تصویر می‌کشند.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: گسترش اعتراضات به اندازه‌ایست که هیچ گوش ناشنوا و هیچ چشم نابینایی نمی‌تواند توجهش را نسبت به حرکت انسان‌دوستانه نسل جوان و تحصیل‌کرده آمریکایی معطوف نکند.

ریحانی با بیان اینکه دانشجویان این دانشگاه‌ها با آگاهی از اینکه احتمال محرومیت از تحصیل انتظارشان را می‌کشد، افزود: دانشجویان باز هم دست از اعتراض و حضور برنداشته و مجدانه بر درخواست خود پافشاری دارند تا تاثیری بر سیاست‌های غلط بایدن داشته و دنیا از خواب خرگوشی بیدار شود و این اعتراضات مانع از حملات وحشیانه نتانیاهو به کودکان غزه باشد.

وی بیان کرد: رفتارهای جنگجویانه پلیس آمریکا با دانشجویان طرفدار صلح و آرامش در جهان در مهد آزادی، پیامی جز نبود آزادی بیان ندارد چرا که دانشجویان برای رهایی از ظلم کودکان ستم‌دیده غزه به کف خیابان ریخته و بسیاری از استادان انسان دوست نیز با دانشجویان همراه شده‌اند و فریاد سر می‌دهند که بمباران به غزه را متوقف کنید تا این فاجعه انسانی پایان یابد.

ریحانی تصریح کرد: حضور دانشجویان آگاه و بیدار دانشگاه‌های آمریکا می‌تواند برای کلیه جوانان طرفدار صلح جهانی الگویی باشد که آنان نیز از مجامع حقوق بشری درخواست توقف جنگ در غزه را داشته و آرامش را به فلسطینیان بازگردانند.

مصاحبه از: هدیه دهقانی

انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک