جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۸۰۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ساعت ۱۲:۱۸
مدیرکل انتقال خون استان خبر داد:

خراسان‌شمالی دومین استان در اهدای خون

مدیرکل انتقال خون خراسان‌شمالی گفت: انتقال خون استان رتبه دوم در دو بخش رشد اهدای خون، رشد اهدای خون بانوان و رتبه دوم در شبکه ملی خون رسان را در کشور کسب کرد.
خراسان‌شمالی دومین استان در اهدای خون,

 هادی نوری در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی«عصراترک» با اشاره به نقش بی بدیل اهداکنندگان خراسان‌شمالی در تامین خون استان و بخشی از کشور اظهار کرد: انتقال خون خراسان شمالی به برکت حضور اهداکنندگان خیرخواهی که همیشه همراه بیماران بودند در سال ۱۴۰۲ در دو بخش مهم و یک بخش حیاتی حائز رتبه دوم کشوری در تامین خون و فرآورده‌های خونی شد.

 نوری با بیان این که در فصول مختلف مخصوصا فصول سرد سال میزان اهدای خون به طور چشمگیری کاهش می‌یابد اهداکنندگان استان با آگاهی از این موضوع زمستان امسال برای تامین خون استان و شبکه ملی خونرسان کشور سنگ تمام گذاشتند به طوری که استان خراسان شمالی بعد از استان لرستان در رتبه دوم مشارکت در شبکه ملی خون‌رسان قرار گرفت.

وی اظهار داشت: طی سال گذشته میزان اهدای خون در استان بیش از ۱۶ درصد با افزایش روبرو بود و این در حالی است که در این شاخص هم رتبه دوم کشوری از آن خراسان شمالی شد.

مطابق گفته‌های مدیرکل انتقال خون استان خراسان شمالی رشد اهدای خون بانوان که از موارد قابل اهمیت در سازمان انتقال خون ایران نیز به شمار می‌رود در استان با رشد ۸ درصدی مواجه بوده است.

مصاحبه از: هدیه دهقانی

انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک