پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۸۰۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ساعت ۹:۲۹
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی:

بکارگیری اتباع بیگانه در خراسان شمالی افزایش یافت

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: در استان، در سال ۱۴۰۱، ۳۰ نفر نیروی کار و در سال ۱۴۰۲ نیز ۵۳ نفر نیروی کار از اتباع بیگانه در استان شناسایی شدند که مجوز حق کار را نداشتند.
بکارگیری اتباع بیگانه در خراسان شمالی افزایش یافت,

مهدی اسلام‌خواه در گفتگو با خبرنگار حوزه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی عصراترک اظهار کرد: خراسان شمالی جزو استان‌هایی است که مشمول ممنوعیت بکارگیری نیروی کار از اتباع بیگانه در نظر گرفته شده است، مگر اینکه استان در زمینه تخصص یا تخصص‌هایی خاص به جذب متخصصان از اتباع بیگانه نیازمند شود.

وی گفت: با توجه به اینکه بکارگیری نیروی کار غیرمجاز از اتباع بیگانه در استان تخلف است، اعلام کرد: در سال ۱۴۰۱، ۳۰ نفر نیروی کار و در سال ۱۴۰۲ نیز ۵۳ نفر نیروی کار از اتباع بیگانه در استان شناسایی شدند که مجوز حق کار را نداشتند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی عنوان کرد: این نیروها در زمینه اشتغال‌های کشاورزی، دامداری، کوره‌های آجر پزی و صنعت ساختمان بکار گرفته شده بودند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه رویکرد اشتغال در استان اینگونه هدفگذاری شده است که از ظرفیت نیروهای جویای کار در داخل استان بهره گرفته شود، بنابراین در استان شناسایی در زمینه بکارگیری نیروی کار غیرمجاز از اتباع بیگانه به طور جدی تحت رصد و نظارت است.

اسلام‌خواه در بخش دیگری از سخن خود تسویه معوقات کارگری را از جمله مهمترین دغدغه‌های قشر کارگر استان برشمرد و گفت: در استان در پایان سال ۱۴۰۰ معوقات کارگری استان به مبلغ ۳۰ میلیارد تومان بود که با پیگیری‌های صورت گرفته و تسویه‌های انجام شده، در حال حاضر این معوقات به سه میلیارد تومان رسیده است.

وی در ادامه به کارگاه‌های پرخطر استان شامل کارگاه‌های شرکت‌های پتروشیمی، سیمان بجنورد، آلومینای جاجرم، لوله گستر، شهرک صنعتی اسفراین همچنین صنعت ساختمان در استان نیز اشاره و عنوان کرد: آموزش حفظ ایمنی نیروهای کار در کارگاه‌های پرخطر استان را در دستور کار قرار داده‌ایم که این آموزش‌ها به صورت ویدئو است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی خواستار شد: در زمینه آموزش نیروهای کار در صنعت ساختمان نیز سازمان نظام مهندسی ساختمان، شهرداری‌ها، کارفرماها، پیمانکاران و کارگران باید همکاری و همیاری لازم را داشته باشند.

انتهای خبر/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک