شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۹۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۲/۱۶ - ساعت ۰:۶

برگی از زندگی شهید یوسف یزدانی

شهید یوسف یزدانی فرزند اکبر در دومین روز از فروردین ۱۳۴۲ در روستای ارکان از توابع شهرستان بجنورد متولد شد.
برگی از زندگی شهید یوسف یزدانی,

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک، شهید یوسف یزدانی فرزند اکبر در دومین روز از فروردین ۱۳۴۲ در روستای ارکان از توابع شهرستان بجنورد متولد شد.

روزها از پی هم گذشت و یوسف با عبور پر شتاب ایام کودکی قدم در مدرسه گذاشت. او با وجودسن کم، در مزرعه کمک و همراه پدر بود. با فراغت از تحصیل دورهٔ راهنمایی و ورود به دورهٔ متوسطه، یوسف با مبانی و آرمان‌های انقلاب اسلامی آشنا شد.

طبق گفتهٔ نزدیکان، یکبار او در حین پخش اعلامیه توسط مأموران رژیم ستمشاهی دستگیر شد اما ازاینکه وی را بازرسی کنند یکی از اعلامیه‌ها را که مهم بود بلعید.

با پیروزی انقلاب از فعالین عناصر انقلابی بود که با نگهبانی‌های شبانه به حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب می‌پرداخت. او یکی از اعضای دفتر حزب جمهوری اسلامی در بجنورد بود و مدتی به عنوان نماینده و خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی مشغول به خدمت شد.

با شروع جنگ تحمیلی به عضویت بسیج در آمد و آموزش‌های لازم را دید. برای اعزام، با مخالفت مواجه شد از این رو مخفیانه به مشهد هجرت کرد و از طریق مشهد اولین مرحله اعزام به جبهه نبرد را پشت سر گذاشت. در این مرحله، خانواده از طریق نامهٔ ارسالی از رفتن او به جبهه مطلع شدند.

بار دیگر یوسف از طریق بسیج بجنورد اعزام شد و سرانجام یوسف، جوان ۱۹ ساله  پس از حضور در جبهه‌های غرب کشور در عملیات مسلم ابن عقیل بر مزار کوه‌های مشرف بر سومار در ۱۹ آبان‌ماه ۱۳۶۱ به شهادت رسید. مزار او در گلزار شهدای بجنورد می‌باشد.

انتهای خبر/د

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک