شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۹۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۲/۰۳ - ساعت ۰:۵

برگی از زندگی برادران شهید که به فاصله چندساعت شهید شدند

شهید سید مرتضی و سید مجتبی نظم بجنوردی دو برادر بودند که منزل پدری‌شان(دبیر آموزش و پرورش) در کوچه کنار مسجد نوبنیاد ، مابین خیابان شهید حسینی‌معصوم و خیابان شهید چمران بجنورد واقع شده بود.
برگی از زندگی برادران شهید که به فاصله چندساعت شهید شدند,

به گزارش عصراترک، سید مرتضی از اول انقلاب فقط ۱۰ سال سن داشت که در راهپیمایی‌ها شرکت می‌کرد ، سال ۱۳۶۰ با اینکه فقط ۱۳ سال داشت و مسئولین بسیج از اعزام وی به جبهه جلوگیری می‌کردند، موفق شد به عنوان شاطر نانوا به جبهه برود چراکه نیروهای پشتیبانی از شرط سن معاف بودند و از این طریق راهش به جبهه هموار شد.

از آن پس حضور گسترده‌ای در جبهه‌ها داشت از جمله در والفجر ۸ که به دلیل رشادت‌ها و شجاعت‌های ویژه‌اش ، شهید علی طالب‌زاده یکی از فرماندهان گردان‌های عمل کننده در والفجر ۸ به دبیرستان شهید حسن‌آبادی بجنورد، محل تحصیل آقا مرتضی آمده  و در مراسم صبحگاه به روایت‌گری در مورد ایشان پرداخت.

سید مرتضی در سال ۱۳۶۵ به دسته ویژه اخلاص در گردان نصرالله پیوست و آموزش‌های غواصی و ویژه را برای کربلای ۴ طی کرد،  ماجرای غسل کردن وی در آبگیرهای منطقه شلمچه ، درست چند ساعت قبل از عملیات کربلای ۴ ، مورد توجه تمامی همرزمانش قرار گرفته است.

چهارم دیماه ۱۳۶۵  این دو برادر عزیز (سیدمرتضی و سیدمجتبی ) ، به فاصله چند  ساعت ، در عملیات کربلای ۴ و در منطقه عمومی شلمچه، جاده شیشه و نهر خین به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/گ

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک