دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۲/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۸۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۰۹ - ساعت ۱۵:۲۱

شیر لشکر خراسان بزرگ کیست؟!

شهید داوود گریوانی یکی از شهدای اطلاعات عملیات خراسان شمالی بود با اینکه این شهید چند بار مجروح می‌شود، هیچ ترس و واهمه‌ای از جنگ نداشت و برای همین به شیر لشکر ۵ نصر خراسان بزرگ معروف می‌شود.
شیر لشکر خراسان بزرگ کیست؟!,

سردار حسین اکبری، جانشین فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک، اظهارکرد: این شهدای اطلاعات نقش بزرگی در عملیات‌ها داشتند و به نوعی می‌توان گفت که پیش قراولان رزمندگان بودند.


وی با اشاره به سردار شهید داوود گریوانی به عنوان یکی از شهدای اطلاعات سپاه در خراسان شمالی اظهارکرد: شهید داوود گریوانی یکی از شهدای اطلاعات استان است که آوازه شجاعتش جبهه های نبرد را پر کرده بود.

وی ادامه داد: شهید داود گریوانی با اینکه سن کمی داشت جزو فعالان انقلاب قرار می‌گیرد و در تظاهرات و راهپیمایی‌های قبل انقلاب که علیه رژیم ظالم پهلوی صورت گرفته، شرکت می‌کند و پس از انقلاب اسلامی و با شروع جنگ تحمیلی وارد جنگ می‌شود.

سردار اکبری ادامه داد: این شهید به علت شجاعت و شهامتی که در مبارزه با دشمن از خود نشان داده، به واحد تخریب منتقل و به نحو احسن در این واحد پرخطر مشغول به خدمت می‌شود و پس از گذشت مدتی به واحد اطلاعات منتقل می‌شود.
جانشین فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی تاکید کرد: شایستگی‌های شهید گریوانی باعث معرفی و ادامه خدمت او به عنوان فرمانده گروهان غواصان می‌شود. چند بار مجروح می‌شود، با این وجود هیچ ترس و واهمه‌ای از جنگ ندارد، برای همین به شیر لشکر ۵ نصر خراسان بزرگ معروف می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شهدای اطلاعات عملیات با حداقل نیروی انسانی و گاهی حتی امکان به همراه بردن سلاح را با خود نداشتند و در این شرایط باید به عرصه‌های سخت، پیچیده و مبهم که همه ابهامات برای طراحی یک عملیات را برطرف می‌کرد می‌شدند تا طرح‌ریزی عملیات با چشم باز انجام شود و این گروه در سخت‌ترین شرایط و در اوج گمنامی مأموریت‌های خود را انجام می‌دادند.

انتهای خبر/گ

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک