دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۸۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۰۹ - ساعت ۷:۱
رئیس اورژانس دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد:

انجام ۳۴۰۰۰ مأموریت توسط اورژانس ۱۱۵ خراسان شمالی  

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ۳۳ هزار و ۹۴۶ مأموریت طی ۹ماهه امسال توسط نیروهای ۱۱۵ دانشگاه انجام شد.  
انجام ۳۴۰۰۰ مأموریت توسط اورژانس ۱۱۵ خراسان شمالی    ,

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک» به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، تقی دولت‌آبادی اظهار کرد: از این تعداد ۲۶ هزار و ۹۷۶ مورد مربوط به مأموریت‌های غیرتصادفی بود که ۱۵ هزار و ۴۶۷ نفر از مصدومان به مراکز درمانی منتقل و سه هزار و ۶۱۱ نفر نیز در محل مداوا شدند.

 وی افزود: در بخش مأموریت‌های تصادفی اورژانس خراسان شمالی نیز ۹۰ نفر در محل حادثه مداوا و دیگر مصدومان به مراکز درمانی منتقل شدند.

 به گفته دولت‌آبادی؛ ۴ هزار و ۴۰۰ مورد از مأموریت‌های تصادفی، شهری و ۲ هزار و ۵۸۶ مورد نیز جاده‌ای بوده است.

 رئیس سازمان اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث خراسان شمالی گفت: همچنین در این بازه زمانی ۶۰ مورد فوت مربوط به مأموریت‌های تصادفی در اورژانس استان ثبت شده است.

دولت‌آبادی، بیشترین مأموریت‌های غیرتصادفی را ضعف و بی‌حالی با ۵ هزار و ۸۲۳ مورد دانست و گفت: مشکلات قلبی با ۲ هزار و ۵۴۷ مورد و مشکلات تنفسی با یک هزار و ۷۸۴ مورد در رتبه‌های بعدی بیشترین مأموریت‌های غیرتصادفی است.

 رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: اورژانس استان در ۹ماهه امسال ۵ هزار و ۷۹۴ مورد مزاحمت تلفنی داشت که معادل ۱۷ درصد تماس‌های تلفنی آن است.

 وی اظهار کرد: ۳۳ هزار و ۵۱۶ تماس تلفنی در این بازه زمانی با سامانه اورژانس خراسان شمالی ثبت شد که پنج هزار و ۷۹۴ مورد از آن را مزاحمت و ۶ هزار و ۸۶۲ مورد نیز تماس تلفنی مشابه بوده است.

 این مسئول افزود: اورژانس ۱۱۵ خراسان شمالی بنا بر وظایف خود نیروهای امدادی و آمبولانس را به محل حادثه اعزام می‌کند؛ اما کارشناسان اورژانس پس از اعزام به محل و اطلاع از غیرواقعی بودن نشانی‌ها متوجه مزاحمت تلفنی می‌شوند.

 وی با بیان اینکه ایجاد مزاحمت تلفنی برای اورژانس ۱۱۵ منجر به اتلاف وقت، تأخیر در امدادرسانی به افراد نیازمند و به‌خطرافتادن جان افراد نیازمند به خدمات می‌شود، خاطرنشان کرد: گرچه سعی می‌شود با آموزش همگانی و رسانه‌ای در خصوص پیشگیری از مزاحمت‌های تلفنی اقداماتی مؤثر انجام شود بااین‌حال هرساله بخشی از تماس‌ها با مرکز اورژانس خراسان شمالی مزاحمت است.

 
انتهای خبر/ ر

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک