چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۸۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۰۷ - ساعت ۷:۱
 رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خبر داد:

 شرکت ۳۰۰۰ بجنوردی در مراسم اعتکاف

 رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بجنورد گفت: تعداد معتکفانی که طی سال جاری در این مراسم ثبت‌نام و حضور پیدا کرده‌اند ۳ هزار و ۸۲ نفر هستند که از این تعداد ۲ هزار و ۲۷۹ نفر را زنان و ۸۰۳ نفر را مردان تشکیل می‌دهند.
 شرکت ۳۰۰۰ بجنوردی در مراسم اعتکاف,

 حجت‌الاسلام مهدی براتیان، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بجنورد در گفتگو با خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک» با اشاره به اینکه مراسم اعتکاف از روز پنج‌شنبه پنجم بهمن‌ماه آغاز در مرکز خراسان شمالی هم‌زمان با سراسر کشور آغاز شده است، اظهار داشت: این مراسم تا روز شنبه هفتم بهمن ادامه دارد.

 وی با اشاره به اینکه استقبال حضور نوجوانان و جوانان در ثبت‌نام مراسم اعتکاف امسال قابل‌توجه بوده است، گفت: براین‌اساس در ابتدا سه مسجد ویژه آنها در نظر گرفته شده بود که با افزایش ثبت‌نام‌ها دو مسجد دیگر نیز به فهرست اضافه شد.

 حجت‌الاسلام براتیان یادآور شد: بر اساس آمار ثبت در تعداد ثبت‌نام‌کنندگان امسال در مساجد محل اعتکاف در مرکز خراسان شمالی در مجموع یک هزار و ۳۰ نفر را دانش‌آموزان و دانشجویان تشکیل می‌دهند که از این تعداد ۸۵۰ نفر ویژه دانش‌آموزان دختر و پسر و ۱۸۰ نفر دانشجو هستند.

 این مسئول مربوطه ادامه داد: در شهرستان بجنورد در مجموع ۳۵ مسجد شامل ۲۱ مسجد شهری و ۱۴ مسجد روستایی مراسم معنوی اعتکاف را برگزار می‌کنند.

 حجت‌الاسلام براتیان خاطرنشان کرد: تعداد معتکفانی که طی سال جاری در این مراسم ثبت‌نام و حضور پیدا کرده‌اند ۳ هزار و ۸۲ نفر هستند که از این تعداد ۲ هزار و ۲۷۹ نفر را زنان و ۸۰۳ نفر را مردان تشکیل می‌دهند.

 رئیس اداره تبلیغات اسلامی مرکز خراسان شمالی ابراز داشت: ثبت‌نام معتکفان امسال در مقایسه با سال گذشته با رشد ۶۷ درصدی همراه بوده است.

 این مسئول در ادامه افزود: طبق بیانات مقام معظم رهبری فرزندان دهه هشتاد، انقلاب را به اوج خواهند رساند و این شوروشوق حضور در مراسم اعتکاف نشان از ظرفیت بالای دختران و پسرانمان در برنامه‌های معنوی است.

 وی از جمله برنامه‌های مطلوب برای نوجوانان و جوانان را برگزاری مسابقات معنوی، حلقه معرفتی و بیان حل مسئله، بازی واره‌ها، شناخت فضای مجازی، بهره‌برداری درست از فضای رسانه‌ای، پخش فیلم‌هایی با محتوای تبیینی، شناختی، آموزشی عنوان کرد و گفت: این برنامه‌ها می‌تواند باعث مشارکت بیشتر و خاطره سازی خوبی برای فرزندانمان شود.

 این مسئول

 

 مصاحبه از: آرزو رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک