چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۸۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۰۶ - ساعت ۱۴:۳۲
امام جمعه بجنورد:

تشویق به حضور در انتخابات تکلیف همگانی است

‌ امام جمعه بجنورد با اشاره به اینکه دعوت به مشارکت در انتخابات وظیفه همگانی است، گفت: افراد دارای تریبون و رسانه‌ها و حتی اعضای خانواده نقش مهمی در ایجاد شور در این رویداد سیاسی دارند.
  تشویق به حضور در انتخابات تکلیف همگانی است,

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصراترک، حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری، امام جمعه بجنورد در آیین عبادی و سیاسی این هفته نماز جمعه بجنورد با اشاره به فضائل امام علی(ع) اظهار کرد: اقتدا و عمل به توصیه‌ها و رفتارهای امیرالمومنین رمز سعادت دنیا و آخرت است.


نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: نظام اسلامی و دینی اگر تقویت شود، بسیاری از خوبی‌ها احیا می‌شود.

امام جمعه بجنورد با اشاره به بسترسازی نظام دینی در اقامه خوبی‌ها بیان کرد: برگزاری آئین اعتکاف یکی از خوبی‌هایی است که در کشور عزیز ما ایران با استقبال چشمگیر مردم در حال برگزاری است و رشد ۳۶۵ درصدی حضور دانش‌آموزان در آن بیانگر تبدیل این فریضه دینی به یک فرهنگ در بین مردم شده است.

وی در ادامه افزود: حضور ۱۱ هزار معتکف از اقشار و رده‌های مختلف سنی در مساجد خراسان شمالی بیان‌گر تقویت پایه‌های دینی مردم در استان است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی اظهار کرد: دشمن از قدرت ایران و انتخابات پرشور ترس دارد و انتخابات پرشور دشمن را عصبانی می‌کند که باید از این فرصت استفاده کرد.

وی گفت: امروز تقویت این نظام به انتخابات است، انتخابات پرشور و پرحرارت و با مشارکت همه مردم باعث تقویت معروف الهی خواهد شد.

امام جمعه بجنورد اظهار داشت: رسانه‌ها، فعالین فضای مجازی، معلمین، دانش آموزان، خانواده‌ها و همه در این امر که یکدیگر را توصیه به حضور و مشارکت در انتخابات کنند وظیفه دارند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری نماز جمعه پرشور نیز تاکید کرد و افزود: نماز جمعه فریضه دینی است و در این آیین مردم با تمامی مسائل داخل و جهان آشنا می شوند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه مباحث سیاسی و اجتماعی در خطبه‌های نماز جمعه بیان می.شود، افزود: امام جمعه باید نسبت به مسئولان زبان نقد داشته باشد و هیچ مسئولی نباید نقد را به دل بگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر احترام به پدر و مادر تاکید کرد و گفت: در روایات و آموزه‌های دینی به فروتنی و ادب به والدین بسیار سفارش و تاکید شده است‌ و باید نسبت به دیگران و حتی زیردستان تواضع داشته باشیم و هیچ کس حق ندارد نسبت به مردم فخر بفروشد.

امام جمعه بجنورد خاطرنشان کرد: مسئولان و مدیران باید تواضع داشته باشند و نسبت به مردم و ارباب رجوعان مهربان باشند و به آنان فخر نفروشند و باید گرفتاری و مشکلات آنان را رفع کنند.
حجت الاسلام والمسلمین نوری ادامه داد: چنانچه ارباب رجوعی مشکل داشته باشد و با عصبانیت صحبت کند رفتار مودبانه و مهربان بودن آتش عصبانیت را فرو می برد.

امام جمعه بجنورد به گروه‌ها و جناح‌های سیاسی نیز اشاره کرد و گفت: خود را حق دانستن و دیگران را باطل دانستن اشتباهی بزرگ است و جریان‌های سیاسی نباید به همدیگر تهمت روا دارند.

انتهای خبر/گ

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک