چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۸۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱۱/۰۴ - ساعت ۱۲:۰
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان خبر داد:

شرکت نیم‌میلیون نفری خراسان‌شمالی در پویش ملی سلامت

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان با اعلام آمار نهایی «پویش ملی سلامت» از مشارکت بیش از نیم‌میلیون نفری مردم و غربالگری پرفشاری خون و دیابت از جمعیت بالای ۱۸ سال تحت پوشش دانشگاه در این پویش خبر داد.
شرکت نیم‌میلیون نفری خراسان‌شمالی در پویش ملی سلامت,

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک» به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی؛ جواد شاهین‌فر اظهار داشت: پویش ملی سلامت باهدف شناسایی بیماران مبتلا به دیابت و فشارخون بالا، از ۲۰ آبان در استان و هم‌زمان با سراسر کشور آغاز شد.

 وی ادامه داد: بر اساس آخرین آمار ثبت شده ۵۲۷ هزار و ۱۱۴ نفر از جمعیت تحت پوشش دانشگاه در این طرح غربالگری شدند که ۹ هزار و ۵۷۸ نفر از افراد غربالگری شده با احتمال ابتلا به پرفشاری خون و ۳ هزار و ۷۹۹ نفر با احتمال دیابت شناسایی شدند.

 شاهین فر با بیان اینکه ۹۳.۴۱ درصد جمعیت تحت پوشش دانشگاه در طرح پویش ملی سلامت مشارکت داشته‌اند، ادامه داد: غربالگری دیابت و پرفشاری خون در شهرستان‌های گرمه، جاجرم و راز و جرگلان به‌صورت صددرصد از جمعیت مشمول انجام و در سایر شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه نیز پوشش بالای ۹۰ درصد محقق شد.

 وی خاطرنشان کرد: هدف از اجرای پویش ملی سلامت مراقبت رایگان بیماران دیابتی و پرفشاری خون در بستر برنامه سلامت خانواده و با تشکیل پرونده الکترونیک سلامت است تا بیماران شناسایی شده هر ماه یا هر سه ماه یک‌بار توسط مراقبان سلامت و پزشکان مورد رصد قرار گیرند و در صورت نیاز آزمایش‌ها و دارو دریافت کنند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از مشارکت خوب مردم استان و تلاش‌های ارزشمند کارکنان حوزه بهداشت در خانه‌های بهداشت و مراکز جامع خدمات سلامت و نیز دست‌اندرکاران اجرای این پویش ملی در استان قدردانی کرد.

 این مسئول تصریح کرد: پویش ملی سلامت، با رویکرد غربالگری دیابت و پرفشاری خون، انتهای دی‌ماه به پایان رسید و به دنبال آن، چهاردهمین پویش ملی اطلاع‌رسانی تغذیه سالم آغاز شد که تا پانزده بهمن با محوریت دو موضوع افزایش مصرف گروه شیر و لبنیات و تأکید بر مصرف کم‌نمک و تصفیه شده یددار ادامه دارد.

 شاهین‌فر عنوان کرد: به دلیل اهمیت استفاده کم و صحیح از نمک، شعار هفته اول چهاردهمین پویش ملی اطلاع‌رسانی تغذیه سالم «انتخاب همه: نمک کم اما تصفیه شده یددار» تعیین شده است.

 وی بیان کرد: در ادامه پویش ملی سلامت، افراد مشکوک به دیابت و پرفشاری خون شناسایی شده با مراجعه به مراکز بهداشتی، ویزیت و به کارشناس تغذیه ارجاع می‌شوند.

 

 انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک